Moderator: Moderator
relaniu napisał(a):moja golfina 1,4 najmniej pali (jezeli mowimy o trasie) kiedy jade 90-100 km/h i nie przekraczam 3k obrotow (w ten sposob udalo mi sie przebyc 120 km za 50 zl przy cenie paliwa 5.80zl/L), a miasto jak miasto, staraj sie nie zatrzymywac, jezeli dojezdrzasz do skrzyzowania i wiesz ze zaraz apali sie zielone to rob stopniowa redukcje i stara sie nie zatrzymywac do konca samochodu, to jedna z moich rad, mam ich wiecej ale kazdy ma wlasna teorie na jazde po miescie. Zauwazylem tez ze wymiana filtru paliwa wplywa znaczaco na spalanie
Michu! napisał(a):Jestem poczatkujacym kierowca, plastik mam od lutego i moja jazda raczej wspomaga apetyt na paliwo dlatego też zbieram informacje co robic aby robic dobrze a przy tym "ekonomicznie"
Michu! napisał(a):relaniu napisał(a):moja golfina 1,4 najmniej pali (jezeli mowimy o trasie) kiedy jade 90-100 km/h i nie przekraczam 3k obrotow (w ten sposob udalo mi sie przebyc 120 km za 50 zl przy cenie paliwa 5.80zl/L), a miasto jak miasto, staraj sie nie zatrzymywac, jezeli dojezdrzasz do skrzyzowania i wiesz ze zaraz apali sie zielone to rob stopniowa redukcje i stara sie nie zatrzymywac do konca samochodu, to jedna z moich rad, mam ich wiecej ale kazdy ma wlasna teorie na jazde po miescie. Zauwazylem tez ze wymiana filtru paliwa wplywa znaczaco na spalanie
120km za 50zl w trasie? To z moim spalaniem nie jest tak zle jeszcze, za 50zl robie niecale 150 po miescie z tym, ze moje miasto nie jest wielkie i robie szybki przesmig w strone "lesnej" drogi gdzie wiekszosc moich tras sie zaczyna aczkolwiek widze roznice w jezdzie "ekonomicznej" na razie nie pojezdze, bo w koncu lakiernik znalazl czas na ogarniecie mojego dupovwozu..
Adam.M napisał(a):1. doprowadzaj do jak najwcześniejszej jazdy na najwyższym biegu, przy przyspieszaniu pedał gazu wciskaj na 1/2 do 2/3
2. wykorzystuj bezwładność samochodu, zamiast hamować pedałem hamluca (np w mieście przed światłami albo dojeżdzając do wolniejszego samochodu) hamuj silnikiem (dobierając odpowiednio niższy bieg aby obroty nie spadały poniżej 3000) a gdy zjeżdżasz ze wzniesienia, nawet niewielkiego, wrzucaj na luz i niech się toczy sam bez gazu i dopiero gdy jest potrrzeba hamowania załączaj bieg, dodatkowy uzysk to oszczędności tarcz i klockow hamulcowych
3. ekonomiczna prędkość to 80 km/h do 90 km/h
4. jedź przepisowo, wjeżdzając w teren zabudowany 300 m przed wrzuć na luz przez co auto samo się toczy i prędkość sama spada do 50 km- 60km/h i nikt nie ma prawa mieć do Ciebie o to pretensji. dodatkowy uzysk to oszczędności na mandatach
5. kontroluj ciśnienie opon, im wyższe ciśnienie tym dłużej auto będzie się toczyć bez użycia silnika
6. dobierz jak najwęższe opony, im węższa opona tym dłuższe toczenie auta, najlepiej seria 175/70/R13 ale można poszaleć i założyć rozmiar z Polo - szerokość 155
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości