maź musztardowa

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

maź musztardowa

Postprzez marcinsze » 2 lut 2008, o 22:54

Witam, dzisiaj naprawiłem wyciek plynu chłodniczego w samochodzie, który był spowodowany tym że przy zakladaniu gazu kolesie rozkręcili opaskę przy nyplu w układzie chłodzenia i źle zakręcili. Skutek był taki że wąż się poluzował i uciekło mi dużo płynu chłodniczego, ale na szczęście juz przy parkowaniu samochodu po krótkej przejażdzce z pracy więc się nic strasznego nie stało. Ale do rzeczy przy okazji naprawiania i uzupelniania płynu sprawdzałem jeszcze inne połaczenia i znalazłem małą niespodziankę. Z układem chłodzenia był już oki, jednak przy układzie wtryskowym - w obręcie tej plasikowej obudowy od wtrysków zjarzyłem gumowy przewód niezacisnięty metalową opaską, najprawdopodobniej w pospiechu ZAPOMNIEJLI o tym!!! Sciągnąłem ten gumowy fragment czegoś w rodzaju trojnika (jedno wejście na wtrysk, drugie chyba z głowicy, trzecie nie wiem gdzie) i zjarzyłem w środku gumowej rurki maź prypominającą musztardę. Grzebałem na forum aby dowiedzieć się o co chodziło z tą mazią bo już kiedyś o niej czytałem, ale znalazłem tylko tyle że jak jest problem z uszczelką pod głowicą to może się mieszać płyn chłodzący z olejem i chyba powstawać taka maź. Powiedźcie mi proszę o co z tym dokladnie chodzi, pewnie będzie uszczelka pod glowicą do wymianany ale coś jeszcze się stało?? Czy może ta maź powstać w jakiś inny sposob i jaki ma wpływ na silnik?? Od założenia gazu przejechałem już 600km. Wczesniej tego nie zauważyłem bo nie tykalem silnika a sprawuje się nieźle, ma przejechane 125 tyś km. Co prawda jak go kupowalem był trochę przypocony w obrębie miejsca gdzie jest uszczelka, jednak wyczytałem że w golfach ta przypadłość jest dość częsta i jak się nic nie dzieje to można jeździć. Jak sprawdzałem płyny przed założeniem gazu to olej, chłodniczy i inne w normie. Gaz założyłem 2 tyg. temu a samochód mam jakieś 6 miesięcy.

Poniżej zamieszczam zdjęcia bo pewnie one dadzą więcej światła na całą sprawę niż moje opisy (sorki za jakość niektórych, jak robiłem przy samochodzie to nie miałem aparatu tylko tel., poźniej dopiero dorwałem aparat).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
marcinsze
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 paź 2007, o 23:54
Lokalizacja: Borowa

maź musztardowa

 

Postprzez scuzz » 3 lut 2008, o 03:19

Sprawdź olej czy nie ma wody w nim. Jak nie ma to nie ma się czym martwić jest to normalne gdy się często jeździ krótkie odcinki.
scuzz
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 sty 2008, o 02:01
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez pirlo » 3 lut 2008, o 09:27

jesli nie jezdzisz dos dlugich odcinków zapewne niedogrzany silnik tez tak mam tylko moja codzienna trasa to zaledwie 3 km do pracy to ledwo pokazuje mi 70 - 80 stopni jak dojade i tez mam musztarde:)
pirlo
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 21:49
Lokalizacja: głogów

Postprzez stingeros » 3 lut 2008, o 11:22

tez mam ta musztarde...na korku, na bagnecie i zauwazylem rowniez ze plyn chlodniczy sie podniosl :(..ehhh bardzo mnie to martwi...
*****************************
VW GOLF MK3 by STINGER
Avatar użytkownika
stingeros
Members
 
Posty: 532
Dołączył(a): 9 wrz 2007, o 12:53
Lokalizacja: Oświęcim

Postprzez marcinsze » 3 lut 2008, o 11:52

W sumie do pracy mam niedaleko - jakieś 5 km w jedną stronę, ale często też wyskakuję na trasę średnio ok. 440km w obie stroy jak jeżdzę do domu.
marcinsze
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 paź 2007, o 23:54
Lokalizacja: Borowa

Postprzez barrister » 3 lut 2008, o 14:14

nie jest dobrze jak jest wyciek przy głowicy, nie ma znaczenia czy to golf czy astra czy cos jeszcze, glowica musi być szczelna. co do instalacji to masz zrobione badziewie jak masz gwarancje to grzej do typa bo niewiadomo co jeszcze zrobił. co do mazi, nie jest normalne jak sie olej zawiesza nawet jak jest nie dogrzany znaczy o tym ze olej do du py, wymien olej. zobacz przy wymianie czy niema w oleju płynu chłodniczego, wody a co najgorsze opiłków metalu takie drobne. mozesz spróbować dogrzać olej pozostawiając na jakiś czas odpalony wóz na gazie na wolnych obrotach temperatura dojdzie wysoko. ja radził bym ci wymienić uszczelkę olej i wziąść za ryj instalatora pozdro
barrister
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 12:00
Lokalizacja: jeżewo

Postprzez pirlo » 3 lut 2008, o 18:50

no własnie u mnie tego nie bylo po kupnie auta i po jakims czasie zmienilem olej na nowy i tez nie bylo tej mazi , dopiero zima sie pokazala zapewne masz racje nie powinno byc tego ale ja mam auto które ma 18 lat 95 rok wiec tu wszystko jest mozliwe i jest to wieczna skarbonka:P ale w te nowe jeszcze wiecej sie laduje:)
pirlo
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 21:49
Lokalizacja: głogów

Postprzez stingeros » 3 lut 2008, o 19:00

95 rok i 18 lat auto ma to ty chyba zyjesz w 2013 roku fju fju :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :-o
*****************************
VW GOLF MK3 by STINGER
Avatar użytkownika
stingeros
Members
 
Posty: 532
Dołączył(a): 9 wrz 2007, o 12:53
Lokalizacja: Oświęcim

Postprzez K@mil » 3 lut 2008, o 20:09

pirlo napisał(a): ma 18 lat 95 rok


Kolego nie obrazaj mojego golfika ja tez mam z tego roku golfa i moj ma 13 he :D
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez stingeros » 3 lut 2008, o 20:37

moj tez :mrgreen: ;-)
*****************************
VW GOLF MK3 by STINGER
Avatar użytkownika
stingeros
Members
 
Posty: 532
Dołączył(a): 9 wrz 2007, o 12:53
Lokalizacja: Oświęcim

Postprzez pirlo » 3 lut 2008, o 20:38

zdarza sie :lol:
pirlo
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 21:49
Lokalizacja: głogów

Postprzez marcinsze » 4 lut 2008, o 14:49

A powiedzcie mi proszę, która część w golfiku to odma, bo podobno w niej może się gromadzić ta maź musztardowa. Czy to nie jest przypadkiem ten gumowy trójnik którego jedno wejście jest w pokrywie głowicy a drugie przy wtrysku. Sprawdziłem dzisiaj rano silink i jest delikatnie przypocony tylko przy pokrywie głowicy, ale tak jak był od początku tzn. od momentu jak go kupiłem. Pod korkiem od wlewu oleju nie ma tej mazi i pod bagnetem też nie. W płynie chłodniczym nie ma plamek oleju, jest czyściutki. Z tego co wyczytałem na forum vwgolf.pl to ta maź to jednak normalna rzecz w zimie przy jeździe na krótkich odcinkach. Tylko trzeba pilnować sprawy i jak się pojawi dużo tej mazi to trzeba przeczyścić odmę, bo wtedy mogą się podziać "cyrki" w silniki (puścić simeringi i generalnie jakieś wycieki oleju). Jak jest cieplej to nie ma podobno tego problemu z tą mazią, tylko w zimie. Jest mi w stanie ktoś pomóc w sprawie odmy?? Przeciścił bym ją sobie, bo z silnikiem jest chyba wszystko oki tylko w tej odmie może być dużo tego syfu.
marcinsze
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 paź 2007, o 23:54
Lokalizacja: Borowa

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 20 gości