Kontrolka oleju, dziwne objawy, proszę o pomoc

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Kontrolka oleju, dziwne objawy, proszę o pomoc

Postprzez wisnia198 » 7 cze 2011, o 22:47

Witam forumowiczów. Temat był poruszany kilka razy, lecz nie dokładnie to samo jest u mnie....

Mianowicie:
Po przejechaniu około 20-30 kilometrów lub 10km po wybojach i "hopkach" zaczyna migać i piszczeć kontrolka oleju. Zawsze równiutko na 2200 obrotów. Żeby kontrolka zgasła, muszę albo przyśpieszyć albo wcisnąć sprzęgło i przygazować powyżej, owe 2200 obrotów. Jeśli tak zmieniam biegi że omijam "punkt 2200rpm" nie dzieje się nic. Najlepsze jest to, że kontrolka miga też mimo tego iż ostatnio w trasie byłem tak wściekły na ten piszczący buzzer że odłączyłem oby dwa czujniki...... Silnik po remoncie głowicy, wymianie filtra i oleju na mobil one 15W40. Ciśnienie sprawdzone manometrem i jest w normie. Mechanicy i elektrycy rozkładają ręce... Uparcie twierdzą że mimo wszystko to pompa oleju bo na inne diagnozy ich nie stać......... Mi również brakuje pomysłów więc proszę o pomoc
wisnia198
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 22:09
Lokalizacja: bydgoszcz

Kontrolka oleju, dziwne objawy, proszę o pomoc

 

Postprzez prezesik » 8 cze 2011, o 02:23

Wymień czujnik i będzie po problemie, bo na pewno jest uszkodzony. Koszt max 30 zeta.
U mnie standardowo czujnik zaczyna piszczeć do 1,5-2 lata lub zaczyna przeciekać, wtedy wymieniam na nowy i mam spokój.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez wisnia198 » 8 cze 2011, o 16:57

Wina czujnika? To dlaczego piszczy też jak go odłączam?
wisnia198
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 22:09
Lokalizacja: bydgoszcz

Postprzez prezesik » 8 cze 2011, o 18:46

wisnia198 napisał(a):Wina czujnika? To dlaczego piszczy też jak go odłączam?


No to raczej nie wina czujnika, tylko poprostu gdzieś kabelek od czujnika dotyka do masy silnika lub się gdzieś przetarł, zwiera i piszczy.
Sprawdź cały kabelek, czy nie jest gdzieś przetarty.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez wisnia198 » 8 cze 2011, o 21:41

Instalacja sprawdzana przez elektryka (według mnie amatora- posiadajacego warsztat) ale niby bez zastrzeżeń, poza tym jakby zwierał przewodzik do masy to pewnie kontrolka włączałaby się chaotycznie a tu włącza się w ściśle określony sposób:
-rozgrzany silnik
-obroty 2200rpm
wisnia198
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 22:09
Lokalizacja: bydgoszcz

Postprzez pitek23 » 11 cze 2011, o 22:49

witam jedz do warsztatu niech ci sprawdzą ciśnienie oleju miernikiem jak wszystko będzie ok to wymień licznik albo wylutuj brzęczek z licznika :?:
pitek
pitek23
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 23 mar 2009, o 19:12
Lokalizacja: kalisz

Postprzez pablomed » 12 cze 2011, o 19:56

Po pierwsze kabel od czujnika wysokociśnieniowego (czarny czujnik chyba masz) do przeglądu aż po sam licznik. Będzie niekontakt myślę. Sam czujnik ma być rozwarty w spoczynku, podczas pracy silnika zwarty jeśli ciśnienie oleju przekracza minimum. Drugi czujnik działa odwrotnie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Gofer » 13 cze 2011, o 10:30

wisnia198 napisał(a): Ciśnienie sprawdzone manometrem i jest w normie


Jeżeli ciśnienie jest OK to czy czasem nie zmieniałeś licznika ?
U mnie po zmianie budzika wszystko było OK do przejechania około 20 km , potem buzzer i panika w oczach przy obrotach około 2 tys :-)
Podmień licznik od kumpla i zobacz co się dzieje .
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Postprzez Pingu » 13 cze 2011, o 14:48

Sprawdz pin 9 na wtyczce do zegarow ( sygnal od czujnikow ). Jak odlaczysz czujniki to piszcze bo ma mase przerwana. Czesto bywa ze to wina panewek ;)
Avatar użytkownika
Pingu
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8 cze 2011, o 14:48
Lokalizacja: naniecka

Postprzez wisnia198 » 13 cze 2011, o 19:04

Jutro sprawdzę elektrykę i zegary ale co mnie jeszcze nurtuje, to mianowicie, dziś kręciłem rozrusznikiem z 2 minuty aby w ogóle uruchomić auto, potem non stop gasł. Wymieniłem kable i świece (243zł) odpala gładko lecz wciąż nie pracuje równo. Koło pasowe na wale korbowym trzęsie się, buczy i wali na boki (wymienione małe kółko zębate od rozrządu) i poprawa na tydzień czasu..... Na wolnych obrotach, sporadyczne stukanie tak jakby w silniku.... Może zna ktoś z was kogoś niekoniecznie bardzo drogiego z Bydgoszczy lub okolic..... kto naprawdę zna sie na golf'owskich silnikach? Byłem juz w kilku warsztatach, usłyszałem dziesiatki diagnoz i naprawde już wymiękam...... A żeby pogrzebać samemu przy aucie to naprawdę nie mam czasu ani miejsca.....
wisnia198
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 22:09
Lokalizacja: bydgoszcz

Postprzez Pingu » 13 cze 2011, o 21:17

Odkrec miske i zobacz czy ci juz panewka w niej nie plywa
Avatar użytkownika
Pingu
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 8 cze 2011, o 14:48
Lokalizacja: naniecka

Postprzez wisnia198 » 27 cze 2011, o 22:14

Ocena znajomego mechanika - panewki... Zatem, już wymienione, panewki, olej, (przy okazji czujnik temperatury cieczy) i golfik śmiga jak nowy.... Dzięki za trafną diagnozę

[ Dodano: 2011-06-28, 21:04 ]
A więc jeśli znów mogę prosić o prawdopodobne diagnozy..... Jechałem dziś w trasę, około 200km i tak jak pisałem wcześniej, silnik rozgrzany - obroty gdy tylko wchodziły na 2100rpm mruga i piszczy kontrolka oleju... Panewki wymienione, olej oczywiście też, na Mobil one 10W40. Silnik przejrzany, zero luzów, zero stuków, zero wycieków i naprawdę nie wiem co jeszcze mógłbym wymienić.....
wisnia198
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 22:09
Lokalizacja: bydgoszcz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości