Ile max splanowac głowice w śilniku 1.4

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Ile max splanowac głowice w śilniku 1.4

Postprzez Polip » 21 maja 2011, o 05:46

Wykręciłem głowice w swoim Golfie 1.4 benzyna bo wywaliło mi uszczelke.
Bije sie z myślami ile maxymalnie moge splanować głowice żeby tłoki nie spotkały sie z zaworami wiem z doswiadczenia (fiat 126p) ze zmniejszenie komry spalania pzez taki zabieg zwiekrza moc silnika a na tym mi zalezy.

Kolejne pytanie prosze o porade czy istnieje jakiś wałek sportowy do mojego autka ? Jeżeli tak to jaka jest jego cena.

Teraz jeszcze jedna ale dość istotna kwestia zdjołem już głowice więc mam łatwy dostęp do tłoków miske też planuje zdematować aby wybrać syf z oleju wiec czy ma sens wymiana pierścieni na nowe . Jeżeli tak to jakie pierścienie tam wsadzić , wiem że do starszych aut były pierścienie nominalne i po szlifach ja raczej szlifu śilnika nie miałem.

Gdzie na silniku znaleśc oznaczenia jego modelu . W dowodzie mam 1,6 a koleś który mi sprzedawał go mówił ze jest śilnik 1,4 :) . Śilnik jest na mono wtrysku to wiem na 100%
Polip
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 13:28
Lokalizacja: Wrocław

Ile max splanowac głowice w śilniku 1.4

 

Postprzez prezesik » 21 maja 2011, o 20:48

Jak nie bral oleju to nie ma sensu ruszac pierscieni.
Mozesz splanowac glowice, ale wieksze splanowanie nie ma sensu przy tej pojemnosci. Tylko splanuj i skladaj.
Czasem nie bierz uszczelki pod glowice z takich dwoch cienkich blaszek, bo jest zacienka i zawory dotkna tlokow. Ja w taki sposob pokrzywilem zawory na 1 i 4 cylindrze w czasie dociagania glowicy. Po zdjeciu starej glowicy musialem kupic druga. Bierz uszczelke taka o grubosci ok 1,2-1,5mm najlepiej firmy Victor-Reinz.
Zrob foto silnika, a szczegolnie przy wtrysku, wtedy powiem ci jaki masz.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Bastian_CJ_47 » 10 sie 2011, o 00:34

Chciałbym się dołączyć do powyższego tematu ...
Przepraszam za odkopanie ale nowego nie będę zakładał. :suchy:
Bastian_CJ_47
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 14 cze 2011, o 08:22
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez K@mil » 10 sie 2011, o 14:39

Polip napisał(a):pzez taki zabieg zwiekrza moc silnika a na tym mi zalezy.


nawet nie odczujesz tej mocy ...planuj tyle ile trzeba
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez KristoF » 11 sie 2011, o 22:11

przy szlifowaniu(planowaniu) głowicy szlifuje się też gniazda zaworów i dociera zawory żeby uzyskac odpowiednie zagłębienie, szczelność, no i żeby się zawory nie spotkały z tłokami :) , to jak bardzo szlifować ogranicza wymiar głębokości zaworu w gnieździe popychacza hydraulicznego, nie pamiętam jaki to wymiar... jak ktoś ma książkę to może wrzucić skan odpowiedniej strony.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 48 gości