Witam
Mam spory problem z głowicą w 1.4 abd. Mianowicie w książce VWgolf 3 - Sam naprawiam jak byk wszędzie pisze o 2 sprężynach na zawór (na stronie 40 jest mowa i rysunek zewnętrznej i wewnętrznej sprężyny). U mnie rozrząd bardzo hałasował i jak to rozebrałem ku mojemu zdziwieniu okazało się że jest po jednej. I teraz mam pytanie - czy tak ma być, czy składał to jakiś partacz i ewidentnie spieprzył robotę?
1.4 ABD - 94 rok (sierpień), 44kW (60km).
Bardzo proszę o szybką odpowiedź bo mam zamiar to dzisiaj składać.
Z góry dziękuję.
Doznałem nagle oświecenia. W tych silnikach podobno były 2 rodzaje popychaczy (wypowiedź jednego z użytkowników), i zdarzały się wersje z 1 sprężyną na zawór, który to miał mniejszą wagę (7mm trzonek jak u mnie - znalezione na innym forum). Możliwe że właśnie ten drugi rodzaj jest lżejszy jak przy silniku ADZ lub ADY, gdzie do podniesienia mniejszej masy potrzebna była jedynie 1 sprężyna. Potrzebuje fachowej opinii, bo naprawdę większość sprzedawców i mechaników się zupełnie nie zna.