Kłopoty ze spalaniem i obrotami po zmianie usczelniacza

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Kłopoty ze spalaniem i obrotami po zmianie usczelniacza

Postprzez puma » 27 lut 2013, o 17:15

Witam,

Założyłem kolejny,osobny temat ,bo nie wiem co robić...

Jakiś czas temu dałem auto do mechanika ,bo lało się z okolic uszczeniacza.Po nieudanej naprawie, auto zaczęło świrować. Reasumując okropnie dużo pali( zalałem 5 litrów ,przejechał 34,2km) ,obroty spadają i silnik gaśnie(tyraz tylko jak zaczynam parkować,albo dojeźdzam so skrzyżowani) Raz zapaliła się kontrolka od silnika podczas jazdy i od akumulatora,ale już się nie pali od dawna.Zapłon ustawiony jest już rzekomo dobrze. Golf był podpinany pod kompa i nic nie wykrywa. Panowie licze na waszą pomoc
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Kłopoty ze spalaniem i obrotami po zmianie usczelniacza

 

Postprzez pietrasiak2 » 27 lut 2013, o 18:28

puma do tej pory nie podałeś kodu silnika.To raz , dwa pisałeś poprzednio , że sprawę zużycia załatwiłeś 5l/34 km jak to sprawdzałeś jak w kotle masz pusto i zalejesz mu 5l, to nawet jak samochód nie równo będzie stał to nie odpalisz jak przejedziesz parę kilometrów. By zaradzić daj odpowieź na:
1.kod silnika?
2.Czy jesteś pewien ustawień rozrządu i zapłonu i na ile go ustawili w końcu?
3.Jakie masz obroty na zimnym silniku i na ciepłym i czy zimny ciężko nie odpala?
4. Czy sprawdzałeś jak się zachowuje bez czujnika cieczy (to możesz sprawdzić nawet na ciepłym)
4.Jakie błędy kasowałeś jak wpinany był komputer?
Na dzień dobry tyle :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez puma » 27 lut 2013, o 22:27

1.Kod sionka ABU
2.Zapłon ustawił według książki nie wiem ile to wynosi. Nie pytałem. Wiem ,że był na -3 ,a sonda pokazywała +14
3.Obroty według mechanika są dobre,nie odpala ciężko na zimnym silniku.
4. Jak czujnik cieczy ,był odłączony to nie równo pracował silnik.
5.Sonda Lambda była kasowana,ale to prawdopodobnie przez to ,że był źle ustawiony zapłon.PO ponownym ustawieniu zapłonu było już ok.
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 28 lut 2013, o 00:01

puma, gdybyś choć napisał który z wielu uszczelniaczy był zmieniany to można by było podejrzewać co mechanik popsuł.
Sonda nie może pokazywać 14 - czegokolwiek
Sondy lambda nie można kasować. Możesz pokasowac sam wszystkie błędy poprzez tzw reset ECU - szczegóły na forum.
Zapłon powinien być na -5, ale -3 jest w tolerancji która wynosi +/- 2 stopnie

W sumie podejrzewam że jeśli był wymieniany uszczelniacz wału korbowego lub wałka rozrządu to mechanik skichał ustawienie paska rozrządu albo zapłonu albo to i to.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez puma » 28 lut 2013, o 16:39

Uszczelniacz wałka był zmieniany. To jak to w końcu z tym zapłonem? Na ile ma być ustawiony??? Był na -3 a teraz to kjuż sam nie wiem na iler jest. Oddałem auto dmechanika na 2 dni

[ Dodano: 2013-02-28, 15:40 ]
I skąd te spalanie? Za drugim,trzecim,czwartym razem nic nie pokazywało,żadnych błędów na kompie nie wywaliło....
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 1 mar 2013, o 12:16

puma, chodzi o to że przy zmianie tego uszczelniacza mechanik musiał zdjąć pasek rozrządu, jeśli to była jedyna naprawa to trzeba podejrzewac że potem składając się pomylił i przestawił ze 2-3 zabki, trzeba to sprawdzić a potem ustawienia lampą stroboskoową zapłonu - przeciez napisałem ma być -5 ale - 3 jeszcze jest w zakresie tolernacji.
Pytaj dalej jeśli te dwie czynności nic nie wyjaśnią.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez puma » 1 mar 2013, o 15:55

Przyczyna podobno znaleziona. Podstawa wtryskiu została wymieniona. :-) Jak było na -5 to tym bardziej by gasło obroty wtedy byłyby za niskie prawda?

[ Dodano: 2013-03-01, 15:05 ]
Pojeźdzę przez weekend i zobaczymy, czy wszystko jest tip top :lol:

[ Dodano: 2013-03-04, 16:19 ]
Panowie mimo,iż autko mi już nie gaśnie, to jednaj coś mi się dalej nie podoba. Szykuję się powoli w długą trasę i nie chce mieć ,żadnych niespodzianek na drodze, także zobaczcie co wy na to... :?:
http://www.youtube.com/watch?v=8yDrIXbD ... e=youtu.be
Wiem,że może szukam dziury w całym,ale na filmiku nie jest wyraźnie pokazane o co mi chodzi.

[ Dodano: 2013-03-09, 22:04 ]
Problem powrócił :-x
http://www.youtube.com/watch?v=YSasBItg ... e=youtu.be
Pomóżcie,proszę.
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 70 gości