Grzeje mi sie silnik szybko

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Grzeje mi sie silnik szybko

Postprzez mategun » 19 lip 2010, o 01:03

Witam jak w temacie. Mam silnik 1.6 ABU i strasznie mi sie szybko grzeje, weże od chlodnicy caly czas cieple od samego odpalenia , nie wiem co to moze byc ? Czy to pewnie ten %^&*) termostat ? Wiatrak mi sie zalacza normalnie przy ok 100st spada do 90 , moze zapchana chlodnica? Na co stawiacie ? Pozdr
mategun
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 22:17
Lokalizacja: lubelskie

Grzeje mi sie silnik szybko

 

Postprzez osiolek » 19 lip 2010, o 10:29

powiedz mi jak szybko się grzeje ci auto. mam ten sam silnik 1.6 ABU i ostatnio przez te upały też dość szybko mi się nagrzewa. przejadę kawałek jakieś może góra 2 km i temperatura 90 stopni. także to normalne w taką pogodę.


dziś dokładnie sprawdzę i albo ci napiszę na PW albo edytuje ten post i dopisze.
Avatar użytkownika
osiolek
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 3 paź 2008, o 17:50
Lokalizacja: Bielawa

Postprzez oizo » 19 lip 2010, o 14:35

moze lopatki w pompie sie posypaly ja mialem to samo.
oizo
 

Postprzez mategun » 19 lip 2010, o 17:35

Ok 10km i mam 100st. Kupilem termostat ale chyba nie potrzebnie z tego co widze.
mategun
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 22:17
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez osiolek » 23 lip 2010, o 12:46

sprawdziłem go teraz na trasie. około 6 km i juz auto ciepłe tak między 90 a 100 stopni. także nie masz się czy martwić. jak ci pompa wody nie "ziuczy" i masz odpowiednią ilość płynu chłodniczego oraz temperatura nie skacze więcej niz te 100 stopni to nie masz sie czym martwic.
Avatar użytkownika
osiolek
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 3 paź 2008, o 17:50
Lokalizacja: Bielawa

Postprzez czepi » 25 lip 2010, o 12:24

... no trochę to dziwne bo mi jeszcze nigdy temperatura pod 100 stopni nie podeszła (nie licząc uszkodzonego wiatraka i stania w korku). Normalnie temperatura nie powinna przekraczać znacząco 90 stopni. Jednak zauważyłem że w poprzednim mk3 po wymianie termostatu wskazówka zatrzymywała się na ok. 95 stopniach i tak samo jest w mojej żony mk2 gdzie po wymianie termost. jest ok 93st. i tak się utrzymuje a poprzedni termostat do czasu awarii utrzymywał równe 90 st. W twoim przypadku są 3 opcje: Albo termostat utrzymuje 100 st. albo czujnik temperatury lekko przekłamuje albo też może wiatrak załącza się tylko na 2 bieg... Czy do 100 stopni dochodzi podczas jazdy na trasie czy podczas jazdy po mieście?
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez mategun » 25 lip 2010, o 17:34

Niedawno kupilem tego golfa , kupilem termostat , plyn do czyszczenia ukladu i plyn chlodniczy za tydzien postaram sie go wymienic i dam znac. Bo i tak musze wymienic bo na wiosne dolewal poprzedni wlasciciel wody tylko .
mategun
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 22:17
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez PabloSBT » 26 lip 2010, o 19:07

jak byś miał zapchaną chłodnice to by ci sie woda cały czas gotowała jeśli podchodzi ci do tych 100 stopni gdy stoisz w korku a gdy ruszysz temp spada do 90 to znaczy że wszystko w porządku jest ;)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez mategun » 4 wrz 2010, o 12:06

Dalej nie wiem co jest wymienilem czujnik temp. (przy chlodnicy) oraz termostat i dalej to samo a nawet gorzej bo teraz prawie pod 110 podchodzi , potem spada do ponad 95, nie wiem czy to tak licznik przeklamuje czy co , sprawdze jeszcze wlewajac ten plyn do czyszczenia chlodnicy, a jak nie to to chyba ta pompa wody
mategun
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 22:17
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez SotoM » 5 wrz 2010, o 09:28

sprawdx pompe wody bo moze wirnik na osce pompy sie obraca i stąd słaba wydajnosc tłoczenia chłodziwa i moze sie grzeje... nie raz sie spotakałem z tekim problemem.
a termostat jaki zalożyls?? oryginał czy zamiennik???(z zamiennikami bywa róznie)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Imper » 5 wrz 2010, o 11:56

zanim rozbierzesz silnik zeby sprawdzic pompe wody upenij sie ze czujnik temp cieczy ktory podaje temp na licznik jest dobry (ten z chlodnicy nie ma nic do tego)
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 5 wrz 2010, o 13:22

własnie!! nie doczytałem dokładnie ze koleś zmienił włącznik wentyla...
kurcze - jesli czujnik na blat jest sprawny to wydaje mi sie ze termostat nie otwiera sie calkowicie i jest nie wydajny duzy obieg i dlatego sie grzeje tak wysoko...lub jak pisałem wyzej pompa wody nie wyrabia...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 10 gości