I ZNOWU KOLEJNY PROBLEM Z ODPALANIEM

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

I ZNOWU KOLEJNY PROBLEM Z ODPALANIEM

Postprzez Abominus » 8 wrz 2011, o 19:50

Witam wszystkich maniaków "Trójeczek". Jestem nowy na forum. Moje autko to:

Golf III 1.4, 64KM, benzynka.

Problem, który tutaj przedstawię pojawiał już się wielokrotnie na tym forum ale chciałbym przedstawić dokładnie od początku co dolega mojej maszynie. Przyznaję się bez bicia, że znawca mechaniki samochodowej ze mnie żaden i jestem totalnym żółtodziobem a więc będę wdzięczny za każdą podpowiedź, radę i pomoc. A więc ....

Pierwsze problemy zaczęły się jesienią(październik lub listopad) 2010 roku. Wracając do domu po dość obfitym deszczu na drodze znajdowały się kałuże, niektóre całkiem spore no i w jedną z nich wjechałem dość szybko. Nagle silnik zaczął się dławić, krztusić aż w końcu zgasł. Zjechałem na bok i próbowałem odpalić. Niby kręcił ale nie chciał zaskoczyć. Dopiero za którymś razem gdy nieco dodawałem gazu odpalił normalnie. Ruszyłem dalej w drogę. Dodam, że trochę wcześniej czyli dokładnie 13.09.2010 wymieniłem świece i palec rozdzielacza. Potem sytuacja zdarzała się trochę częściej(oczywiście gdy popadał deszcz lub było wilgotno) ale dodawanie gazu zawsze pomagało w uruchomieniu silnika. Zimą zaczęły się problemy z akumulatorem bo przy odpalaniu silnik nie chciał nawet zaskoczyć zatem w styczniu tego roku zafundowałem sobie nowy akumulator. Wszystko super fajnie, akumulator dawał moc ale znowu trzeba było czasem pomagać sobie dodawaniem gazu. Zima minęła, samochód odpalał dobrze, tylko czasem gdy popadało pojawiały się problemy. Oczywiście olewałem to i pomagałem sobie "gazem". Aż jakoś w czerwcu i gaz nie pomógł. Okazało się, że kable wysokiego napięcia są do wymiany. Wymieniłem je i wszystko od tamtej pory fajnie śmigało. Jakoś od sierpnia dopadła moje auto kolejna zmora. Najpierw były to pojedyńcze przypadki- samochód przy pierwszym odpaleniu od razu gasł. Za drugim odpalał normalnie. I potem zdarzało się to częściej a ostatnio aż za często. Raz odpali od razu tak jak powinien a niekiedy za 3, 5 a nawet i 10 razem. Nie mam pojęcia czy to coś w stacyjce, czy może ma to znowu związek z prądem. Dałem auto do mechanika i w dniu, w którym pisałem ten post, mechanik dzwonił do mnie i stawiał na czujnik Halla lub cewkę zapłonową. Koledzy co Waszym zdaniem może być przyczyną niesprawności mojego auta? Pozdrawiam!!
Abominus
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:53
Lokalizacja: Olsztyn

I ZNOWU KOLEJNY PROBLEM Z ODPALANIEM

 

Postprzez Pingu » 8 wrz 2011, o 20:12

swiece, kable, cewka

A to ze ci zgasl jak bylo mokro to poprostu lapal wode i sie zalewal, po chwili jak woda odparowywala moglas znow jechac ;)

Kable i kopulke mozna latwo sprawdzic, wystarczy delikatnie spryskac komore silnika mgielka ( zeby byla wilgoc ), nastepnie ktos ci odpala auto a ty obserwujesz czy nie widac przebic pradu ( oczywiscie musi byc ciemno ).
Swiece wystarczy wykrecic i juz widac w jakim sa stanie.
Jak piszesz ze to wszystko robilas to ja bym stawial na cewke bo mi padla rok temu tez przez taka pogode.
Avatar użytkownika
Pingu
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8 cze 2011, o 14:48
Lokalizacja: naniecka

Postprzez sitek699 » 8 wrz 2011, o 21:59

stawiam na swiece :)
Wódka 25zł; Kieliszki 5zł ;spojrzenie matki gdy wracasz do domu nad ranem--bezcenne
moj-golf/bordowy-metalic-by-sitos-banditos-t23878.html
Avatar użytkownika
sitek699
Members
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: ...WPN...

Postprzez Kriss_Lodz » 8 wrz 2011, o 22:03

Dokładnie przejrzyj cewkę uważnie i moduł zapłonowy, czujnik Halla hmm.. autodata i zmierzyć oporność czasem padające cewki obiawiają się po nagrzaniu, po prostu wypada uzwojenie, świece hmm... nie miało by to wpływu na losowe odpalanie a na pracę silnika. na pierwszy ogień cewka.
Nie masz co zrobić z kasą ????

Zostań klientem stacji ASO :)
Avatar użytkownika
Kriss_Lodz
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 23:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Abominus » 10 wrz 2011, o 15:44

Wymieniłem czujnik Halla i na 10 odpaleń dwa razy nie chciał. Więc pewnie cewka jednak.
Abominus
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:53
Lokalizacja: Olsztyn


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 30 gości