jaki olej? 2.0 GTI AGG 115

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

jaki olej? 2.0 GTI AGG 115

Postprzez djkrawiecc » 29 paź 2012, o 00:18

jaki olej? 2.0 GTI AGG 115 na lato lany byl valvoline 10w60 vr1 racing gdy teraz temperatura spadla na dworze mam niska temperatura oleju w silniku. na co zminiec ?? przebieg 175000 km
djkrawiecc
djkrawiecc
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13 lut 2011, o 14:57
Lokalizacja: Skarszewy

jaki olej? 2.0 GTI AGG 115

 

Postprzez strzeliniasty » 29 paź 2012, o 00:41

djkrawiecc napisał(a): przebieg 175000 km


:lol: :lol:

a dwa ja mam ten sam silnik i zalany jest total quarz 10w40
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez Opik » 29 paź 2012, o 00:57

długo stał chyba :D

u mnie od 2005 lata na mineralnym Castrolu 15W40 zmienianym co 11-13 tys i jak do tej pory jest mu dobrze
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 29 paź 2012, o 02:53

djkrawiecc napisał(a):mam niska temperatura oleju w silniku

tzn? jaka była wcześniej a jaka jest teraz? po jakim dystansie? jaka jazda? olej jak płyn chłodzący, temp powinna być w granicach 90paru stopni, latem może być parę stopni wyższa ale przy normalnej jeździe powyżej 100 nigdy nie było, nawet w upały
ja mam aktualnie castrola 10w40, wcześniej miałem mobila. jeżeli masz temp niższą o pare stopni to nie jest to problem, po to ludzie zmieniają olej na lepszej klasy latając po torze żeby m.in. obniżyć jego temperaturę. jeżeli olej ma np 60 pare stopni to nie jest jego wina a czegoś innego. temp płynu masz w normie?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 29 paź 2012, o 10:43

trollu, dlaczego kazdy zwiazany z vagiem mowil mi ze temperatura oleju jest zawsze kolo 10 stopni wyzsza niz cieczy? I ze 100-102 stopnie oleju to mormalne
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 29 paź 2012, o 16:28

Opik napisał(a):trollu, dlaczego kazdy zwiazany z vagiem mowil mi ze temperatura oleju jest zawsze kolo 10 stopni wyzsza niz cieczy? I ze 100-102 stopnie oleju to mormalne

przy turlaniu się 40km/h na 5tce czy butowaniu od świateł do świateł z wskazówką w czerwonym polu? nie generalizujmy bo warunki pracy są czasami skrajnie różne a od tego zależy temp oleju.
okolice 100st to jest w sumie normalna temp pracy oleju co nie znaczy że ma być tyle i koniec. olej może pracować do np 110-120st a później robi się woda, zależy jaki olej. kolejna sprawa że podstawka filtra oleju jest chłodzona a w niej znajduje się czujnik temp oleju. tak jak napisałem sporadycznie w sumie lukam na olej ale w ciepłe dni widywałem temp 92-96st czasami 98. jak miałem padnięty termostat i przy spokojnej trasie przy temp zewnętrznych koło 0 temp cieczy spadała mi do 80, luk na olej a tam 78-80 parę stopni.
dużo zależy jakie mamy chłodzenie oleju i gdzie jest czujnik temperatury. zobaczę teraz jak wygląda sytuacja z temp oleju u mnie przy temperaturach nieco poniżej 0 tyle że raczej robię krótkie odcinki i średnio mam możliwość sprawdzić temperaturę prawidłowo. kolejna sprawa że latem temperatura oleju idzie minimalnie za temp cieczy, teraz gdy wskazówka mija 70 na zegarze olej ledwo na 50 wchodzi. jeżdżę raczej spokojnie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 29 paź 2012, o 20:33

trollu, dobra, napisałem jak analfabeta jakiś, w ramach wyjaśnienia:
Jeżeli damy Golfowi w dupę, albo jedziemy dość dynamicznie gdy na dworze jest ciepło to widząc 100-104 stopnie nie powinniśmy panikować. To miałem na myśli.
U mnie maks to było przez kilka sekund 104, później zbiło do 102 -> 100 i tak się mniej więcej utrzymało. Jak były te 40 stopniowe upały a ja miałem dość stania w korku i ten tego... :roll:
Znajomy w VRce maks zobaczył 112 jak sprawdzał vmaxa na autostradzie i to też przez chwilę.
Przy normalnej jeździe w optymalnych warunkach pokazuje mi ok 92-96 stopni najczęściej.
I chyba nie ma tutaj co porównywać silników, bo Ty piszesz że " teraz gdy wskazówka mija 70 na zegarze olej ledwo na 50 wchodzi". U mnie jest tak że pokazuje mi 50 stopni oleju jak na blacie wskazówka już wyłazi za grube paski, więc kompletnie odwrotnie.
Także coś mi się wydaje że temperatura tak naprawdę jest taka sama, a różni się miejsce w którym jest czujnik i np u mnie pokazuje najbardziej nagrzane miejsce, gdzie w silniku jest nieco niższa temperatura faktycznie, a u Ciebie już na wyjściu gdzie jest lekko schłodzona.
Przynajmniej w ten deseń rozumuje
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez djkrawiecc » 29 paź 2012, o 20:46

dzieki za info
djkrawiecc
djkrawiecc
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13 lut 2011, o 14:57
Lokalizacja: Skarszewy

Postprzez trollu » 30 paź 2012, o 02:33

dzisiaj tak na szybko, temp na zewnątrz ok -1, auto stało pod domem 4h więc zimne. wyjechałem spod domu, 5 bieg, 60-70km/h. po 3km na zegarze temp cieczy 70st a olej --.-, po kolejnych 500m wskazówka minęła 80st a olej wskoczył na 50, po 4km koniec jazdy z temp oleju 54st i 90 ciecz. olej po zgaszeniu silnika doszedł jeszcze do 62st. Wiadomo, wszystko musi się nagrzać.
Opik napisał(a):Także coś mi się wydaje że temperatura tak naprawdę jest taka sama, a różni się miejsce w którym jest czujnik i np u mnie pokazuje najbardziej nagrzane miejsce, gdzie w silniku jest nieco niższa temperatura faktycznie, a u Ciebie już na wyjściu gdzie jest lekko schłodzona.

o ile mi dobrze wiadomo to czy w 2E czy ADY temp cieczy na zegar jest podawana z czujnika w króćcu a czujnik temp oleju jest podstawce filtra. termostat u mnie zmieniany rok temu bo stary się nie domykał, teraz w największy mróz nie ma problemu z trzymaniem 90st cieczy a latem nigdy wskazówka nie wychyliła się poza pion. jak w zeszłym roku latem spalił się wentylator chłodnicy na światłach to ciecz doszła prawie do 100 a olej 108
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez PiJey88 » 30 paź 2012, o 09:08

trollu, jak masz licznik motometra to temp cieczy nie pokazuje 100% prawdy, zaokrągla do 90 st, czasem możesz mieć 80 st albo 95 st a i tak będzie równo 90 pokazywał, stare liczniki VDO pokazują prawdziwy wynik, od 95 roku chyba wszystkie goly miały motometry, czytałem kiedyś że jest to specjalnie wykonany zabieg by kierowca nie sugerował się wahaniem wskazówki temp, we wszystkich nowszych VW już tak jest
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 30 paź 2012, o 11:44

PiJey88, wiem że jest taki myk w golfach ale wtedy raczej nie byłoby widać takiej różnicy gdy miałem walnięty termostat i wskazówka chodziła raz w tą raz w tamtą w zależności jak jechałem. ale tak czy inaczej olej wolniej się nagrzewa jak i wolniej się wychładza i jak przeglądam inne fora np MPowerów gdzie zamiast ekonomizera jest temp oleju to tam również olej idzie wolniej niż ciecz
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 30 paź 2012, o 13:18

PiJey88, no i to by się zgadzało, bo u mnie temperatura ma wahania w takim zakresie a u trollu pokazuje cały czas 90. Tylko z tego co kojarzę to ja mam właśnie licznik motometer "92

u mnie też był zmieniany termostat w zeszłą zimę, tak samo czujnik temp. cieczy
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości