Golf III 1.6 AEE 08.95 r

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Golf III 1.6 AEE 08.95 r

Postprzez terms » 8 mar 2010, o 17:29

Zakładam temat bo w innych nie uzyskuję żadnej podpowiedzi
PROBLEM
podczas jazdy najczęściej na skrzyżowaniu pod górke lub z górki obroty podskakują i "lecą na łep na szyje " po kilku odpaleniach i gazowaniu udaje się odjechać .
WYMIENIŁEM
poduszke pod silnikiem bo telepało
sprzegło bo się slizgało
świece . przewody , palec , kopułke pomogło nie gaśnie jak zrzuce na luz i przy gwałtownym hamowaniu .
akumulator jest samoobsługowy
filtr paliwa wymieniany
filtr powietrza wymieniany 5 tyś/km temu
bezpieczniki i przekazniki wyglądają ok brak umnie przekaznika sterowania silnikiem podobno w AEE nie musi go być 3 lata tak jezdze .
płyn chłodniczy i hamulcowy jest ok
dolałem troche oleju silnikowego przed trasą jest ponad norme na rozgrzanym silniku ?
wyczyściłem krokowca
sprawdziłem czy kostka od stacyjki jest ok
dobrałem się do pompy paliwa ale jej nie wytargałem słychać że działa
ostatnio pedał linki gazu troche się wbił w podłoge przepustnica nie jest na max domknięta ale linka ma luz odpowiedni
[b]KOMPUTER

na komputerze skasowało mi błąd zaworu wegla aktywnego
sonda lambda ok
obroty ok
temperatura ok
Ostatnio edytowano 31 mar 2010, o 05:18 przez terms, łącznie edytowano 1 raz
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Golf III 1.6 AEE 08.95 r

 

Postprzez prezesik » 8 mar 2010, o 19:07

terms napisał(a):Czyszczenie przepustnicy ?
w pierwszej kolejności.

Silniki 1.6 AEE fabrycznie produkowane były pod ekonomię, dlatego standardowe obroty tego silnika na biegu jałowym to 650-700 obr/min.
W tych silnikach wszystko musi być na TIP-TOP, aby nie gasł, nie falował obrotami itp. podobne cuda wianki.
Wykręć przepustnicę i wyczyść dokładnie pędzelkiem lub miękką szmatką nasączoną benzynką ekstr.
Potem adaptacja przepustnicy VAgiem - poszukaj na forum - napewno bylo.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez K@mil » 8 mar 2010, o 19:12

prezesik25 napisał(a):biegu jałowym to 650-700 obr/min.


napewno nie takie niskie...

wiedlug ksiazki od 700-900...
ale silnik powinien miec te 850 i bedzie ladnie chodzil
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez prezesik » 8 mar 2010, o 19:20

noo, u brata nie da rady podnieść obrotów, cały czas ma takie
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez terms » 8 mar 2010, o 19:26

No czytałem że one takie mają obroty (umnie wskazówki pokazują 700-750 to samo cyfrowe i komp).Czyli wykluczacie tą linke gazu odniej czasami sprzęgło sie nie przepala?Nie długo mam rozrząd do zrobienia nie wiem czy czasem to nie ma wpływu no i troche mam zadużo oleju Podobno nie zawsze trzeba adaptacje robić .
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Imper » 8 mar 2010, o 20:32

K@mil, AEE ma wolne obroty w ok 640 i nie jest to wcale za nisko na ten silnik. Wiem bo mam
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez terms » 8 mar 2010, o 21:03

Obroty obrotami , ale dlaczego odpala jezdzi i nagle potrafi oszaleć :wsciekly: Pompa paliwa wydaje jakiś specyficzny dzwięk gdy jest dobra bo tak delikatnie piszczy ?
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Błażej » 8 mar 2010, o 21:09

witam też miałem taki problem że mi gasł wymieniłem wszystko a okazało sie że to czujnik na aparacie zapłonowym (hella czy halla) po wymianie mam spokuj choć obroty troszke faluja ale najważniejsze że nie gaśnie i nie głupieje
błażej
Błażej
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 21:50
Lokalizacja: kujawy

Postprzez terms » 10 mar 2010, o 04:25

Przepustnica wyczyszczona jeszcze nie adaptowana to samo .
P.S umnie nie ma przepływomierza i przepustnica musi się sama adoptować Vagiem tego nie da się ogarnąć .

Pompa paliwowa jest lekko słyszalna podczas pracy silnika jak podniosę wykładzine w bagażniku i " nastroje ucho " :lol: normalna sprawa że jak coś pracuje to to słychac (nie mylić z wyciem! )
Ostatnio edytowano 31 mar 2010, o 05:26 przez terms, łącznie edytowano 1 raz
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez prezesik » 10 mar 2010, o 16:44

pojeździj z 200-300 km, powinna się sama zaadaptować. Na jakim paliwoe jeździsz? 95 czy 98 ? Mój brat miał problemy z obrotami, bo jeździł na 98, a jak wlał 95 wszystko wróciło do normy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez terms » 12 mar 2010, o 05:26

Ja jezdze na 95

[ Dodano: 2010-03-31, 05:12 ]
Winny był aparat zapłonowy czyli pewnie czujnik halla tez (wymieniłem na używany) .Teraz auto nie gaśnie na wolnych i przy gwałtownym hamowaniu ,zdaje się lekko muli na 2 biegu . Po podłączeniu pod Vaga wywala mi http://img90.imageshack.us/i/blad2l.jpg/ błąd zaworu węgla aktywnego po kasacji powraca ( spróbuję wyczyścić ewentualnie kupić używany [cenna ASO 459zł] ) pozostał problem telepania silnikiem na luzie , nie odczówam go siedząc w aucie tylko widze po otworzeniu maski czy możliwe że ten model tak ma ? Wsumie cała walka kosztowała mnie (świece 80zł ,przewody WN,kopułka,palec ,150zł(- 30% ) aparat zapłonowy 80zł plus wysyłka =310zł + ok 20zl inne badziewia . Tydzień czasu , bez jezdzenia poza swoje osiedle bynajmniej posprawdzałem wszystko co potrafie i mam satysfakcję . Bardzo dziwny przypadek !

[ Dodano: 2010-03-31, 05:33 ]
Dolałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy mniej telepie , ale to nie to . Wcześniej dolałem dynksu do bajury też nie pomogło .
terms
Badacz tematu
 
Posty: 167
Dołączył(a): 11 lis 2009, o 14:15
Lokalizacja: Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości