Kontrolka oleju, gdzie jakie czujniki?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez darkmen21 » 30 gru 2009, o 14:53

adrian5 napisał(a):POZATYM: Inspekcja nie ma nic wspólnego z kontrolką oleju! Inspekcja to zwykły przypominacz o przeglądach nie ma nic do pracy silnika itp. To tak jakbyś sobie ustawił w komórce alarm w kalendarzu.


Zauważyłem niestety.
Więc jest tak inspekcja wyłączona,zmieniłem olej i filtr, olej na Mobil 10W40, no i mam to samo, po 20 minutach jazdy piszczy, przegazuje przestaje.i tak co 2-3 minuty, czyli jak zapiszczy raz to potem juz co chwile i se przegazówki robie bo oci....iec idzie. Jak odłączyc ten pie.....y czujnik?? :evil:
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

 

Postprzez buli23 » 30 gru 2009, o 20:34

I ja od kilku dni tez mam ten sam problem
buli23
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 wrz 2009, o 06:28
Lokalizacja: Niedrzew

Postprzez SotoM » 30 gru 2009, o 23:18

moze by smok zawalony nagarem z oleju lub pompa olejowa moze kucac.... warto było by przy zrzuconej misce zrzuci stopy główne i korbowe i zobaczyc w jakim stanie są panewki główne jak i korbowe....
chyba ze jest jakies powiazanie elektryczne z obrotomierzem i kont.ciś,oleju.- do głowy mi cos takiego podeszło ze moze to by wina elektryczna a nie mechaniczna. ale nie wiem nawet czy coś takiego istnieje we golfie.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez krzysiudd » 30 gru 2009, o 23:22

a może piszczy bo masz za niskie ciśnienie oleju i jak przygazujesz to cisnienie wzrasta i przestaje. sprawdz cisnienie oleju jakie masz.
Avatar użytkownika
krzysiudd
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 18:51
Lokalizacja: opoczno

Postprzez KristoF » 30 gru 2009, o 23:45

po pierwsze pomiar ciśnienia oleju w układzie smarowania jak silnik jest ciepły da odpowiedź czy smarowanie jest dobre czy nie(jak nie masz sprzętu to mechanik ci zmierzy takie cos).
Jesli bedzie w normie to trzeba szukac w instalacji elektrycznej, moze być gdzieś przewód złamany, przywiera a jak sie rozgrzeje silnik to nie łączy jak trzeba...
długo miałem Golfa i to z przebiegiem 285tys a problemów z ciśnieniem oleju nie było nigdy, jedynie czujniki zaczeły przeciekać to wymieniłem na nowe.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez SotoM » 31 gru 2009, o 00:09

no dobrze panowie cisnienie cisnieniem. ja przerabiałem miesiąc jak nie lepiej temat cisnienia oleju cisnienie pokazywało ksiazkowe. na wolnych obrotach jak i na wysokich. zmieniałem czujniki, hydraulike.czysciłem kanały olejowe w głowicy, pompe olejowa nawet zmieniłem. panewki korbowe. okazało sie ze była zadarta panewka głowna. dobranoc... a ciśnienie piekne i nie na jednym manometrze. kilka pozyczałem i wszystkie wskazywało tak samo...
przede wszystkim czy kolega nasz założył taki sam czujnik z odpowiednim oznaczeniem bar.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez darkmen21 » 31 gru 2009, o 08:30

no czujnik zakładał poprzedni własciciel i dał to do mechanika

[ Dodano: 2009-12-31, 08:10 ]
To teraz mam schize...
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez adrian5 » 31 gru 2009, o 13:42

darkmen21 napisał(a):
adrian5 napisał(a):POZATYM: Inspekcja nie ma nic wspólnego z kontrolką oleju! Inspekcja to zwykły przypominacz o przeglądach nie ma nic do pracy silnika itp. To tak jakbyś sobie ustawił w komórce alarm w kalendarzu.


Zauważyłem niestety.
Więc jest tak inspekcja wyłączona,zmieniłem olej i filtr, olej na Mobil 10W40, no i mam to samo, po 20 minutach jazdy piszczy, przegazuje przestaje.i tak co 2-3 minuty, czyli jak zapiszczy raz to potem juz co chwile i se przegazówki robie bo oci....iec idzie. Jak odłączyc ten pie.....y czujnik?? :evil:


Jeżeli chcesz odłączyć czujnik to musisz podpiąć kabel, który idzie do czujnika (przykryty gumowym kapturkiem) do masy! Jeżeli tylko odłączysz kabel to i tak będzie piszczało.
VW Golf, CL Europe, 1995r., 1.6 AEA, benzynowy.
adrian5
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 20:03
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez darkmen21 » 31 gru 2009, o 14:11

ok, czyli moge sobie go wpiac w podluznice np.??
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez marcinkoz2910 » 31 gru 2009, o 14:26

oszukiwanie czujników :wstyd: kumpel też tak zrobił w 1.8 ABS to się mu panewka na wale przekręciła :lol:

usterki się usuwa a nie maskuje

ale to takie moje mało OT
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez adrian5 » 31 gru 2009, o 14:43

darkmen21 napisał(a):ok, czyli moge sobie go wpiac w podluznice np.??

W taki sposób można go podłączyć do masy (dodatkowym kabelkiem). Wtedy czujnik nie będzie działał, nie będzie piszczenia i sygnalizacji wizualnej, ale stracisz kontrolę nad ciśnieniem oleju. A to co chcesz z tym zrobić to tylko Twoja decyzja. Jeżeli to wina elektryki to nic nie powinno się stać, ale jeśli to coś poważnego to wtedy trzeba się liczyć z tym, że silnik się zniszczy po pewnym czasie jeżeli będziesz jeździł z np. za niskim ciśnieniem oleju. To zależy od Ciebie, jeśli nie masz wyboru to odłącz czujnik.

Obrazek
VW Golf, CL Europe, 1995r., 1.6 AEA, benzynowy.
adrian5
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 20:03
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez SotoM » 31 gru 2009, o 16:52

darkmen21 napisał(a):no czujnik zakładał poprzedni własciciel i dał to do mechanika
no prosze cie o czym my rozmawiamy. kiedy to było...?? to teraz ty kup i wymień czujnik.... 20zł mozesz straci dla znalezienia diagnozy. lepiej zrobic to niz rzuci mechanikowi 200zł aby zwalił miske i nic nie znalazł...
i do tego wymienił dobre czesci na nowe. a problem by sie okaqzał przez czujnik nie oryginalny który załozył kiedyś mechanik nie za twojej kadencji....
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości