przez darek0808 » 4 lip 2008, o 21:40
Witam Wszystkich,
miałem ten sam problem w moim golfie 1.4 97r. Na początku wymieniłem popychacze, później wymieniłem pompę oleju oraz panewki (słabe ciśnienie oleju), zrobiłem glowicę i nic nie pomogło. Było również podejrzenie, ze powodem stukania są wyrobione tulejki w korbowodach (na sworzniach tłokowych). Niestety okazało się że powodem stukania są "zajechane tłoki". Na dwóch stronach tłoka (tych które pracują przy "przechylaniu" się tłoka) były grube rysy oraz rowki pionowe. Ponadto widać było ewidenty ubytek po obu stronach. Wymieniłem tłoki na używane ale w dobrym stanie i problem zniknął. Tłoki, które są w dobym stanie powinny mieć oryginalne rowki ale poziome, ponadto trzeba sprawdzić czy tuleje nie są wyrobione. po takim zabiegu silnik chodzi jak nowy:) Koszt tłoków to około 150 - 200 zł
pozdrawiam darek