Jak naciągnąć pasek rozrządu

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Jak naciągnąć pasek rozrządu

Postprzez Tomuś » 11 mar 2009, o 12:48

Witam sprawdzałem sobie profilaktycznie auto i okazało się że mi się poluzował pasek rozrządu :-? . Jest tak luźny że mogę go swobodnie zsunąć z koła. Nie mogę znalęźć tematu odnośnie naciągu paska w 1.4 ABD. Prosz o jakiś link albo porade jak to zrobić w moim silniczku. Wiem że naciągasię go kołem pompy wody ale nie wiem co odkręcić itd.
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

Jak naciągnąć pasek rozrządu

 

Postprzez mani51 » 11 mar 2009, o 13:13

musisz popuścić trzy śrubki mocujące pompę wody i przekręcić ją całą w bloku silnika. Na obudowie pompy zaraz za jej kołem na pasek jest otwór (widełki) w który trzeba włożyć śrubokręt żeby przekręcić pompę. Ja musiałem najpierw trochę odciągnąć pompę bo nie dało się jej przekręcić więc trochę płynu mi poleciało
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez prezesik » 11 mar 2009, o 15:56

należy tak naciągnąć, abyś mógł palcami przekręcić pasek o 90 stopni w miejsacu między kołem na wałku rozrządu a kołem na wale korbowym.

Obrazek
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Tomuś » 11 mar 2009, o 16:24

No i zrobiłem jest naciągniety raczej dobrze bo przekręcam paskiem o 90 stopni. I też nie obyło się bez utraty pewnej niewielkiej ilości płynu.
Ale jest problem :-( , pasek nieznacznie wystaje poza koło wałka i drugi bardziej nie ciekawy- wydobywa się teraz dziwny dzwięk trudno określić coś jakby wycie, na wolnych obrotach i wysokich wydaje się że to może łorzysko na wałku albo nie wiem w pompie :?:
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

Postprzez marcinkoz2910 » 11 mar 2009, o 16:26

Tomuś, ten dzwięk to może być już łożysko na pompie... kiedy wymieniałeś? założę się że nigdy...?

[ Dodano: 2009-03-11, 15:27 ]
a jak chcesz to podaj kod silnika to zapodam Ci foto z opisem jak się naciąga napinacz paska, a jak nie to nie
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez StRaDiVaRiUs » 11 mar 2009, o 16:40

Tomuś, mam nadzieję, że wiesz co się stanie jak zrobisz coś nie tak z rozrządem? Pamiętaj też, że w 1.4 ABD wymienia się pasek razem z pompą wody, bo ona ten pasek trzyma, w tym silniku nie ma napinacza.
A jak do tego wystaje Ci pasek poza wałek - to ja na Twoim miejscu bym coś z tym zrobił - jak Ci zleci pasek albo się urwie to rozpierdzielisz silnik.
Avatar użytkownika
StRaDiVaRiUs
Czytacz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 6 lis 2008, o 21:52
Lokalizacja: Jelenia Góra / Bogatynia

Postprzez Tomuś » 11 mar 2009, o 16:46

marcinkoz2910, no nigdy :oops: . A co wystarczy że wymienie samo, ile kosztuje takie łożysko. A jeśli chodzi o kod silnika to chyba to czyli ABD.
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

Postprzez marcinkoz2910 » 11 mar 2009, o 18:47

Tomuś, to musisz pompę koniecznie wymienić :!:

Samego łożyska się nie wymienia (może i się da ale nie sądzę że ktoś weźmie na siebie taką odpowiedzialność :lol: )

Więc wymień pompę wody i pasek rozrządu (pompa podróba od 100 do 150zł, pasek ja mam z Continentala za 30zł)

Pozdro
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez KristoF » 11 mar 2009, o 23:48

pompa mnie kosztowała 80pln pasek 30, wymieniałem sam.Napęd rozrządu wymienia sie co 90000km w tym silniku.Profilaktycznie ja się kupuje używane auto to tez się wymienia..

[ Dodano: 2009-03-11, 22:55 ]
a pompa wody jest nierozbieralna.Nie zapomnij spuscić płynu chłodzącego z silnika chociaz jak odkręcisz pompe to i tak ci troche sie wyleje.I jeszcze jedno żeby wymienić pompe trzeba zdjąc nietylko pasek rozrządu ale jeszcze cały zestaw osłon paska.Wyjmowanie pompy jest dośc niewygodne bo mało miejsca między silnikem a podłuznicą...
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Tomuś » 12 mar 2009, o 09:06

Dzięki za odp. No to troszke dłubania mnie czeka.

[ Dodano: 2009-03-12, 08:15 ]
A jeszcze apropo rozbierania, aby zdiąć osłone tą mocowana do bloku to muszę wekręcić koło zębate wałka razrządu :?: czy wystarczy że po odkręceniu srub osłony trochę ja jakoś wygne albo jest jakiś inny dobry sposób :?:
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

Postprzez prezesik » 12 mar 2009, o 09:32

Trzeba zdjąć koło od wałka rozrządu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez KristoF » 12 mar 2009, o 17:10

ta osłonę jak ją odkręcisz na mocowaniach to możesz sprobowac obrócić tak żeby ci nie zawazdzała zabardzo.Ja przy wymianie pompy nie zdejmowałem tej jednej osłony bo mi sie nie chciało odkręcac koła zebatego napedu rozrzadu. :-P
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości