podejrzewam że w tym ABA ustawia się tak samo jak w 2E, więc opisze jak to się robi w 2E
- wał korbowy ustaw aby tłok 1 był w GMP (po sprężaniu!)
- wałek rozrządu ustawiasz tak żeby strzałka na głowicy z literkami OT pokrywała się z nacięciem na kole rozrządu
- ustaw koło zębate wałka pośredniego tak aby znak na nim (kropka), znajdowała się naprzeciwko nacięcia w kole zębatym wałka korbowego
Naciągnij pasek napinaczem rolkowym, jak masz specjalne szczypce to możesz nimi naciągnąc napinacz a jak nie to ja używałem dwóch gwoździ
odkręć zawleczke na skrzyni biegów. i w ustawieniu takim jak ci podałem, to na skrzyni powinieneś widziec dodatkowy znak.
Przekręc na wszelki wypadek kluczem cały cykl i zobac czy nigdzie nie wadzi. Oczywiście masz po drodze cykle sprężania i rozprężania więc w jednym momencie musisz się nasilnić żeby zakręcić układem, a w drugim jednym palcem kręcisz.
Jak ci się uda to kręć wałem korbowym a nie rozrządem.
Jeżeli wszystko jest OK, to montujesz osłony, paski klinowe i jeździsz
Pasek powinien być w ten sposób naciągnięty aby dało się go ręką obrócić o 90stopni
Jak naciągnies za lekko to będzie latał jak na niego spojrzysz przy uruchomionym silniku, a jak za mocno to napinacz będzie piszczał.
Wszystkie rzeczy rób przy wykręconych świecach.
Tylko mam nadzieje ze nie ruszałeś kopułki rozdzielacza zapłonu, bo wtedy czeka cię wizyta u elektryka.
[ Dodano: 2008-07-29, 13:17 ]
aha, przed założeniem pasków i osłon, możesz na próbe na chwile odpalić samochód i zobaczyć jak będzie chodził.
Tylko uważaj bo nie będziesz miał chłodzenia, ani ładowania, ani wspomagania więc nie za długo, tak minutke dwie max miej go odpalonego.
[ Dodano: 2008-07-29, 13:20 ]
Dodatkowo napisze że identycznie się ustawia rozrząd w 1.8 AAM i ABS
PS. zróbcie z tego jakąś porade, dla potomnych