Jaki silniczek krokowy i sonda lambda

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Jaki silniczek krokowy i sonda lambda

Postprzez kaczortrex » 18 wrz 2013, o 17:41

Witajcie,

niestety okazało się, że muszę wymienić oba elementy na raz (falujące obroty + stojąca sonda lambda - niemożliwość ustawienia gazu + duże spalanie).

Myślę, że pokuszę się na lambdę od Bosha za ok 220zł w Intercars.
Dużo większą rozterkę mam z silniczkiem krokowym (również chciałbym Bosha) - nie mogę namierzyć właściwego modelu, a w sklepie zapowiedzieli mi wydatek rzędu 400zł (w tym samym sklepie sonda 350zł). Warto pakować się w nieoryginalne silniczki krokowe za 100-150 zł (np. Getze)?. Może ktoś ostatnio też miał taką sytuację i ma sklep internetowy godny polecenia?

pozdrawiam

P.S Dam radę oba elementy wymienić sam (manualnie w miarę sobie radzę, podstawowe narzędzia też powinny być, martwie się w sumie tylko tym silniczkiem, który jest "wewnątrz" i będzie kilka śrub do odkręcenia)? Wymagają one jakieś szczególnej regulacji, oprócz ponownej adaptacji?
kaczortrex
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 maja 2013, o 11:21
Lokalizacja: Trójmiasto

Jaki silniczek krokowy i sonda lambda

 

Postprzez pablomed » 19 wrz 2013, o 14:22

sa tematy o ustawianiu silniczka krokowego, wymiana tez prosta, ale mam propozycję.
Nie wierz bezgranicznie mechanikom. Co do sondy to po dużym przebiegu zawsze warto zmienić. Za tą cenę co napisałeś dostaniesz sonde uniersalną, razem z nią odpowiednie złączki żeby ją podpiąć do odciętych kabli starej - jak najbardziej taka się nadaje.
Natomiast w kwestii falowania: ten wtrysk ma tendecję do łapania błędów od LPG, co objawia się falowaniem obrotów własnie i na to wymiana silniczka nie pomoże. Proponuję wykonaj reset sterownika silnika przez odpiecie klem, szczegóły na foum, pomoże - to silniczek jest ok a rada inna znajdziesz na forum o zmianie emulacji sondy lambda w ustawieniach sterownika LPG albo o założeniu "stałego resetu" sterownika silnika.
Nie pomoże reset - sprawdzasz szczelność podstawy wtrysku i dopiero wtedy zmieniasz silniczek najlepiej na sprawną używkę - w tym momencie masz jakieś 50 procent szans że pomoże.Czyli dużo
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kaczortrex » 23 wrz 2013, o 17:40

Dzięki za odpowiedź.

Oba elementy zostały już wymienione (oba Bosha). Sondę udało mi się dostać jeszcze taniej w Focie (nie jest to sonda uniwersalna).
Co do silniczka to niestety musiał być wymieniony, gdyż adaptacje nie przynosiły rezultatu(niestety za późno przeczytałem odpowiedź na temat podstawy wtrysku).

pozdrawiam

Dodam tylko, że bo wymianie silniczka obroty ustabilizowały się
kaczortrex
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 29 maja 2013, o 11:21
Lokalizacja: Trójmiasto


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 31 gości