KLepanie silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

KLepanie silnika

Postprzez cybertom » 11 kwi 2010, o 13:53

Witam Panowie

Mam do was pytanie bo już wymiękam. Kupiłem golfa wymieniłem olej Orlen Platinum 15w40 po tygodniu zaczął strasznie trzaskać od momentu zapalenia przez parę sekund przy dodawaniu gazu potem to zanika. nie jest to cykanie tylko takie klepanie jakby ktoś walił w garnek młotkiem. dokładnie tak samo miałem z polówka już nie wiem czy to wina tego oleju. Czy on jest taki kiepski ? Poprzednio miał wlany jakiś lotos mineralny i było dobrze.popychacz cykał ale to delikatnie no i cykał a nie trzaskał Ja to mam pecha

Poradźcie coś.
CyberTom
cybertom
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 11 kwi 2010, o 13:46
Lokalizacja: Mochy

KLepanie silnika

 

Postprzez KristoF » 11 kwi 2010, o 14:34

wlej półsyntetyka albo porządnego mineralnego, shell albo Elf, mozna dodac taki srodek tez http://moto.allegro.pl/item967760028_kl ... y_700.html u wujka w scorpio podziałało...
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez cybertom » 11 kwi 2010, o 16:27

Witam
A co myślisz o oleju półsyntetyku mobil 10w40 ? chyba jest w miarę dobry.?

A może rozrząd jest przestawiony o jeden ząbek ?
Jakie by były wtedy objawy ?

CyberTom
cybertom
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 11 kwi 2010, o 13:46
Lokalizacja: Mochy

Postprzez K@mil » 11 kwi 2010, o 16:32

cybertom napisał(a):tygodniu zaczął strasznie trzaskać od momentu zapalenia przez parę sekund przy dodawaniu gazu potem to zanika


standart prz olejach mineralnych :) jak autko postoi to olej zleci i zanim rozejdzie sie po calym silniku popychacz moze stykac...
Zmien olej na mobila 15w40 (moim zdaniem olej bardzo dobry w rozsadnej cenie).
Jaki masz przebieg ?

cybertom napisał(a):miał wlany jakiś lotos mineralny i było dobrze


lotos to woda nawet mineral x) i dlatego.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez cybertom » 11 kwi 2010, o 16:40

Przebieg to niby 173tys.
CyberTom Obrazek Obrazek

U mnie rozrząd jest jak na rysunku A natomiast B się trochę rożni. U mnie jest w miejscu zaznaczone czerwona strzałka. Czy tak może być czy jest ewidentnie przestawiony ?

Czy ma się po prostu mieścić w tym wycięciu.
cybertom
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 11 kwi 2010, o 13:46
Lokalizacja: Mochy

Postprzez Goral1985 » 11 kwi 2010, o 17:54

W 100% normalny objaw przy mineralu!!! Niestety ale olej mineralny wlewa sie dopiero jak silnik jest juz na wykonczeniu albo ma bardzo duze wycieki ;-) Radze jak kolega wylac minerala i jezeli nie ma wyciekow to zalej go polsyntetykiem (Mobil,shell,elf)
Nasze silniczki maja popychacze hydrauliczne i powinno sie lac polsyntetyka :-D Mineralny jest za gesty i po zgaszeniu olej scieka z popychaczy i najczesciej po porannym odpaleniu slychac klekotanie ale np: u mnie przestaje po okolo 1 sekundzie ;-) Ja Wlewam MOBILA 10W/40 i jestem bardzo zadowolony :-)
I wyglada jak bys mial rozrzad OK
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez cybertom » 11 kwi 2010, o 18:08

To wymienię ten olej.
To dobrze bo według rysunków niby powinien być obok mojej strzałki.
Pytanie dotyczące rysunku A.Mam na nim luz jakieś 1milimetr do półtora może mimo ze jest dokręcone ? czy jest tam jakiś klin który się wyrobił ?
I jeszcze jedno na rysunku A jest tak kropeczka do ustawienia na ząbku u mnie jest ta kropeczka pomiędzy nimi. czy to ma jakieś znaczenie ?

CyberTom
cybertom
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 11 kwi 2010, o 13:46
Lokalizacja: Mochy

Postprzez prezesik » 11 kwi 2010, o 18:45

Ja cały czas jeżdżę na mobilu półsyntetyku 10W40, obecnie mam nalatane już 303 tys km a silnik zdrowy. Ten olej kiedyś nazywał się "Mobil Super S", zmienił nazwę i teraz jest "Mobil 2000".
Jeżeli chodzi o górne koło to 1 mm może luzu być, jest tam taki bolec ustalający. Na dole znak na kole ma mieścić się w szczelinie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez slawek3032 » 11 kwi 2010, o 18:48

Mi tak stukalo i okazalo sie ze to panewka na korbowodzie
slawek3032
 

Postprzez cybertom » 11 kwi 2010, o 19:44

Wielkie dzięki Panowie za pomoc :)

Możecie mi jeszcze powiedzieć jak podłączyć wężyki od mono-wtrysku do tej plastikowej pokrywy na mono-wtrysku i idzie dalej od niej do filtra powietrza chodzi mi o te dwa cienkie. Czyściłem mono-wtrysk i nie pamiętam jak je podłączyć. Pasują mi naprzemiennie.

CyberTom

[ Dodano: 2010-04-29, 09:48 ]
panowie jesczze raz o tym luzie na kole pasowym od wałka rozrządu .A wiec tak,koło pasowe przykręcone dobrze,pasek założony a mimo to na tym kole wyczuwalny jest luz prawo lewo ok 1mm,jakby klin był mniejszy,mimo ze wszystko jest poskręcane,wystarczy chwycić rękoma i ruszać.Jaki to ma wpływ na auto? czy lepiej wymienić ten klin czy się tym nie przejmować?

Pozdrawiam
cybertom
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 11 kwi 2010, o 13:46
Lokalizacja: Mochy


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości