koło pasowe

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

koło pasowe

Postprzez Diego » 19 sty 2012, o 15:57

jak sie składa kolo pasowe względem koła żebatego wału korbowego??? na kole zebatym jest taki wypust...w ten wypust wchodzi kolo pasowe????? chodzi o to czy można to jakoś zle poskładac?? bo w książce pisze ze trezba zaznaczyc polozenie kola pasowego wzgledem wlaśnie koła żebatego...
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

koło pasowe

 

Postprzez prezesik » 19 sty 2012, o 17:11

Tak, ten wypust z koła zębatego wału głównego wchodzi w koło pasowe. Na kole pasowym masz znak, wg którego ustawiasz rozrząd.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Diego » 19 sty 2012, o 23:29

aha no właśnie. ale w takim razie po co w książce piszą żeby zaznaczać koło pasowe względem koła żebatego???????? w książce wyd. Auto
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez prezesik » 19 sty 2012, o 23:46

Diego napisał(a):aha no właśnie. ale w takim razie po co w książce piszą żeby zaznaczać koło pasowe względem koła żebatego???????? w książce wyd. Auto

W aucie, które rozkręcałbym pierwszy raz zrobiłbym tak samo, tak dla pewności i swojego świętego spokoju, że dobrze złożyłem.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Diego » 19 sty 2012, o 23:57

może inni się wypowiedzą czy trzeba zaznaczać czy nie robić tego bo koło pasowe nachodzi na koło żebate tylko w jednym położenie???
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez pablomed » 20 sty 2012, o 22:58

nie trzeba, wypust jest po to żebyś mógł założyć tylko w jednej odpowiedniej pozycji pozycji
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Diego » 20 sty 2012, o 23:05

pablomed, dzięki a powiedz mi czy bez klucza dynamometrycznego wymienie rozrząd??? czy jednak trzeba się "trzymać" momentu dokrecania napinacza??

[ Dodano: 2012-01-20, 22:08 ]
chciałbym się za to zabrać jutro ale nie wiem czy bez klucza wgl próbować :-|
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez pablomed » 21 sty 2012, o 21:06

nie potrzeba klucza. Nie ruszasz żadnej istotnej śruby przy zmianie rozrządu i wystarczy wyczucie. Problem może być przewidywalny jeden - odkręcenie śrub na imbusy mocujących koło pasowe do wału korbowego, można tu polec i obrobić gniazdo w takiej śrubie, dobrze jest je ostukać trochę młotkiem, wyczyścić gniazdo na imbus i dopiero odkręcać
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Diego » 22 sty 2012, o 02:47

śruby na imbus nie było problemem ale kurde głowna śruba wału korbowego bo ją też trzeba rozkręcić chcący zdjąc koła pasowe... :-/ i właśnie jak zablokować wał korbowy??? solidnie zeby nic się nie urwało. jeden sposób to coś włożyć w otwór znaków w skrzyni ale boje się ze mi np śrubokręt zerwie i zostanie w środku, nigdy tak nie blokowałem. jak najlepiej zablokowąc wał korbowy żeby odkręcić koła pasowe i poźniej dokręcic....macie jakieś sposoby domyślam się...ale chodzi mi o sprawdzone i pewne...(a nie żebym się później matrwił ze coś zostało w środku) prosze o rady,pewne
;-)

Mój błąd jednak ni trzeba odkręcać głownej śruby. kolo było zapieczone :-)
Diego
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 3 lis 2009, o 23:51
Lokalizacja: Małopolska


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron