kolektor ssący??

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

kolektor ssący??

Postprzez dycha » 8 paź 2008, o 21:12

Witajcie!!!

Wczoraj zdjąłem przepustnicę bo cały czas walczę z brakiem ssania.Czyli na zimnym silniku nie ma wyższych obrotów.Nadmienię że wymieniłem przewody WN, wyczyściłem świece,w serwisie zrobili mi adaptację przepustnicy,wyczyściłem kopułkę i palec aparatu zapłonowego,czujnik temperatury też wymieniłem .Chciałem sprawdzić czy nie chwyta gdzieś fałszywego powietrza i po zdjęciu przepustnicy zauważyłem że w kolektorze ssącym jest brudno czyli kurz wymieszany z olejem.Nie jest tego dużo ale zaniepokoiło mnie to że jest olej.Olej znajduje się też w wężu który dochodzi do filtra powietrza są to śladowe ilości.Skąd on się tam bierze czy tak ma być ???

Może ktoś jeszcze podpowie co jest przyczyną że na zimnym silniku muszę go trzymać na podwyższonych obrotach?

Za podpowiedzi bardzo dziękuję!!!

Pozdrowienia z Gdyni
Avatar użytkownika
dycha
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 20:29
Lokalizacja: Gdynia

kolektor ssący??

 

Postprzez mani51 » 8 paź 2008, o 22:27

ja bym stawiał na ten czujnik temperatury ale skoro go już wymieniłeś to może jakiś kabel łączący go z kompem jest przerwany...sprawdź też czy krokowy Ci działa, jaką masz przy nim wtyczyczkę? Na 4 czy 6 przewodów? jeśli na 6 to podaj na pin 1 + a na 6 - na 2-3 sekundy a następnie zamień przewody...trzpień silnika powinien się wsuwać i wysuwać bez oporów i zacięć...jeśli chodzi o ssanie to tylko czujnik, silnik krokowy i przewody...a co do oleju w kolektorze to może uszczelniacze zaworów - dużo bierze oleju?
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez dycha » 10 paź 2008, o 14:59

mani51 napisał(a):ja bym stawiał na ten czujnik temperatury ale skoro go już wymieniłeś to może jakiś kabel łączący go z kompem jest przerwany...sprawdź też czy krokowy Ci działa, jaką masz przy nim wtyczyczkę? Na 4 czy 6 przewodów? jeśli na 6 to podaj na pin 1 + a na 6 - na 2-3 sekundy a następnie zamień przewody...trzpień silnika powinien się wsuwać i wysuwać bez oporów i zacięć...jeśli chodzi o ssanie to tylko czujnik, silnik krokowy i przewody...a co do oleju w kolektorze to może uszczelniacze zaworów - dużo bierze oleju?


Krokowy mam zintegrowany z przepustnicą to jest ten włoski wymysł.Czyli jak jest padnięty to muszę wymienić całą przepustnicę z krokowym.Wtyczkę mam 6 pinową.A oleju nie bierze mi,po wymianie nie dolewałem nic i nic mi na bagnecie nie ubyło.Więc nie wiem skąd ten olej się tam zebrał.Nie wymieniałem filtru paliwa i nie wiem czy czasem to nie jest przyczyną braku wyższych obrotów jak jest zimny może ten stary filtr jest przytkany i nie podaje tyle paliwa co powinien?
Avatar użytkownika
dycha
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 20:29
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez mani51 » 10 paź 2008, o 18:55

dycha napisał(a):Nie wymieniałem filtru paliwa i nie wiem czy czasem to nie jest przyczyną braku wyższych obrotów jak jest zimny może ten stary filtr jest przytkany i nie podaje tyle paliwa co powinien?


przecież przy przyspieszaniu silnik potrzebuje więcej paliwa niż na ssaniu więc przytkany flter skutkował by raczej w pierwszej kolejności spadkiem mocy a nie brakiem ssania...musisz dokładnie sprawdzić kable od czujnika temperatury i od krokowca bo to ewidentmie jest wina tego układu że nie masz ssania
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez PiJey88 » 11 paź 2008, o 15:45

to ze są sladowe ilości oleju to chyba normalne, wkońcu ptrzewód od odmy tam dochodzi i z niego lecą opary oleju
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez dycha » 12 paź 2008, o 12:52

PiJey88 napisał(a):to ze są sladowe ilości oleju to chyba normalne, wkońcu ptrzewód od odmy tam dochodzi i z niego lecą opary oleju


Tak myślałem że to od oparów,ale wolałem się upewnić zasięgając opinii na forum.
A z tymi obrotami na zimnym silniku to już nie wiem sam co myśleć,podpada mi jedno że jak zapalę go rano potrzymam troszkę na wyższych obrotach i nie włączam żadnych urządzeń to nie gaśnie.Chodzi kulawo ale nie gaśnie.Zaobserwowałem że jak włączę światła to wtedy obroty jeszcze bardziej spadają i nawet dochodzi do tego że zgaśnie mi silnik, jak się rozgrzeje to jest ok.To samo jest jak skręcę kołami do końca to też obroty spadają.Ale to jest wszystko jak jest zimny silnik.Na rozgrzanym nie ma tych objawów.

Rozkładam ręce nie wiem co jest?????
Avatar użytkownika
dycha
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 21 sie 2008, o 20:29
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez dziabi3 » 12 paź 2008, o 21:40

z tego co piszesz to krokowy nie trzyma zadanych obrotów przez kompa

po to jest krokowy aby jak obci?zysz silnik by trzyma? te nom,inalne obroty
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

cron