Kiedy zmienić półsyntetyk na minerał?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Kiedy zmienić półsyntetyk na minerał?

Postprzez prezesik » 25 mar 2010, o 18:55

Witajcie.

Zbliża się u mnie czas na wymianę oleju.
Przy zakupie auta 4 lata temu (197 tys. km) jeździł na syntetyku Mobil, przy przebiegu ok. 216 tys. km przeszedłem z syntetyku na półsyntetyk Mobil Super S i tak aż to dnia dzisiejszego.

Obecnie przekręciłem licznik i mam już 302 tys. przebiegu. Zauważyłem, że są coraz większe wycieki spod korka oleju (wymieniony 2 lata temu), spod uszczelki pokrywy zaworów (wymieniana 2-3 razu do roku (ale ten typ tak ma) oraz spod miski olejowej (wymieniona 2 lata temu). Między wymianami półsyntetyku nigdy nie przekraczałem 10 tys.km., jak dolałem 3 setki na wymianę to było max.

Na tą chwilę wlałem już ok. litra i zastanawiam się, czy to aż takie duże wycieki oleju są na zewnątrz (nie widać aż tyle tego), czy trochę oleju silnik zaczyna wciągać? Nie kopci na biało, nie ma z nim problemów itp.

Nie wiem co robić: Uszczelnić porządnie silnik i dopiero wtedy stwierdzić, czy ubywa oleju, czy od razu wlać minerał?

Prośba o podpowiedź.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Kiedy zmienić półsyntetyk na minerał?

 

Postprzez Legionista » 25 mar 2010, o 19:21

prezesik25 napisał(a):Uszczelnić porządnie silnik i dopiero wtedy stwierdzić, czy ubywa oleju,


ja bym tak zrobił jak napisałeś.
Sam jeżdżę na takim samym oleju jak ty i mam nakręcone 254 i nawet nie mam zamiaru zmieniać na mineralkę - zraz sie ludzie odezwa ze jak ma ponad 200 tys to juz mineralny trzeba lac - gówno prawda w takie rzeczy nie wierz..
Uszczelnij silniczek wymien korek na nowy uszczelke pod misą i pod deklem zaworów i dopiero sprawdz...

Ps. dodam ze kumpel ma w pasku b3 nakręcone 280 i jeździ na 5w40w ....
Zmien dopiero jak zacznie ci pobierać olej a teraz to uszczelnij silniczek
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez prezesik » 25 mar 2010, o 19:41

OK dzięki za info. Uszczelnię porządnie silnik i wtedy sprawdzę, czy dalej ubywają takie ilości oleju.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez oizo » 26 mar 2010, o 06:11

racja jak nie pali oleju to bym nie zmieniał ale jak nie ma wycieków a olej ubywa to wolałbym zmienić. Kiedyś była taka moda że co 100tys się rodzaj oleju zmienia hehe tak słyszałem.
oizo
 

Postprzez TRD » 28 mar 2010, o 00:50

zmień uszczelki wyczyść silnik i lej półsyntetyk polecam Valvo to że się poci to wina uszczelek nie oleju jak będzie chlał litra na 1000km to wtedy pomyśl o mineralu albo nowym silniku ;-)
'94 Golf SAVOY 1.8 ABS
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Postprzez majster » 26 maja 2010, o 15:20

Panowie, niedawno stuknęło 200000 tyś przebiegu. Póki co jeżdżę na Mobilu 10W40 półsyntetyk, i nie wiem czy pozostać dalej przy tym typie, czy zmienić już na mineralny?
Nie mam już wózka...
Avatar użytkownika
majster
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 19 cze 2009, o 18:52
Lokalizacja: małopolska

Postprzez prezesik » 26 maja 2010, o 17:43

dopóki nie będzie brał oleju to jeździj na tym co jeździsz, czyli półsyntetyk. Ja jeżdże cały czas na półsyntetyku Mobila, a obecnie mam już 306 tys.km. Ważne jest tylko, aby pilnować wymiany co 10 tys.km, wtedy silnik odwdzięczy się długą żywotnością.

A zapomniałem napisać - silnik uszczelniony, oleju nie bierze, więc cały czas jeżdżę na półsyntetyku.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez majster » 26 maja 2010, o 20:01

U mnie jednak co jakiś czas muszę dolewać oleju, chociaż mechanik mówił że nigdzie się nie poci ani nie ma wycieków. Więc co jest grane?
Nie mam już wózka...
Avatar użytkownika
majster
Czytacz
 
Posty: 74
Dołączył(a): 19 cze 2009, o 18:52
Lokalizacja: małopolska

Postprzez prezesik » 26 maja 2010, o 20:09

olej może brać przez nieszczelne uszczelniacze zaworów.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez kluz4 » 26 maja 2010, o 22:14

Uszczelnić nie zmieniać :cisza: :cisza:
Avatar użytkownika
kluz4
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 12 lis 2009, o 00:45
Lokalizacja: FNW Nowa Sól


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości