KristoF Wiesz co jest najgorsze, brak jakiejkolwiek edukacji na ten temat.
Nikt nie zdaje sobie sprawy która już w naszym kraju urosła do rangi problemu, niewłaściwie dobrany olej powoduje 2-3 krotnie większe zużycie silnika. Nikt się nie zastanawia co zawarte jest w olejach i jak to wpływa na części składowe silnika, Są oleje neutralne i oleje o zwiększonej ilości dodatków myjących/rozpuszczających, pamiętajmy jednak że różne marki używają różnych składników i receptury dodatków są ściśle chronione dlatego na żadnej bańce nie znajdziemy na ten temat żadnej informacji, jedynie firma Liqui Moly na swojej stronie udostępnia pełną specyfikacje produktów, po prostu wszystkie wynalezione przez nią dodatki chronią patenty. Po za tym jako jedyni klasyfikują oleje wg. Oleje w pełni syntetyczne ( Estrowe ) i Oleje syntetyczne na hydrocrackowanej bazie mineralnej, czyli jak dla mnie półsyntetyczne. Castrol : wszystkie oleje po za olejami mineralnymi są silnie myjące i zawierają specyficzne dodatki a zwłaszcza magnatec, jeśli nie jesteśmy pewni czy auto jeździło na Magnatec-u najlepiej zalać olej neutralny np. Mobil-a, Shell, GM, oraz ELF również są olejami myjącymi, i zawierają zupełnie inne dodatki niż Castrol, i mieszanie tych olejów jest niedozwolone, Oleje Mobila, Vavoline, Liqui Moly, Motul, są olejami neutralnymi, mimo zawartych dodatków myjących można je zmieniać do woli, zauważcie że np. wszystkie nowe samochody grupy VW są zalewane olejem Castrol SLX Proffesional LLIII ( Magnatec Proffesional LL ), który występuje tylko i wyłącznie w litrowych opakowaniach, dlaczego
? odpowiedzcie sobie sami.
A teraz krótko o olejach mineralnych, olej mineralny powoduje osadzanie się szlamu olejowego, zarówno w kanałach olejowych jak i między pierścieniami ( dlatego często auta z przebiegiem 400-500 tyś km. zalewane olejem mineralnym mają problemy w postaci zwiększonego zużycia oleju, po prostu w wyniku spalania tak gęstego oleju mineralnego ( a każdy silnik go spala bo film olejowy zostaje na gładzi cylindrów ) powstaje mnóstwo sadzy ( węgla który jak wiadomo przy odpowiednich warunkach spalania staje się twardszy od metalu ) która zalega w zamkach pierścieni co za tym idzie dużo większe ich zużycie.
Sprawa jest prosta po przejechaniu 7-8 tyś po wymianie proponuje zerknąć na kolor oleju mineralnego i półsyntetyk-a. Jedyne oleje mineralne które zawierają podobne dodatki do olejów półsyntetycznych to Castrol GTX High Mileage, i Vavoline Max Life.
Przebieg i wiek silnika nie ma nic do tego czy ma być zalany olejem mineralnym czy półsyntetycznym, o tym decyduje właściciel i stan techniczny, olej mineralny stosuje się w ostateczności.
Jest mnóstwo postów o olejach na każdym forum związanym z motoryzacją, czasem są pomocne ale większość z nich to po prostu zlepek bzdur wykopanych z internetu. Są to po prostu wycięte z kontekstu całości bzdury tak jak autorowi było wygodnie to wyciąć.