Kopci na ciepłym silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Kopci na ciepłym silniku

Postprzez BuliQ » 10 gru 2012, o 19:05

Mój problem polega na tym, że auto jak się nagrzeje zaczyna kopcić na biało. Jak jest zimny tego problemu nie ma. Kata mam wyciętego, zamiast niego strumiennica. Uszczelka pod głowicą wymieniana z 2 lata temu, przy okazji remont głowicy. W zbiorniku nie ma śladów oleju, rownież na bagnecie nie ma sładów płynu. Czy normalne jest takie kopcenie, czy czeka mnie remont.?

http://www.youtube.com/watch?v=dW14HW4bzp8
BuliQ
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 17 lip 2008, o 23:53
Lokalizacja: Rzepin

Kopci na ciepłym silniku

 

Postprzez marcino1 » 10 gru 2012, o 21:51

moim zdaniem to normalnie jest bo to jest para wodna tak sie dzieje przy niskich temperaturach
Moj TDi http://www.golf3.pl/topics2/mk3-czarny- ... t48647.htm

JEDNO SERCE JEDNO BICIE JAZDA GOLFEM TO JEST ŻYCIE



AUTO-COMPLEX
-mechanika
-blacharstwo
-konserwacja
-czesci oleje filtry
e-mail:auto.complexx@interia.eu
Tel 723317489
KOLUSZKI ul NATOLIŃSKA 18
Avatar użytkownika
marcino1
Badacz tematu
 
Posty: 293
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 21:15
Lokalizacja: EBR

Postprzez Jabbar » 12 gru 2012, o 22:17

No właśnie, pytanie czy jest to para wodna czy spalony olej. Jeżeli jest to para wodna to normalne, jeżeli jest to olej, co idzie wyczuć z uwagi na specyficzny zapach spalonego oleju to znaczy, że olej dostaje się do komory spalania i ulega spaleniu wraz z mieszanką paliwa. Pytanie którędy się dostaje, czy przez uszczelniacze zaworów, czy przez pierścienie olejowe? Zakładam, że przy remoncie głowicy były wymienione uszczelniacze więc zostają pierścienie olejowe. Wtedy trzeba je będzie wymienić. O ile gładzie cylindrów nie będą zbyt zużyte wystarczy wymiana na nominalne. Proponowałbym też zmierzyć ciśnienie sprężania w cylindrach to da już jakie takie pojęcie o ich stanie. Ale najpierw musisz ustalić czy jest to olej czy para wodna.
Avatar użytkownika
Jabbar
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 15 lis 2012, o 21:06
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez BuliQ » 14 gru 2012, o 15:31

Oleju nie czuć. Może to rzeczywiście normalne zjawisko
BuliQ
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 17 lip 2008, o 23:53
Lokalizacja: Rzepin

Postprzez Kordi » 14 gru 2012, o 16:02

Normalne, wczoraj tak miałem jak się zatrzymałem. Zimne powietrze dostaje się do komory silnika gdzie jest ciepło (większa zawartość wody w powietrzu w komorze silnika) i nadmiar pary się skrapla w postaci jaką opisujesz.

Poza tym w tych warunkach (śniegowe) dość sporo wody może parować z cieplejszych elementów (silnik, węże itp, kolektor)
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez Pawełgolfgreen » 15 gru 2012, o 21:53

Też uważam ze jest to normalny objaw. ja robiłem 4 miesiace temu planowanie, a i tak mam dymeczek. jak dodasz gazu to widać ze z tłumika skrapla się woda...najbardziej to w niskich temperaturach :lol: :lol:
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 60 gości