Golf III 2.0 Gti 8V 2E

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Golf III 2.0 Gti 8V 2E

Postprzez zielak1800 » 30 mar 2013, o 22:23

Witam!!! Proszę o pomoc. Mój samochód to Golf III 2.0 8V 2E 115KM. Auto jest po remoncie silnika. Tzn. wymienione zawory, popychacze, wał korbowy, wszystkie uszczellki, itp. Auto miało instalację gazową, która po remoncie została usunięta.
Mój problem polega na tym, że rano idę do samochodu i odpalam bez problemu. Dopiero podczas jazdy przy dodaniu gazu, na obojętnie którym biegu, auto szarpnie obroty spadną i zaraz ma przyśpieszenie. Rozkładam już przy tym ręce :-( Nie mam pojęcia co to może być.
Wymieniłem: Przepływomierz, Przepustnicę, nowy potencjometr przepustnicy, nowe kable zapłonowe, świece, palec, kopułka, filtr paliwa. I nic dalej to samo. Nie mam pojęcia co to może być. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. Jeżeli coś napisałem nie tak to przepraszam. Pozdrawiam :-) .
zielak1800
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 16:01
Lokalizacja: Głuchołazy

Golf III 2.0 Gti 8V 2E

 

Postprzez mate157 » 30 mar 2013, o 22:56

Rozrząd jest dobrze ustawiony ? Zapłon był sprawdzany lampą ?
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez zielak1800 » 30 mar 2013, o 23:11

Co do rozrządu nie mam pojęcia. Mechanik wymieniał pasek rozrządu wraz z rolką i pompą nie wiem czy dobrze ustawiony bo sam się za to nie wezmę. A co do zapłonu mechanik tez go ustawiał ale nie powiedziałmi jak. powiedział mi tylko że był lekko przestawiony. Tak wieć mogę mu tylko na słowo uwierzyć.
A co do gazu co miałem w aucie to chodził na nim dobrze, tylko strzelił mi w przepływomierz. i uszkodził przepustnicę.
zielak1800
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 16:01
Lokalizacja: Głuchołazy

Postprzez pablomed » 30 mar 2013, o 23:13

zielak1800, nagłe szarpanie jest zwykle od układu zapłonowego, a jeśli przy tym obrotek nagle opada mimo że auto jedzie na biegu rozpędem to przemawia za czujnikiem halla lub jego wtyczką i kablami. Gdyby założyć że podstawowe czujniki masz na bank sprawne czyli przepływomierz i TPS to najbardziej podejrzane jest to co napisał kolega wyżej i czujnik halla, chociaż on zwykle psuję się "na raz" więc zacznij od kabelków i wtyczki
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez zielak1800 » 30 mar 2013, o 23:20

Dobrze panowie jak sprawdzę u mechanika rozrząd, zapłon i czujnik halla to wszystko napiszę co było. Narazie dziękuję za poświecenie czasu na czytanie i pozdrawiam. A jedyne o czym marzę? Usiąść za kierownicą dać pełny gaz spalić trochę gumy. Pozdro. Wesołych świąt :mrgreen: .
zielak1800
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 16:01
Lokalizacja: Głuchołazy

Postprzez mate157 » 31 mar 2013, o 00:11

A jak z wkręcaniem na wyższe obroty ? Bo jesli Hall jest uszkodzony to wyżej niż 5tys się nie powinien wkręcać.
Ale najlepiej byłoby podpiąć golfa pod komputer.
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez pablomed » 31 mar 2013, o 00:31

mate157 napisał(a):Bo jesli Hall jest uszkodzony to wyżej niż 5tys się nie powinien wkręcać.
kolego mylisz silnik 2E z nowszymi na simosie (ADY, AGG) które mają czujnik obrotów wału, 2E go niema tylko sam czujnik halla i objaw odcięcia nie występuje
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez zielak1800 » 31 mar 2013, o 19:24

mate157 napisał(a):A jak z wkręcaniem na wyższe obroty ? Bo jesli Hall jest uszkodzony to wyżej niż 5tys się nie powinien wkręcać.
Ale najlepiej byłoby podpiąć golfa pod komputer.

Witam.
Podpinałem go pod program Polski Vag 4.9 i nie wykryło rzadnych błędów. Jedynie tylko czujnik spalania stukowego. Ale czytałem że nie powinno to mieć żadnego wpływu na prace silnika. A co do obrotów. Jak mu dam po "garach" na 1-szym biegu wskoczy do 3 tyś obrotów zamuli, szarpnie i jedzie już normalnie do 5-6 tyś obrotów, następnie zmieniam na 2-gi bieg i znowu zamułka :-( też do ok 2.5 , 3 tyś obrotów i jedzie normalnie, takie szarpnięcia występują przy redukcji biego z większego na mniejszy i odwrotnie.
Co do rożrządu u mechanika będę po śwętach.
jak coś to napiszę.
A jeśli chodzi o mojego golferka to MK3 2.0 8V 115KM 2E.
Pozdrawiam.
Aha i chciałem zapytać czy listwa wtryskowa ma coś do tego. Jeden mechanik mi powiedział że to może być powodem. Powiedział że jak miał LPG to może być wypalona listwa wtryskowa. A nie wiem jak ją sprawdzić. Miałem ją ostatnio wymontowaną i zauważyłem lekko nadpalone takie jak by dysze. Moja listwa to Bosch . Coś takiego:
http://allegro.pl/listwa-wtryskowa-golf ... 11473.html.
zielak1800
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 16:01
Lokalizacja: Głuchołazy

