Kolektor ssacy z ABK/G60 do 2E

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Kolektor ssacy z ABK/G60 do 2E

Postprzez Bart » 18 sty 2014, o 10:29

Cześć,
myślicie że będzie jakaś zmiana w pracy silnika na lepsze po przełożeniu kolektor ssącego z Audi z silnika 2.0 ABK do 2e? Troszkę inna budowa samego kolektora i przepustnicy. Przepustnica podobna jak w G60, czyli ma 2 wloty. Czy to wgl ma sens czy raczej nic to nie da?

Może np jakąś przepustnice dać inna do ori kolektora z 2e?
Old Vw don't die, they just get lower :D

Golf 3 GTI I swear ;)

http://www.golf3.pl/topics2/gofer-by-bart-vt44794.htm
Avatar użytkownika
Bart
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Kolektor ssacy z ABK/G60 do 2E

 

Postprzez Opik » 18 sty 2014, o 13:13

Moim zdaniem mija się z celem taka robota, więcej zachodu żeby to dograć niż pożytku ;) Jak chcesz się pobawić to rozbierz ori przepustnicę, wyczyść porządnie, ew możesz też trochę rozwiercić, zdejmij kolektor dolotowy, wypoleruj w środku i spasuj idealnie z głowicą ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bart » 18 sty 2014, o 14:03

Przepustnica już wypolerowana. A co do kolektora to myślałem nad tym, tylko z polerowaniem może być ciężko, bo trzeba by go chyba rozciąć, aby coś w środku porządnie zrobić.
Old Vw don't die, they just get lower :D

Golf 3 GTI I swear ;)

http://www.golf3.pl/topics2/gofer-by-bart-vt44794.htm
Avatar użytkownika
Bart
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Opik » 18 sty 2014, o 14:17

giętka nakładka na wiertrtkę, taki "wężyk", na to odpowiednia końcówka i poszli
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bart » 18 sty 2014, o 14:21

Wiem o co chodzi ;) Tylko ciężko potem zrobić to równo, bo to tak trochę na ślepo będzie się robić, ale zawsze jakieś wyjscie. Ogólnie chodzi Ci o to żeby dopasować do uszczelki wylot kanałów?

Jestem jednak ciekawy jak by się zachowywał silnik na przepustnicy z G60 czy innego silnika, takiej dwukanałowej. Przy wyższych obrotach jak by się otwierał ten dodatkowy mały kanał. Tylko nie wiem jak z TPS czy to będzie to samo.
Old Vw don't die, they just get lower :D

Golf 3 GTI I swear ;)

http://www.golf3.pl/topics2/gofer-by-bart-vt44794.htm
Avatar użytkownika
Bart
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Paweu » 18 sty 2014, o 14:27

Bart napisał(a):Jestem jednak ciekawy jak by się zachowywał silnik na przepustnicy z G60 czy innego silnika, takiej dwukanałowej. Przy wyższych obrotach jak by się otwierał ten dodatkowy mały kanał. Tylko nie wiem jak z TPS czy to będzie to samo.


A czy przypadkiem ABK i 2E to są podobne? Przecież wkładają co sprytniejsi ludzie do łałdi 80 słupki 2E i lata to na osprzęcie z ABK.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 18 sty 2014, o 14:27

Jak ją masz u siebie to próbuj, trochę dłubania i będziesz miał jasność. Bo w teorii to wiesz... :P
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bart » 18 sty 2014, o 14:44

Paweu_mk3 napisał(a):
A czy przypadkiem ABK i 2E to są podobne? Przecież wkładają co sprytniejsi ludzie do łałdi 80 słupki 2E i lata to na osprzęcie z ABK.


Tak to jest to samo, dlatego się zastanawiałem czy można by coś pokombinować
Old Vw don't die, they just get lower :D

Golf 3 GTI I swear ;)

http://www.golf3.pl/topics2/gofer-by-bart-vt44794.htm
Avatar użytkownika
Bart
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Cienkii » 26 lut 2014, o 12:28

Bart napisał(a):Przy wyższych obrotach jak by się otwierał ten dodatkowy mały kanał.


co do tej małej ,,klapki'' w przepustnicy to jesli dobrze pamietam najpierw ona sie otwiera a przy mocniejszym wcisnieciu gazu otwiera sie ta duza :)

Miałem taka w silniku 1.8 8v oznaczenie PF w Golfie GTI MK II ...
Cienkii
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 00:17
Lokalizacja: Nowa Sól


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości