Golf III GTI 2.0 2E obroty

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Golf III GTI 2.0 2E obroty

Postprzez piootrek89 » 4 maja 2012, o 14:07

Mam taki problem z obrotami w swoim GTI że czasem po wciśnięciu sprzęgła nieważne czy silnik zimny czy ciepły falują obroty, spadnie do około 200 i wskoczy na 1000 i tak parę razy, lub całkowicie zgaśnie.
Na VAGu pokazało 3 błędy

1.Potencjometr przepustnicy-G 69 przerwa lub zwarcie do masy
2.Czujnik temperatury zasysanego powietrza-G 42 przerwa lub zwarcie do plusa
3.Potencjometr przepływomierza powietrza-G 19 przerwa lub zwarcie do masy

Mierzyłem TPSa i przepływomierz

TPS 0,77v płynnie rośnie przy otwieraniu przepustnicy do 4,12v
Przepływomierz 0,23v płynnie rośnie w miarę uchylania klapki do 4.09v

Czy muszę wymienić te części na sprawne czy to coś z elektroniką?
piootrek89
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 18:31
Lokalizacja: KMY

Golf III GTI 2.0 2E obroty

 

Postprzez pablomed » 4 maja 2012, o 22:39

prawie na bank te czujniki sa sprawne, a liczba błędów sugeruje jakiś wspólny problem z zasilaniem , więc po prostu w wyjętych wtyczkach (TPS boczne piny, przepływka nie pamiętam ale znajdziesz doświadcalnie) sprawdź napięcie po włączeniu zapłonu około 5V ma być, potem sprawdź czy kable czujników mają dobrze przejście do ECU - każdy kabel poniżej jednego oma oporu ma dawać,. Jesli kabkle od czujników będa ok zostaje kontrla kabli zasilającyh i szczególnie masowych do ECU najrzadziej uszkodzenie samego ECU.

Osttecznie moga to byść błędy sporadyczne bo bawiłes sie wyyjmowaniem wtyczek na zapłonie. Wówczas myśl o tym na co ten silnik jest bardzo wrażliwy - czyli jakakolwiek dziura w dolocie odmie serwie itd, nastepnie kontro,a ustawienia rozrządu i zapłonu, ten silnik tak reaguje na nadmierne przyspieszenie zapłonu, dlatego ja mam ustawione pod LPG na 9 zamiast 6 - więcej się nie da bo własnie faluje mi. Zostaje podstawowe ustawienie przpustnicy - opis dawałem jest w serwisówce też.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez piootrek89 » 5 maja 2012, o 10:32

Dzięki pablomed za porady, zauważyłem też ze po odpaleniu silnik chodzi równo a po krótkiej chwili zaczyna się jakby dławić i trzęsie całą budą z rury czuć strasznie benzyne, jak odepnę przepływomierz to silnik chodzi równo wepnę wtyczkę i zaczyna się to samo.

Mierzyłem napięcie na wtyczkach od TPSa i przepływomierza i jest jednakowe 4,61v kable czujników są ok. Może to być spowodowane słabym napięciem z aku?
piootrek89
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 18:31
Lokalizacja: KMY

Postprzez pablomed » 6 maja 2012, o 10:43

tak ale po odpaleniu powinno być ok. W dalszej kolejności kontrola czujnika temperatury, zasilanie ok 5V i opory między pinami 1.3 odpowiedzialnym za ssanie normy na forum. Potem zajrzyj na regulator ciśnienia paliwa, jest wsadzony w listwę wtryskową, w jego wezyku podciśnieniowym nie może być benzyny jeśli jest regulator puszcza i mieszanka się przebogaca. Jeszcze jedno - podałeś napięcie z przepływki są ok, ale czy klapka nie ociera o ścianki, musi chodzić gładko
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 26 gości