Witaj Tiiger, osobiscie bylem na takim pomiarze komputerowym o ktorym Ty pisales ze "cos tam do czegos sie porownoje" poniewaz mam bezplatny dostep do takiej inspekcji
Wyglada to tak ze osoba ktora przeprowadza Ci taka inspekcje w wydech kawalek ruki gumowej ktora podlaczona jest do skrzyni analizujacej pomiary spalin. Wazna jest zawartosc O2 do CO2, nie chce Cie zmylic ktora do ktorej bo sam dokladnie nie pamietam ale granice 0,5 jednej wartosci do 1,5 drugiej (bodajze O2 do CO2) sa prawidlowe - oczywiscie +/- jakis tam niewielki błąd bo nigdy idealnie nie będzie. Poza tym takowy serwisant wpina sie klema do kabla świecy pierwszego od lewej jak staniesz przed silnikiem ktory to odbiera sygnal obrotow silnika, reszta to juz czynnosci manualne - czyli dostawianie obrotow a przede wszystkim analizowanie spalin. Na podstawie spalin stwiedzi Ci czy auto pali w granicach zdrowego rozsadku. Moge Ci tylko powiedziec ze u mnie po kupnie autka sonda wariowała - dawala calkiem kosmiczne odczyty na wykresie po podlaczeniu do PC, mechanik mi podpial auto pod analize spalin i sie za glowe zlapal - jednym slowem smok
Wymienilem sonde, dostawil mi jak ksiazka pisze i auto smiga jak w zegareczku
Warto skorzystac z takiej opcji bo to nie pic na wode, na prawde pomaga!! Tak na marginesie co do spalania, moj 1.8 ABS pali ok. 10-11 l./100km ale licze się z tym że jest zimno, tak jak koledzy piszą - później będzie już znaczniej przystępnie - te typy (automatyczne ssanie w VW) tak maja
Pozdrówka.