Kontrolka oleju świruje, pomocy...

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Kontrolka oleju świruje, pomocy...

Postprzez wisnia198 » 4 lip 2011, o 20:58

Witam, kolejny raz poruszam temat ale po prostu nikt nie jest w stanie mi pomóc... Elektrycy, mechanicy... nikt... Strzelają w ciemno i wciąż pudłują!!! Silnik się rozgrzeje, około 15-20 min jazdy, obroty 2100rpm i włącza się kontrolka oleju, razem z irytującym pip, pip, pip... Wystarczy mu przygazować, wskazówka pójdzie na około 2200rpm i kontrolka gaśnie i tak wciąż piszczy na punkcie 2100 aż do zgaszenia auta a potem od nowa.... Golf 3 1,8 ver. ABS 90km.
Po wymianie wszystkich możliwych uszczelek, remoncie głowicy, wymianie PANEWEK, wymianie rozrądu, aparatu zapłonowego, czujnika temp., sondy, filtrów i oleju na mobil one 10W40. Czujniki oleju wsadzone ze sprawnego golfa kolegi i wciąż to samo. Kontrolka włącza się nawet jeśli odłączę wtyczki obu czujników!!!!! Czy jakiś wpływ może mieć obrotomierz skoro zawsze się włącza na 2100? Naprawdę, wydaję fortunę na gofra i wciąż jest źle... Proszę o pomoc!!!

[ Dodano: 2011-07-04, 22:20 ]
Dodam jeszcze fakt że ciśnienie oleju prawidłowe a mechanik wymieniający panewki stwierdził że "wnętrze" silnika w bardzo dobrym stanie... Oraz że, widać iż auto było "normalnie" eksploatowane...
wisnia198
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 22:09
Lokalizacja: bydgoszcz

Kontrolka oleju świruje, pomocy...

 

Postprzez michaelseven » 7 lip 2011, o 09:31

ja slyszalem ze moze byc wtedy wlasnie cos z obrotomierzem jesli reszta jest wporzadku albo nie ten czujnik wstawiony.jak masz odlaczone czujniki to i tak sie wlonczy bo u mnie to samo bylo
michaelseven
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 20:46
Lokalizacja: xyz

Postprzez killah » 7 lip 2011, o 11:06

jak masz możliwość to sprawdź inny licznik.
killah
 

Postprzez pablomed » 7 lip 2011, o 13:08

wisnia198 napisał(a):Czy jakiś wpływ może mieć obrotomierz
oczywiście tak jest układ kontroli zrobiony że dopiero po przekroczeniu 2000 układ wychwytuje za niskie ciśnienie oleju na podstawie brak zwarcia na czujniku wysokociśnieniowym. Opis awarii sugeruje że najpierw trzeba sprawdzic ciągłość tego kabla do czujnika oraz podmienić licznik na próbe. Sprawdzić czy wtyczki do obu czujników nie zamienione ze sobą.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez paxstor » 7 lip 2011, o 13:15

a zmieniałeś filtr oleju?? może ma za mala przepustowość i na wyższych obrotach nie podaje tyle oleju co trzeba, przez co czujnik nie łapie odpowiedniego ciśnienia :-|
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez pablomed » 7 lip 2011, o 13:57

Właściwie pierwsze pytanie powinno być czy zostało zmierzone ciśnienie oleju przed i po naprawie , z czego wogóle wynikły takie ogromne kosztowne naprawy ?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez sebik85 » 7 lip 2011, o 20:49

Miałem podobny problem sporadycznie ... nigdy wcześniej go nie miałem stało się to po wymianie oleju przy dużej prędkości na autostradzie z tego co zobaczyłem to mechanik wlał mi trochę za dużo oleju może to jest problem u mnie, ale z tego co czytam kolega wymienił olej i ma to samo :niepewny:
Avatar użytkownika
sebik85
Badacz tematu
 
Posty: 377
Dołączył(a): 12 gru 2007, o 23:45
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Pajdus » 8 lip 2011, o 08:56

mam podobny problem ale raczej dość rzadko ostatnio bardziej zimą ale czytałem że to jest powiązane z licznikiem i wymiana wystarczy lub tak jak kolega pisał z wymiana filtra oleju i trzeba by było sprawdzić ciśnienie bo mogą panewki przepuszczać :evil:

[ Dodano: 2011-07-08, 08:59 ]
albo jak chcesz sprawdzić czy ci nie przepuszcza odkręć wlew oleju i włącz auto jak będzie tryskać to znaczy że przepuszcza :evil:
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Postprzez darkmen21 » 8 lip 2011, o 14:43

ja też mialem ten problem z tym samym silnikiem w sumie, ale nie dalem sie ladowac w dalsze naprawy(po wymianie pompy oleju i panewek :wstyd: ). podmieniałem liczniki i takie tam i kupa,zmierzylem cisnienie-ksiązkowe, potem pojechalem na wakacje do holandi i tam zapiszczal po raz ostatni, dzis juz mam spokoj od roku,nie piszy-samo przestalo :zdziwko: niestety w gofrach to cos mialo pomagac a robi wiecej szumu niz czegokolwiek
Avatar użytkownika
darkmen21
Members
 
Posty: 1037
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 11:35
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Postprzez wisnia198 » 13 lip 2011, o 19:49

pablomed... Koszty takie że pracuje od rana do nocy, dlatego nie mam za bardzo czasu i warunków aby działać sam, więc samochód wstawiam do róznych to mechaników i już padło kilka diagnoz, po naprawie każdej zero poprawy. Do gofra mam sentyment i dlatego zależy mi aby był w pełni sprawny... Jeśli dobrze rozumiem to na czujniku przy obrotach powyżej 2000 powinna pojawić się masa? A który to czujnik od niskiego ciśnienia? biały czy brązowy? (Ktoś zadał pytanie- oczywiście filtr wymieniony na Filtron'a)
wisnia198
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 lut 2011, o 22:09
Lokalizacja: bydgoszcz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości