jaki olej i filtr? 1.6 8V AEA 8V 55kW / 75 KM 180000 km 95r.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Marus1233 » 22 gru 2011, o 22:05

rufi89 napisał(a):ale ty już na mineralnym musisz zostać

Panowie no wybaczcie ale jak jeszcze jeden taki post przeczytam to zacznę gryźć krawężniki!!! Kto do jasnej ciasnej puścił tą plotkę o "Mitycznych uszczelniających nagarach"!!!!!!!????" Ludzie to jest produkt uboczny mający TYLKO I WYŁĄCZNIE NEGATYWNY WPŁYW NA KONDYCJĘ JEDNOSTKI! A jeśli ktoś mówi żeby go nie wypłukiwać bo zacznie przeciekać to wybaczcie ale w mojej opinii powinien się zastanowić nad sobą. Jak długo obrażalibyście człowieka którego sposobem na rdzę jest zamalowanie jej farbą i wiara że jakaś siła pozwoli się temu trzymać kupy? Jeśli silnik zacznie przeciekać to wydaje mi się że nadeszła pora by wymienić parę uszczelniaczy i zlikwidować problem a nie pudrować "syfa" bo on nie zniknie, tylko przyspieszysz nadejście chwili w której zdasz sobie sprawę że już pora by silnik zamienił się w żyletki! Jedynym przeciwwskazaniem są silniki przy produkcji których zastosowano tworzywa nie znoszące olejów syntetycznych (bo fakt, to jest proszenie o wymianę wszystkich w/w części). Mam pomysł, by obalić ten moim zdaniem troszkę głupi (żeby nie powiedzieć idiotyczny) mit, ponieważ jest to tylko moja opinia a oczywiście mogę się mylić: kto z was (nie mówię tutaj o przyjacielu ze strony matki, znajomym mechaniku kolegi czy kimkolwiek innym kto podobno był tego świadkiem, tylko konkretnie!) wlał olej o wyższej klasie jakości, i zniszczył sobie silnik? Aha i posty typu "wlałem olej półsyntetyczny przez który po miesiącu musiałem wymienić kopułkę, palec, pompę paliwa itp." uznaję za obrazę. :wstyd: Pragnę podkreślić, że ten post nie jest wycelowany w kogokolwiek, poza mitem. Jeśli ktoś poczuł się obrażony to szczerze przepraszam :hyhy:
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

 

Postprzez paxstor » 22 gru 2011, o 22:34

Marus1233, tamten post ma już parę miesięcy :P

A co do oleju to powiem ci ze taki np. Castrol brany za jeden z lepszych olei a mi na nim się silnik zatarł co na to powiesz?? olej lepszy jakościowo a takowy Lotos okazał się lepszy :P Ja teraz jeżdżę na Orlen Platinium Classic 15W40 i jest wszystko w porządku ale leje go ponieważ mam wyciek przy misie i szkoda mi lać droższego, wymienię uszczelkę i zaleje najprawdopodobniej Mobilem Super 10W40 ale co ciekawe ten olej Orlena jest identyczny jakościowo jak Mobil i czytając opinie na innych forach nie jest zły a już na pewno lepszy od Lotosa

A jeszcze jedno pytanie jest jakiś olej Mobila specjalny do silników z LPG??
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez prezesik » 22 gru 2011, o 22:48

paxstor napisał(a):A jeszcze jedno pytanie jest jakiś olej Mobila specjalny do silników z LPG??
a jakby nawet był to i tak bym nie kupił, bo to tylko chwyt marketingowy podobny do tego co "świece do LPG", czy przewody WN do LPG... jakby oryginalnych nie było...
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Marus1233 » 23 gru 2011, o 17:34

paxstor napisał(a):A co do oleju to powiem ci ze taki np. Castrol brany za jeden z lepszych olei a mi na nim się silnik zatarł co na to powiesz??

Czytaj dokładnie posta - cała dyskusja tyczy się wypłukiwania nagarów, nie sporu co do rankingu producentów oleju. A jeśli chcesz znać przyczynę zatarcia to stawiam na:
- chwilowy brak smarowania (pompa, za niski poziom oleju, za niskie jego ciśnienie)
- przekroczenie bezpiecznych obrotów
- przekroczenie granicznej wartości temperatury - gwałtowny wzrost tarcia, zarżnięcie silnika.
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez paxstor » 23 gru 2011, o 18:30

Marus1233, sory ale chyba ty powinieneś poczytać dokładniej... cały temat jest z lipca tak że wiesz... a parę ostatnich postów dotyczy mojego pytania w którym miedzy innymi zadałem pytanie co do gęstości i jaki olej zalać a nie czy mi wypłuka czy nie...

Marus1233 napisał(a):A jeśli chcesz znać przyczynę zatarcia to stawiam na:
- chwilowy brak smarowania (pompa, za niski poziom oleju, za niskie jego ciśnienie)
- przekroczenie bezpiecznych obrotów
- przekroczenie granicznej wartości temperatury - gwałtowny wzrost tarcia, zarżnięcie silnika.



w żadnym słowie nie ma prawdy samochód nie zarzynany, olej był świerzo co zalany ciśnienie wporzadku, wcześniej bez żadnych problemów dopiero po wymianie poszły opiłki w olej, zmieniłem na Platinium i problem znikł, jak by nie bylo ja dbam jak moge o moje cacko ;-)

PS. może i w temacie były watki o wypłukaniu nagarów ale temat jest " jaki olej i filtr"
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 27 gości