Jak osiągnąć niskie spalanie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Jak osiągnąć niskie spalanie

Postprzez Michu! » 28 sie 2012, o 10:23

Jakieś sugestie? :-D mysle, ze temacik sie przyda :-/ jak osiagnac najniższe spalanie dupoWVozu?
Moja Golfina np. to 1,4 abd 93r. jestem jeszcze laikiem i ciekawi mnie co zrobic by obnizyc jego spalanie do max.
Staram sie nie deptac za dużo pedału gazu :roll:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Jak osiągnąć niskie spalanie

 

Postprzez strzeliniasty » 28 sie 2012, o 10:42

Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Michu! » 28 sie 2012, o 11:24

Na spalanie nie ma wpływu dynamika, z jaką wciskamy pedał gazu - spokojnie możemy przyspieszać z gazem wciśniętym na 3/4

ile w tym prawdy? dostałem rade aby nie cisnac tego padalu za bardzo :-/
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 28 sie 2012, o 11:37

Jeżeli chcesz przyspieszyć to lepiej jest wcisnąć ten pedał w 3/4, a później wrzucić najwyższy możliwy bieg w danych warunkach. Owszem, silnik pracuje na wyższych obrotach, ale przez to przyspiesza przy wykorzystaniu prawie maksymalnego momentu i mocy, a nie ciśniesz go przy 2000/obr gdzie ma tego momentu 30% i się męczy. Ale robienie tak cały czas na pewno wpłynie na spalanie i to wcale nie pozytywnie ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Michu! » 28 sie 2012, o 11:47

czyli smialo moge cisnac pedal gazu a taktyka "mniej wciskanego gazu = mniej podanego paliwa" jest lipna, tak?
Dostalem zla porade od mojego wujka albo źle cie zrozumialem.. :lol:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 28 sie 2012, o 17:28

masz do przejechania np 10km. na logikę, im więcej przejedziesz na najwyższym biegu tym mniej spalisz. jeżeli będziesz powoli przyspieszać przez 5km to na 5b przejedziesz tylko połowę. przyspieszając na 3/4 gazu i zmieniając bieg w okolicach 3tys przyspieszysz na dystansie 2km. ile przejedziesz na 5 biegu? ;-) liczby podane z d... ale chodzi o sam sens. poza tym najważniejsze - hamować silnikiem.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez PrzemkoXVI » 28 sie 2012, o 18:53

Stare świece i filtry powodują większe zużycie paliwa. Obiło mi się o uszy również to, że warto wyłączać silnik na postojach, nawet tych najkrótszych. Nie wiem ile jest w tym prawdy, ale słyszałem także, że alufelgi (?) zmniejszają spalanie.

Najlepiej obkleić samochód plastrami Nicorette, może samochód zupełnie rzuci palenie :lol:
Avatar użytkownika
PrzemkoXVI
Members
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 19:52
Lokalizacja: Willenberg

Postprzez Lobus » 28 sie 2012, o 19:10

Po pierwsze primo nie zapier****
Po drugie primo zmienić silnik
Po trzecie primo nie jeździć
Haha :hyhy:

Nie no żartuje sobie, dużo racji jest w tym co koledzy napisali, jechać na możliwie wysokim biegu i niskich obrotach, ale to nie znaczy, że jedziemy pod górkę 60 na 5 przy 1,5 tys obrotów.. bo tak osiągniemy odwrotny efekt czytaj zamulimy silnik, ale z górki 5 i 70 czy nawet 60 i niskie obroty już nie przeszkadzają.
Tylko warto pamiętać, że taka jazda nie pozwoli nam dynamicznie wyprzedzić czy odskoczyć w razie "wu" . ;-)
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez Opik » 28 sie 2012, o 23:24

PrzemkoXVI napisał(a):Obiło mi się o uszy również to, że warto wyłączać silnik na postojach, nawet tych najkrótszych


na najkrótszych niekoniecznie, bo to nie są samochody przystosowane do StartStopu jak nowe ekoterrorystyczne wozidła i odpalając samochód co 2 minuty jeżdżąc ciągle po mieście zarżniemy akumulator i rozrusznik 2543654 razy szybciej niż normalnie jeżdżąc
Ale w kilometrowych korkach czy "bezpiecznych" przejazdach kolejowych (zamkniętych 10 minut przed pociągiem) jak najbardziej
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 29 sie 2012, o 00:21

inna sprawa że przy rozruchu jest podawana większa dawka paliwa, stojąc minute na jałowym mniej spali niż przy odpalaniu
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Michu! » 29 sie 2012, o 08:55

[quote="PrzemkoXVI"] Nie wiem ile jest w tym prawdy, ale słyszałem także, że alufelgi (?) zmniejszają spalanie.
:[/quote]

Też tak słyszałem, standardowo rozmiar felunku to 13 no ale nie ma zadnych fajnych 13 :-( dlatego wrzucilem 14, mysle, że to nie robi wielkiej roznicy + napompowane są azotem :-D
yhh.. od dziś uczę się ekologicznej jazdy :cry:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PrzemkoXVI » 29 sie 2012, o 13:18

Michu! napisał(a):od dziś uczę się ekologicznej jazdy


Daj spokój, litr w te, czy wewte (o benzynie mówię) :-P
Jedyneczka, gaz do dechy, szybkie zwolnienie sprzęgła i dzida na miasto! :lol:
Avatar użytkownika
PrzemkoXVI
Members
 
Posty: 1875
Dołączył(a): 29 lip 2011, o 19:52
Lokalizacja: Willenberg

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości