KLEKOTANIE MK3 1.4

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

KLEKOTANIE MK3 1.4

Postprzez SUMIAK1 » 25 maja 2008, o 21:11

Witam wszystkich jestem posiadaczem mk 3 z silnikiem 1.4 pełny wtrysk na plastikowym kolektorze ssącym auto jest z 97 roku śmigam nim już rok i spisuje sie super na tyle super że zainwestowałem w sekwencje bo dużo śmigam .I było by super gdyby nie klekotanie tego silnika od początku chodzi jak diesel panewki ma zdrowe pierścienie tłoki nawet szklanki wymieniłem (samo regulatory) nic temu "dziadowi" nie pomaga. najbardziej zaczyna klekotać na niskich biegach 1,2,3 tak przy 2,5 tyś obrotów potem już super a gdy się jedzie na piątym biegu przy 90-100km/h to już bajka po prostu płynie.PROSZE O POMOC JEśLI KTOś WIE CO TAK HAłASUJE NIECH NAPISZE
SUMIAK1
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 cze 2007, o 22:44
Lokalizacja: bartniki

KLEKOTANIE MK3 1.4

 

Postprzez mundes » 28 maja 2008, o 08:27

Mam te sam problem z tym silnikiem
Avatar użytkownika
mundes
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 lut 2008, o 20:12
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez kolibera » 28 maja 2008, o 20:00

sprawdzaliście poziom oleju? już sie z tym spotkalam ze benzyniak klekotał jak diesel.
Avatar użytkownika
kolibera
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 29 sty 2008, o 02:02
Lokalizacja: warszawa

Postprzez mundes » 28 maja 2008, o 22:23

olej OK ciśnienie jak w nowym silniku
Avatar użytkownika
mundes
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 lut 2008, o 20:12
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez Mario Mario » 29 maja 2008, o 21:23

Witam kolegów. Slyszlem, ze mozesz wymieniać szklanki i kieliszki, ale jak waleczek wytarty to ci zawsze będzie klekotal. Jezeli to jest tem powód to trzeba szybko dzialac bo od tego na nowo polecą ci inne części wspólpracujace z walkiem. Luzy w silniku to wielki problem. Spawdź to ale nie inwestuj bez upewnienia się. Pozdro. Aha lozyska na walku.
Mario Mario
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 29 maja 2008, o 07:43
Lokalizacja: Lublin

Postprzez darek0808 » 4 lip 2008, o 21:40

Witam Wszystkich,

miałem ten sam problem w moim golfie 1.4 97r. Na początku wymieniłem popychacze, później wymieniłem pompę oleju oraz panewki (słabe ciśnienie oleju), zrobiłem glowicę i nic nie pomogło. Było również podejrzenie, ze powodem stukania są wyrobione tulejki w korbowodach (na sworzniach tłokowych). Niestety okazało się że powodem stukania są "zajechane tłoki". Na dwóch stronach tłoka (tych które pracują przy "przechylaniu" się tłoka) były grube rysy oraz rowki pionowe. Ponadto widać było ewidenty ubytek po obu stronach. Wymieniłem tłoki na używane ale w dobrym stanie i problem zniknął. Tłoki, które są w dobym stanie powinny mieć oryginalne rowki ale poziome, ponadto trzeba sprawdzić czy tuleje nie są wyrobione. po takim zabiegu silnik chodzi jak nowy:) Koszt tłoków to około 150 - 200 zł

pozdrawiam darek
darek0808
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 lip 2008, o 21:21
Lokalizacja: Dębica

Postprzez misio127 » 4 lip 2008, o 21:46

spotkałem się z podobnym problemem że benzyna klekotała jak diesel okazało się że oleju w ogóle nie było. Zalaliśmy gęsty olej 20w50 i przestał klekotać.
Golf III GT TDI
Avatar użytkownika
misio127
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29 cze 2008, o 23:52
Lokalizacja: Godkowo

Postprzez SUMIAK1 » 5 lip 2008, o 12:21

Koledzy ale umnie jest lux ciśnienie szklanki maja przelatane 20 tyś samochód nie bierze oleju wcale malutko pali 8 litrów gazu tylko to dziwne klekotanie mój mechanik mówi że wszystkie vw 1.4 v8 tak mają a może zalać mu doktora co o tym sądzicie
SUMIAK1
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 cze 2007, o 22:44
Lokalizacja: bartniki

Postprzez darek0808 » 5 lip 2008, o 19:40

jeśli ciśnienie jest ok nie zalewałbym doktora, szkoda silnika. Sprawdz ten wałek i łożyska wałka - jeśli wszystko będzie w normie to pozostają tylko tłoki.
darek0808
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 lip 2008, o 21:21
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Mario30 » 12 sie 2008, o 12:59

pozostaje jeszcze pytanie jaki olej lejesz do golferka?Ja mam 1.4ABD i leje semisyntetic i jest o.k ale moj ojciec do takiego samego silnika leje mineralny i samoregulatory klekocza jak w diesel-u.
Mój MK3-1.4/60KM
Mario30
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 mar 2008, o 14:36
Lokalizacja: Toruń

Postprzez pawelekm » 12 sie 2008, o 21:34

Niedawno kupiłem golfika i jest podobnie (1.4 bezyna rocznik 92).
Tzn. po odpaleniu klekocze, ale po rozgrzaniu wszystko wraca do normy.
----------------------
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
pawelekm
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 4 sie 2008, o 19:38
Lokalizacja: Lubin

Postprzez KristoF » 12 sie 2008, o 22:04

wiecie co...ja mam Golfa 1,4 z 1994 roku na jednopunkcie-ABD.Silnik ma przejechane 265000 km nie bierze oleju pracuje cicho nie klekocze(jak jest bardzo zimny to tak delikatnie)-chodzi jak marzenie, jak nowy,i nikt mi nie wierzy że NIC nie było w silniku grzebane poza rozrządem i wymianą oleju z filtrem.Do niedawna nawet uszczelka pod deklem była oryginalna.Więc co jest z tymi silnikami AEX co mają wielopunktowy wtrysk?Przecież to jest to samo tylko inne tłoki...
Na jakim oleju jeździcie bo producent przewiduje 15W-40 lub 15W-50, mineralny dobrej klasy.Jak olej zbyt żadki typu półsyntetyk 10W-40 albo inny to musi klekotać zwłaszcza po dużych przebiegach(pow. 150tyś. km)
Jak klekotają zawory,tak metalicznie słychać z góry silnika to popychacze albo wałek(mało prawdopodobne).Jak klekocze tak głucho gdzieś z dołu to albo panewki sie kończą abo tłoki jak tam ktoś wyżej pisał.
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 39 gości