Jak osiągnąć niskie spalanie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez trollu » 29 sie 2012, o 14:38

większe felgi przeważnie są cięższe, na większe felgi wchodzą większe opony czyli znów więcej masy w dodatku nieresorowanej, silnik ma więcej do ciągnięcia i spalanie do góry. poza tym zakłądanie felg na pałe byle tylko rozmiar był fajny to kicha. mam nadzieję że chociaz sprawdziłeś na kalkulatorze jakie masz przekłamanie w stosunku do starych felg i opon?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Michu! » 30 sie 2012, o 07:41

nic nie sprawdzalem :-/ ale jak bylem je wywazyc to gosciu, ktory sie zajmuje glownie takimi sprawami (zaufany znajomy) powiedzial, ze jest ok i wszystko na + doczepil sie jedynie stanu moich zimowek ale to sprawa drugorzędna :lol:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 30 sie 2012, o 08:14

Najlepiej to jeździć jak emeryt, tylko że na trasie będziesz sponiewierany przez innych "macho" szybkiej jazdy...

A co do spalania to ciężko będzie osiągnąć zadowalający wynik. Auto+kierowca to przeszło tona, a silnik żeby to poradził musi swoje spalić. Golf to nie tico co waży 700kg i pali 5l.

Chcesz ekonomicznie jeździć to kup sobie vw polo 86c2f z silnikiem 1.4 diesel - teraz takim pocieram do arbaitu, spalanie w trasie przy 90 km/h 3,7l :)
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Michu! » 30 sie 2012, o 08:34

Wiadomo, ze do spalania 5l/100km nie doprowadze, ale zawsze lepiej zeby spalil 7-8 niz 10-11 ;-) jadac do lublina, wg moich "obliczen" pociagnal 5-6l przy praktycznie stalej predkosci 120 w porywach do 140..
Jestem poczatkujacym kierowca, plastik mam od lutego i moja jazda raczej wspomaga apetyt na paliwo :-/ dlatego też zbieram informacje co robic aby robic dobrze :-D a przy tym "ekonomicznie" :lol:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez relaniu » 5 wrz 2012, o 02:23

moja golfina 1,4 najmniej pali (jezeli mowimy o trasie) kiedy jade 90-100 km/h i nie przekraczam 3k obrotow (w ten sposob udalo mi sie przebyc 120 km za 50 zl przy cenie paliwa 5.80zl/L), a miasto jak miasto, staraj sie nie zatrzymywac, jezeli dojezdrzasz do skrzyzowania i wiesz ze zaraz apali sie zielone to rob stopniowa redukcje i stara sie nie zatrzymywac do konca samochodu, to jedna z moich rad, mam ich wiecej ale kazdy ma wlasna teorie na jazde po miescie. Zauwazylem tez ze wymiana filtru paliwa wplywa znaczaco na spalanie
relaniu
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 30 sie 2012, o 03:48
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez rafal9119 » 5 wrz 2012, o 21:08

relaniu, po olsztynie nie da sie jechac i nie zatrzymac, przez stan dróg. a mi tam pali tyle ile wleje. :lol:
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez Michu! » 6 wrz 2012, o 11:56

relaniu napisał(a):moja golfina 1,4 najmniej pali (jezeli mowimy o trasie) kiedy jade 90-100 km/h i nie przekraczam 3k obrotow (w ten sposob udalo mi sie przebyc 120 km za 50 zl przy cenie paliwa 5.80zl/L), a miasto jak miasto, staraj sie nie zatrzymywac, jezeli dojezdrzasz do skrzyzowania i wiesz ze zaraz apali sie zielone to rob stopniowa redukcje i stara sie nie zatrzymywac do konca samochodu, to jedna z moich rad, mam ich wiecej ale kazdy ma wlasna teorie na jazde po miescie. Zauwazylem tez ze wymiana filtru paliwa wplywa znaczaco na spalanie


120km za 50zl w trasie? To z moim spalaniem nie jest tak zle jeszcze, za 50zl robie niecale 150 po miescie :lol: z tym, ze moje miasto nie jest wielkie i robie szybki przesmig w strone "lesnej" drogi gdzie wiekszosc moich tras sie zaczyna :-D aczkolwiek widze roznice w jezdzie "ekonomicznej" na razie nie pojezdze, bo w koncu lakiernik znalazl czas na ogarniecie mojego dupovwozu..
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 6 wrz 2012, o 13:24

Michu! napisał(a):Jestem poczatkujacym kierowca, plastik mam od lutego i moja jazda raczej wspomaga apetyt na paliwo :-/ dlatego też zbieram informacje co robic aby robic dobrze :-D a przy tym "ekonomicznie" :lol:


