Metaliczne stuki w silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Tiiger » 17 mar 2008, o 18:31

z tym pukaniem to jest przerąbane :/, u mnie np stuka cały czas z tym samym nasileniem i ta samą częstotliwością, słychać to tylko na luzie, mechanik jak wymieniał mi rozrząd powiedział żeby sie tym nie przejmować, czasami zdarza sie również tak że stukanie ustaje, czasem mam też tak że jak nacisną na sprzęgło to ustaje...i co wy na to?
Tiiger
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 7 cze 2007, o 17:43
Lokalizacja: Łódź

 

Postprzez rafi1.6 » 17 mar 2008, o 20:06

Mnie właśnie wczoraj przestało stukać na pare sekund.Na ciepłym silniku. Zastanowiło mnie że silnik jakoś tak dziwnie pracuje. Słucham... słucham ... i co?.....NIE STUKA! Zanim sie zdążyłem nacieszyć to wszystko wróciło do "normy" dziwna sprawa. :-/
rafi1.6
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 23:48
Lokalizacja: SWIETOKRZYSKIE

Postprzez Mexican » 8 kwi 2008, o 20:10

Wymienilem olej na 15w40 i stukanie na zimnym i wolnych obrotach jest strasznie wkurzające ! jak sie przygazuje to mam wrazenie ze mniej stuka, jak sie tego pozbyc? bo to wnerwiajace jest...
Avatar użytkownika
Mexican
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 mar 2008, o 16:18
Lokalizacja: Jastrzebie

re

Postprzez przemo... » 16 kwi 2008, o 20:30

koledzy wszystko wygląda tak samo jak w moim przypadku, było dokładnie tak samo jak piszecie. Ja straciłem na mechaników 1500 zł i nic nie pomogło. Do wszystkiego doszedłem sam. Mój silnik został wyesploatowany tak samo jak wasze. Pod wpływem temperatury i zużycia części powstają luzy na sworzniach, panewkach, zaworach, głowica siada i zniekształca się. Ja robiłem remonty silnika, planowanie głowic, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, wymiana samoregulatorów zaworów (jak kto woli szklanki), panewki, nowe tłoki, sworznie pierścienie i było coraz gorzej. Otóż te metaliczne stuki to stuki tłoków o głowicę lub zawory. Objawy są takie że czasem na wolnych obrotach czy na biegu jałowym stuków nie słychać, lecz najgorzej się robi gdy się zaczyna przyścieszać, stuki są coraz to mocniejsze. po ściągnięciu głowicy zauważyłem delikatne wygniecenia jak by od zaworów na tłoku. Wziąłem papier ścierny i przetarłem tłok z góry i wyszło że zawór spotyka się z tłokiem. Rozrząd oczywiście dobrze ustawiony. Sami sprawdzcie w swoich silnikach. Obecnie jestem na etapie wymiany silnika. Jeżeli ktoś będzie miał problem z silnikiem to nie radzę bawić się w remonty, bo jeżeli ruszy się silnik to już będzie coraz gorzej. za te pieniądze co wsadziłem w auto kupił bym dwa silniki.
przemo...
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 kwi 2008, o 20:15
Lokalizacja: lubuskie

Jakie są skutki po wymianie oleju z 15W40 na 10W40?

Postprzez klakier85 » 21 wrz 2008, o 22:20

Niedawno wymieniłem olej w swoim golfie 3 1.4 z mineralnego na półsyntetyczny. Po przejechaniu ok 400 km zaczęło mi coś w silniku stukać. Nie wiem co robić i co to może stukać? Zamierzam wymienić olej znowu na mineralny, ale nie wiem czy bedzie nadal coś stukać? Mam nadzieję że nie będę musiał robić silnika? Poradźcie co robić. Z góry dziękuję. Piszcie na maila klakiero@op.pl
klakier85
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 wrz 2008, o 15:09
Lokalizacja: mazowieckie

Postprzez dziabi3 » 2 paź 2008, o 19:05

klakier85

odwaliłes numer przed którym weszyscy przestrzegają nie leje sie mineralnego a potem syntetyka czy puł



a zawory spotykkająs sie z tłokami bo ktos planował głowice i nie doszlifował zaworów w celu zagłebienia ich w gniazdach by sie własnie nie stykały z tłokami

pocczytaj kolego instrukcje od golfa pisze jak byk po planowaniu zagłebic zawory po prze przeszlifowanie gniazd

w mk2 mozna było kupic grubsze uszczelki po 1 szlifie i 2 szlifie

tak dowiedziałem sie od kolesia co miał taką przygode
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Mayk » 2 paź 2008, o 19:33

ale się uparliście na te tłoki itp. Naciśnij sprzęgło-jeśli przestanie klekotać znaczy sprzęgło do wymiany. Wymiana na syntetyk niema nic wspólnego z klekotaniem. ;-)
Avatar użytkownika
Mayk
Badacz tematu
 
Posty: 166
Dołączył(a): 8 lis 2007, o 10:05
Lokalizacja: 64-100 Leszno

Postprzez klakier85 » 3 paź 2008, o 13:51

Jednak to nie jest stukanie w silniku, ale olej już zmieniłem. Poradziłem się znajomego mechanika to mi pokazał że dmucha z kolektora wydechowego, wymieniłem uszczelkę i już jest prawie ok gdyż muszę wymienić jeszcze tłumnik drgań bo przy wymianie uszczelki musiał się naruszyć ale dzięki wam za radę.
klakier85
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 wrz 2008, o 15:09
Lokalizacja: mazowieckie

Postprzez Reiven » 3 paź 2008, o 15:20

Ponieważ tyle różnych przyczyn stukania podaliście to ja powiem tak:

Wyrobione popychacze to raczej cykanie niż metaliczny stuk i dochodzi wyraźnie z głowicy.

Luz na sworzniu powoduje dość głośne walenia a nie stuki i ustępuje lub się wycisza po zdjęciu fajki ze świecy cylindra na którym sworzeń jest wyrobiony.

Panewka wydaje zdecydowany terkot ciężko to z czymkolwiek pomylić.

A co do stukania tłoków w zawory to sprawa jest prosta wszytko zależy od deflektora w tłoku jeśli jest odpowiednio głęboki to po planowani głowicy nie trzeba robić nic ewentualnie dać grubszą uszczelkę natomiast jeśli deflektory są bardzo płytkie lub głowica miała duże wżery i jest splanowana do granicznej wartości to tak jak kolega napisał trzeba frezować gniazda zaworowe a co za tym idzie podpiłować trzonki zaworów bo po głębszym osadzeniu zaworów w wyfrezowanych gniazdach może nie starczyć zakresu regulacji luzu zaworowego.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MARCIN11 » 28 paź 2008, o 22:58

witam ja mialem tak samo co sie okazało ze uszczelniacze byly dobre a tłoki zjechane i stuki bylo slychac jak na zimnym i na cieplym
MARCIN11
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 mar 2008, o 18:41
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości