Kontrolka oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Kontrolka oleju

Postprzez baranek75 » 5 lut 2009, o 22:45

WITAM. Od jakiegoś czasu na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach - 1000 obr.zapala się kontrolka ciśnienia oleju (nie brzęczy).Jak dodam gazu to gaśnie.
Ciśnienie nie było mierzone.
Pompa oleju?
Panewki?
Może ktoś z Was miał już taki problem i go rozwiązał.Chodzi mi o to, abym nie robił czegoś, czego nie trzeba.
Pomóżcie!!! Z góry dzięki.
baranek75
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 lut 2009, o 20:40
Lokalizacja: Włocławek

Kontrolka oleju

 

Postprzez morsdicti » 5 lut 2009, o 22:46

a dlaczego szukasz tak głęboko .... może to tylko czujnik :) ?
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez marcinkoz2910 » 5 lut 2009, o 22:49

baranek75, kiedy był wymieniany olej + filtr ? Może filtr się przytkał i stąd taka reakcja...
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez baranek75 » 5 lut 2009, o 23:01

filtr i olej były wymnieniane w pażdzierniku (CASTROL MINERALNY 15/40)
Czujnik - nie wykluczam, ale czy to nie za proste?
baranek75
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 lut 2009, o 20:40
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez morsdicti » 5 lut 2009, o 23:03

no czasem za proste wydaje się strzałem w dziesiątkę .... co Ci szkodzi go podmienić na inny :) ? po co szukać takich poważnych usterek
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez e-piotrek » 5 lut 2009, o 23:14

Ja miałem podobny problem (pisałem też na forum o tym ) też wymieniłem ten czujnik ale nic nie dało więc postanowiłem zalać olej mineralny 15W40(gęściejszy) a miałem wcześniej wlany 10W40 i pomogło.Jak kupiłem samochód to w serwisie WV wlali mi 10W40 a miałem nabite juz 170tyś.km i kto wie czy ten licznik czasem nie był cofany , a przy takim przebiegu już powinno się pomyśleć nad gęśćiejszym olejem czyli 15W40.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez baranek75 » 5 lut 2009, o 23:15

W sumie może i masz rację.Zacznę od najłatwiejszej rzeczy.

[ Dodano: 2009-02-05, 22:20 ]
Spróbuję od poniedziałku już coś działać.W wekeend akurat pracuję.Piszcie co wiecie. Jak się z tym uporam to Wam napiszę czy się naprawiło i co było przyczyną.
baranek75
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 lut 2009, o 20:40
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez morsdicti » 6 lut 2009, o 11:04

Kolega też może mieć rację im gęstszy olej to przy niższych obrotach osiągane jest odpowidnie ciśnienie, rzadszy - wyższe obroty do uzyskania tego samego ciśnienia .... ja nie jestem pewny ale w moim dieslu chyba granicą jest 2mbar przy 2tys obrotów jeżeli jest mniej przy tym zakresie obrotów włącza się kontrolka .... najprostrze rozwiązanie sprawdzić czujnik i ciśnienie manometrem u mechanika .... czujnik wysokiego cisnienia przy podstawie filtra oleju (biały ?) , czujnik niskiego ciśnienia w głowicy (brązowy ? ) ... i to chyba z tym drugim masz problem
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez mani51 » 6 lut 2009, o 11:21

taa, tylko że baranek75, już jeździ na mineralnym to co ma wlać? hipol?

moim zdaniem najlepiej zacząć od pomiaru ciśnienia i wszystko będzie jasne
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez baranek75 » 11 lut 2009, o 14:08

Hej .Dzięki wszystkim za pomoc.Problemem okazała się zasyfiona pompa oleju.Wystarczyło ją dokładnie wymyć i wyczyścić i teraz jest gitara.
baranek75
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 lut 2009, o 20:40
Lokalizacja: Włocławek


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 28 gości