Hamuj silnikiem , nie wciskaj niepotrzebnie gazu w podłogę i nie mierz się z ludźmi spod świateł... a sam 1.4 ABD pozytywnie mnie zaskakuje ostatnimi czasy,... 310km na ~17 litrach Pb95 wynik wydaje mi się że przyzwoity. :-P
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Michu! » 6 wrz 2012, o 13:44

nawet bardzo przyzwoity, czyli jednak nie sa to silniki z bardzo duzym apetytem na paliwo, trzeba tylko znac kilka podstaw ekologicznej jazdy :lol:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez relaniu » 8 wrz 2012, o 04:11

Michu! napisał(a):
relaniu napisał(a):moja golfina 1,4 najmniej pali (jezeli mowimy o trasie) kiedy jade 90-100 km/h i nie przekraczam 3k obrotow (w ten sposob udalo mi sie przebyc 120 km za 50 zl przy cenie paliwa 5.80zl/L), a miasto jak miasto, staraj sie nie zatrzymywac, jezeli dojezdrzasz do skrzyzowania i wiesz ze zaraz apali sie zielone to rob stopniowa redukcje i stara sie nie zatrzymywac do konca samochodu, to jedna z moich rad, mam ich wiecej ale kazdy ma wlasna teorie na jazde po miescie. Zauwazylem tez ze wymiana filtru paliwa wplywa znaczaco na spalanie


120km za 50zl w trasie? To z moim spalaniem nie jest tak zle jeszcze, za 50zl robie niecale 150 po miescie :lol: z tym, ze moje miasto nie jest wielkie i robie szybki przesmig w strone "lesnej" drogi gdzie wiekszosc moich tras sie zaczyna :-D aczkolwiek widze roznice w jezdzie "ekonomicznej" na razie nie pojezdze, bo w koncu lakiernik znalazl czas na ogarniecie mojego dupovwozu..

a wracajac pali ci 10x wiecej bo masz pod gorke..
relaniu
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 30 sie 2012, o 03:48
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez Adam.M » 8 wrz 2012, o 08:41

1. doprowadzaj do jak najwcześniejszej jazdy na najwyższym biegu, przy przyspieszaniu pedał gazu wciskaj na 1/2 do 2/3

2. wykorzystuj bezwładność samochodu, zamiast hamować pedałem hamluca (np w mieście przed światłami albo dojeżdzając do wolniejszego samochodu) hamuj silnikiem (dobierając odpowiednio niższy bieg aby obroty nie spadały poniżej 3000) a gdy zjeżdżasz ze wzniesienia, nawet niewielkiego, wrzucaj na luz i niech się toczy sam bez gazu i dopiero gdy jest potrrzeba hamowania załączaj bieg, dodatkowy uzysk to oszczędności tarcz i klockow hamulcowych

3. ekonomiczna prędkość to 80 km/h do 90 km/h

4. jedź przepisowo, wjeżdzając w teren zabudowany 300 m przed wrzuć na luz przez co auto samo się toczy i prędkość sama spada do 50 km- 60km/h i nikt nie ma prawa mieć do Ciebie o to pretensji. dodatkowy uzysk to oszczędności na mandatach

5. kontroluj ciśnienie opon, im wyższe ciśnienie tym dłużej auto będzie się toczyć bez użycia silnika

6. dobierz jak najwęższe opony, im węższa opona tym dłuższe toczenie auta, najlepiej seria 175/70/R13 ale można poszaleć i założyć rozmiar z Polo - szerokość 155
Adam.M
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 sie 2012, o 18:23
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Grzesiek2507 » 8 wrz 2012, o 12:00

Adam.M napisał(a):1. doprowadzaj do jak najwcześniejszej jazdy na najwyższym biegu, przy przyspieszaniu pedał gazu wciskaj na 1/2 do 2/3

2. wykorzystuj bezwładność samochodu, zamiast hamować pedałem hamluca (np w mieście przed światłami albo dojeżdzając do wolniejszego samochodu) hamuj silnikiem (dobierając odpowiednio niższy bieg aby obroty nie spadały poniżej 3000) a gdy zjeżdżasz ze wzniesienia, nawet niewielkiego, wrzucaj na luz i niech się toczy sam bez gazu i dopiero gdy jest potrrzeba hamowania załączaj bieg, dodatkowy uzysk to oszczędności tarcz i klockow hamulcowych

3. ekonomiczna prędkość to 80 km/h do 90 km/h

4. jedź przepisowo, wjeżdzając w teren zabudowany 300 m przed wrzuć na luz przez co auto samo się toczy i prędkość sama spada do 50 km- 60km/h i nikt nie ma prawa mieć do Ciebie o to pretensji. dodatkowy uzysk to oszczędności na mandatach

5. kontroluj ciśnienie opon, im wyższe ciśnienie tym dłużej auto będzie się toczyć bez użycia silnika

6. dobierz jak najwęższe opony, im węższa opona tym dłuższe toczenie auta, najlepiej seria 175/70/R13 ale można poszaleć i założyć rozmiar z Polo - szerokość 155


wrzucanie na luz nie daje zadnych korzysci....silnik i tak chodzi na biegu jalowym...zadna roznica w spalaniu praktycznie...lepiej puscic ten gaz i wyhamowac silnikiem...
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości