Kontrolka oleju - następny temat

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Kontrolka oleju - następny temat

Postprzez Gofer » 1 sty 2011, o 12:11

Witam

Wszyscy piszą ( Ci co mają problem oczywiście ) że miga im kontrolka oleju .
U mnie jest inaczej , kontrolka pali się cały czas . Nie ma sygnalizacji dźwiękowej ani migotania .
Poziom oleju jest OK , ale klawiatura chodzi jak w dieslu .

Co może byc przyczyną ?
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Kontrolka oleju - następny temat

 

Postprzez prezesik » 1 sty 2011, o 20:00

Gofer napisał(a):Co może byc przyczyną ?
prawdopodobnie brak odpowiedniego ciśnienia oleju. Prawdopodobnie masz uwalona pompę oleju.
Jeżeli słyszysz "diesla" pod pokrywą zaworów to lepiej już nie uruchamiaj silnika, bo zatrzesz górne elementy silnika.
Poziom oleju na bagnecie może być OK, ale olej nie podawany jest w górę silnika pod pokrywę zaworów, stąd słyszalny "diesel".
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez mani51 » 1 sty 2011, o 23:01

a nie zmieniałeś czasem ostatnio oleju i filtra? może trafił sie jakiś felerny. a może już pora wymienić filtr jeśli tego nie robiłeś dawno.
pytam bo od czegoś trzeba zacząć
A ciśnienie prawdopodobnie za niskie skoro klepią popychacze ale równie dobrze winne mogą być same popychacze więc przydało by się zmierzyć ciśnienie oleju i można by coś dalej dumać.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez PashkaGT » 1 sty 2011, o 23:08

a moze olej masz do wymiany kiedy ostatnio wymieniales?
PashkaGT
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2009, o 00:01
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Gofer » 2 sty 2011, o 11:03

Olej półsyntetyk Mobil 10W-40 zmieniony rok temu , filtr brak danych .
Sytuacja z kontrolką przytrafiła się przy - 15 stopniach , po dolaniu pół szklanki problem ustąpił na tydzień .
Pewnego dnia rano , przy - 18 kontrolka zapaliła się i pali się do tej pory mimo ze na zewnątrz 0 stopni . Po przejechaniu paru km słyszalna już była klawiatura .
Po podłączeniu starego budzika kontrolka zaczęła migac ...

Czyli jednak warsztat ?
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Postprzez prezesik » 2 sty 2011, o 11:44

Pierw - to jak koledzy wyżej piszą - wymienić olej i filtr oleju. 1 rok po przejechaniu przeciętnie ok 10 tys.km olej kwalifikuje się do wymiany. 10 tys.km na jednym oleju to prawie max.

[ Dodano: 2011-01-02, 10:47 ]
Jeśli masz silnik o oznaczeniu ABD to olej wymienisz bez kanału. Od góry sięgniesz korek spustowy, jest on z przodu miski olejowej. Filtr oleju też wykręcisz od góry.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Gofer » 2 sty 2011, o 12:16

Jakim olejem zalac ? Brak danych co do faktycznego przebiegu . Po wyjęciu budzika był na nim napis mazakiem , czyli juz ktoś kiedyś go wymieniał .
Bo filtr jak wyczytałem to najlepiej Man .
Trochę sie boję go uruchamiac do zagrzania oleju a zimny pewnie nie spłynie .
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Postprzez prezesik » 2 sty 2011, o 15:37

Olej ten sam co napisałeś wyżej - mobil 2000 10W/40 jest to półsyntetyk. Kupisz bańkę 4l i filtr w motoryzacyjnym (Filtron zapewne sprzedadzą - dobry filtr). Do naszego silnika wchodzi 3,1 litra.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez mani51 » 2 sty 2011, o 19:03

Gofer napisał(a):Olej półsyntetyk Mobil 10W-40 zmieniony rok temu , filtr brak danych .


niech zacytuję mojego znajomego - ma bozia tych lokatorów :-)

jak można rok czasu jeździć i nie zmieniać oleju nie wspominając o tym że nie wiadomo kiedy zmieniany był filtr a później :zdziwko: że silnik zarżnięty.

Filtr jest tak zrobiony (przeważnie) że jak go zatka to otwiera się obejście i na silnik idzie niefiltrowany olej - zmieniaj to jak najszybciej i miejmy nadzieję że pomoże :cisza:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez K@mil » 2 sty 2011, o 19:15

Jaka pewnosc ze dzwieki sa z klawiatury a nie z dolu silnika ? ciezko jest okreslic co stuka czy popychacze czy panewki bo dzwiek roznosi sie po calym silniku... roznica moze być w dziewku
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez mani51 » 2 sty 2011, o 19:27

sprawne ucho mechanika potrafi odróznić te dźwięki a nawet może wskazać który popychacz stuka. Powiem więcej - stukot panewki i klekotanie zaworów rozróżni nawet mniej sprawne ucho mechanika :-)

a przy użyciu stetoskopu to juz można cuda na temat silnika się dowiedzieć :-)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez K@mil » 2 sty 2011, o 19:38

mani51 napisał(a):a przy użyciu stetoskopu to juz można cuda na temat silnika się dowiedzieć


wystarczy rurka metalowa i tez mozna sie dowiedzieć :P
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości