przez mani51 » 5 mar 2009, o 19:25
po pierwsze badanie ciśnienia sprężania żeby się dowiedzieć w jakim stanie są pierścienie tłokowe.
Jak ciśnienie wyjdzie w miarę dobre to pozostaje zmienić uszczelniacze zaworów bo to ona najczęściej są winne znikaniu oleju. Teoretycznie i pratkycznie można to zrobić samemu bez ściągania głowicy i wtedy koszt to jakieś 50zł ale na ile to pomoże to nie wiadomo, wszystko zależy od stanu prowadnic zaworów. Najlepjej jest zdjąć głowicę i oddać do regeneracji i tu już zaczyna się poważna kasa bo sama regeneracja czyli wymiana prowadnic, uszczelniaczy, frezowania gniazd, docieranie zaworów, i planowanie to jakieś 300zł a jak już głowica zdjęta to warto zrobić porządnie. Do tego dolicz koszty uszczelek: pod głowicę, pod kolektory i pod pokrywę, uszczelniacze wałka rozrządu - 100-150zł plus robocizna(jeśli nie zrobisz sam) - myślę że od 200 w górę - razem 400-600zł
Jeśli bieże Ci tego oleju około litr od wymiany do wymiany to ja bym jeździł dopóki nie będzie innego powodu żeby ruszyć głowicę
u brata mam zmieniać uszczelniacze zaworów i zbieram się do tego już pół roku bo trochę zabawy z tym będzie bez zdjęcia głowicy ale myślę że warto spróbować.