Postprzez pablomed » 2 kwi 2013, o 19:42

zielak1800, listwa wtryskowa może być winna, miałem taka awarię , objawiało się nierówną praca na wolnych obrotach i niepłynnym przyspieszaniem, ale do usterki doszedłem na drodze sprawdzenia wszystkiego innego,, i podmienieniania z drugiego sprawnego auta kluczowych czuujników co nic nie dało. Bo samej listwy nie ma jak łatwo i pewnie ocenić, najwyżej wzrokowo po wykręceniu. No i ona się nie wypala, końcówki się paprają od nagaru jeśli nie sa płukane benzyną, ale to się zdarza raczej tylko wtedy jeśli silnik pluje olejem z powodu zużytch pierścieni albo jkak było w przypadku GTI żonki z powodu uszczelek zaworowych. Uzywkę na allegro dorałem za 100, kompletna listwe nawet z regulatorem ciśnienia.
Jesli było lub jest LPG to powinieneś to był od razu napisać, jeśli jest LPG i chodzi na nim dobrze to przynajmniej układ zapłonowy można wykluczyć.
Po remoncie skoro jest to rozrząd i kąt zapłonu trzeba sprawdzić czy niema pomyłki, szczelność dootu, na to są te silniki wrażliwe sczególnie.
A usterka czujnika stuków, nie byłbym pewien że nie wpływa na pracę silnika, raczej wręcz przeciwnie,.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez zielak1800 » 3 kwi 2013, o 15:24

pablomed napisał(a):zielak1800, listwa wtryskowa może być winna, miałem taka awarię , objawiało się nierówną praca na wolnych obrotach i niepłynnym przyspieszaniem, ale do usterki doszedłem na drodze sprawdzenia wszystkiego innego,, i podmienieniania z drugiego sprawnego auta kluczowych czuujników co nic nie dało. Bo samej listwy nie ma jak łatwo i pewnie ocenić, najwyżej wzrokowo po wykręceniu. No i ona się nie wypala, końcówki się paprają od nagaru jeśli nie sa płukane benzyną, ale to się zdarza raczej tylko wtedy jeśli silnik pluje olejem z powodu zużytch pierścieni albo jkak było w przypadku GTI żonki z powodu uszczelek zaworowych. Uzywkę na allegro dorałem za 100, kompletna listwe nawet z regulatorem ciśnienia.
Jesli było lub jest LPG to powinieneś to był od razu napisać, jeśli jest LPG i chodzi na nim dobrze to przynajmniej układ zapłonowy można wykluczyć.
Po remoncie skoro jest to rozrząd i kąt zapłonu trzeba sprawdzić czy niema pomyłki, szczelność dootu, na to są te silniki wrażliwe sczególnie.
A usterka czujnika stuków, nie byłbym pewien że nie wpływa na pracę silnika, raczej wręcz przeciwnie,.

Dzięki bardzo za odpowiedz wszystko sprawdzę. Jak bym do czegoś doszedł to dam znać. Narazie dziękuję. pozdrawiam wszystkicj forumowiczów :mrgreen:
zielak1800
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 16:01
Lokalizacja: Głuchołazy

Postprzez gorski_21 » 22 kwi 2013, o 22:58

potrzebuje pomocy, w moim golfie 2E mechanik pogubił instalacje podcisnienia do filtra wiem ze maja wychodzic dwa wezyki jeden z gory jeden zaraz pod nim, gdzie to ma isc? moglby mi to ktos pomoc podlaczyc i skad takie wezyki wziasc?
gorski_21
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 23 kwi 2013, o 23:02

ze sklepu motoryzacyjnego na metry kupisz. Dowolny byle na tyle sztywny żeby się nie zapadał od podciśnienia.
Z podwójnego wyjścia w termostaciku w pokrywie filtra powietrza jeden wężyk leci do tyłu za filtr w dół do siłownika pneumatycznego od klapki umieszczonej pod filtrem powietrza, a drugi biegnie w okolice pod przepustnicą i tam ma trójnik - rozdzielacz. Z tego trójnika jeden biegnie do regulatora ciśnienia paliwa wsadzonego w listwę wtryskową a drugi do góry do króćca na szczycie przepustnicy. Wszystko to musi być absolutnie szczelne ten silnik jest bardzo wrażliwy na tzw lewe powietrze - powoduje ono fałszywe wskazania przepływomierza i szczególnie na jałowych obrotach będzie szarpał gasł falował itp,.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 20 gości