Ostatnio zauważyłem że silnik mi gaśnie i obroty spadają. Słyszałem ze przeczyszczenie przepustnicy coś daje. Byłbym wdzięczny za dokładna instrukcje jak to zrobić Z tego co wiem dużo nie trzeba WD40, czysta szmatka, patyczki higieniczne, z tym ze ja nie wiem nawet gdzie ta przepustnica jest jak ona wygląda i jak się do tego zabrać. Proszę o instrukcję jak ja przeczyścić.
w silniku AEE wyglda ona nieco inaczej... musisz sciagnac ta cala puszke okragla od filtra powietrza (glowne sruby sa ponumerowane na tej slonie jest ich chyba 3 lub 4 nie pamietam) pozniej odkrecasz sama przepustnice bodajze na klucz imbusowy i wiadomo czyscisz do polysku... potem montujesz wszsytko w kolejnosci odwrotnej... nie zapomnij sciagfnac klemy przed demontazem przepustnicy (zeby komp juz mogl sie zresetwoac) po calosci zakladasz kleme i robisz adaptacje... obawiam sie ze Twojego problemu nie rozwiaze samo czyszczenie bo sam mialem ten silnik i tam czesto nawalaja same przepustnice(z racji tego ze sa one zintegrowane ze tak powiem z silnikiem krokowym i stanowia calosc a obroty wolne sa sterowne elektronicznie) tak czy siak warto sprobowac bo napewno nie zaszkodzi a moze pomoc
tam sprawa jest banalnie prosta...(sam krokowiec w tych silnikach mozna zdemontowac i wyczyscic go w benzynie) jesli chesz wyczyscic i zaadaptowac przepustnice to musisz najpierw odkrecic ta nasadke plastikowa z logo VW od rury od puszki filtra pod nia masz aparat wtryskowy nalozony na przepustnice... go takze musisz zdemnosctowac a nastepnie odkrecasz sama przepustnice od kolektora ssacego i wtedy wiadomo jakis preparacik szmatka i jechane do efektu lustra:P (a i za nim przystapisz do czynnosci to klema WEK juz na zas zeby ponizej nie trzeba bylo czekac) a po skonczonej opercaji i zlozeniu wszystko w calosc dokonujesz adaptacji do konca pozdro
Prezes124 napisał(a):Ma ktoś jakąś poradę jak to wygląda w ABU i AEA?
w tych silnikach sie nie czyści przepustnicy bo benzyna jest wtryskiwana na nią i ona się sama czyści jedynie co może się stać w tych silnikach to silniczek krokowy, podstawa wtrysku...
marcinkoz2910, wiesz jak sie uprzesz to wyczyscisz (klape od spodu np) ale po czesci masz racje tam powinno byc juz czysto... tak czy siak jak rozbierze to moze sobie obejrzec ta podstawe a i zawsze jakis syf sie zbiera na samym wtrysku...
a w silniku 1,8 AAM 75KM czyści się przepustnicę? Bo ja też mam czasami kłopoty z obrotami spadają a krokowy jest podobno dobry tak mi mówiło już ze czterech mechaników. Mam benzynę i LPG i jak coś szwankuje z obrotami przy wolnej jeździe to i na benzynie i na LPG. Dzieje się to czasami
zasada jest taka ze w silnikach na mono wtrysku nie czyscimy przepustnicy bo tam robi to za nas wtrysk paliwa... paliwo jest wtryskiwane na klapke w przepustnicy gdzie trafia do kolektora ssacego i miesza sie z powietrzem napelniajac cylindry zawsze mozesz wyciagnac sam krokowiec i go przeczyscic w benzynie