Metaliczne stuki w silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Metaliczne stuki w silniku

Postprzez rafi1.6 » 11 mar 2008, o 23:40

Witam wszystkich. Od roku mam golfa 1.6 97r. silnik AEE. Od samego początku coś stuka w silniku. Mechanik twierdził że to hydrauliczny popychacz. Wymieniłem wszystkie. Dalej stuka. Znajomy twierdzi że to któryś zawór ma luzy, z tym że nie na "boki" a "góra-dół". twierdzi że luzy na prowadnicy zaworu wydają inny dźwięk. Na zimnym silniku jest to dosyć głośny dźwięk. Na ciepłym ciszej. Wybadałem że przypada jeden stuk na jeden obrót wałka rozrządu. Czy to zawór? Z góry dzięki za wszelkie sugestie i porady.
rafi1.6
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 23:48
Lokalizacja: SWIETOKRZYSKIE

Metaliczne stuki w silniku

 

Postprzez Imper » 11 mar 2008, o 23:55

ja szdze ze to raczej zawor tak moj znajomy mial w chiquecento i na zimnym glosniej a na cieplym ciszej takie metaliczne cykanie jak jakas sieczkarnia cos podobnego
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez rafi1.6 » 12 mar 2008, o 20:32

Byłem z tym u mechanika żeby obsłuchał silnik. Stwierdził że to luz na sworzniu tłoka. Moim zdaniem to bujda. Zrobiłem 20 000 km i ciągle stuka tak samo. Dziś zmierzyłem ciśnienie na garach i na wszystkich ok 1.3 Mpa. Czy to możliwe że poprawnie działający zawór (szczelny) wydaje takie odgłosy?
rafi1.6
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 23:48
Lokalizacja: SWIETOKRZYSKIE

Postprzez PawelGL85 » 13 mar 2008, o 20:24

to moze byc sworzen na tloku mialem taki przypadek w clioI i golfie I wjednym i drugim nieoplacalna robota
PawelGL85
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 23:42
Lokalizacja: gliwice

Postprzez rafi1.6 » 14 mar 2008, o 00:30

No ale czy sworzeń tłukł by sie przez te 20 000 km ciągle tak samo? Czy luzy nie były by coraz większe a stukanie głośniejsze? I jeszcze jedno-przecież wał korbowy kręci sie dwa razy szybciej niż wałek rozrządu. Czyli dwa obroty wału(cztery suwy tłoka)-jedno stuknięcie. Czy to możliwe? Piszcie co o tym myślicie.

[ Dodano: 2008-03-14, 22:07 ]
Ludzie piszcie wszystko co wam do głowy przychodzi na ten temat.Czasem pozornie błaha porada może okazać sie trafna.
rafi1.6
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 23:48
Lokalizacja: SWIETOKRZYSKIE

Postprzez PawelGL85 » 15 mar 2008, o 01:16

hmmm najlepej sciagni glowice i zobacz :)to najprosciej bo tak to zostaje albo sworzen tloka albo zawory skoro popychacze masz nowe a jaki masz olej ????
PawelGL85
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 23:42
Lokalizacja: gliwice

Postprzez pogo84 » 15 mar 2008, o 14:01

ja mam cos podobnego i mechanik powiedzial ze glowica do wymiany bo powstaly na niej luzy hm
pogo84
Badacz tematu
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2 paź 2007, o 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Mexican » 15 mar 2008, o 15:49

Tez tak mialem ale na zimnym silniku jak przygazowalem to nie walilo ale czasami bylo tez slychac na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, przy okazji wymiany uszczelki pod glowią nie zauwazylem zadnych ubytkow ani nieprawidlowosci, kopresja ok, mechanicy jak to oni zaczeli filozofowac wiec zadzwonilem do kuzyna do niemiec bo jego kumpel pracuje w serwisie VW w stuttgarcie, koles powiedzial ze mam sie nie przejmowac bo to normalne w golfch ?! hmm... skoro koles tak twierdzi to sie tym nie przejmuję i jezdze dalej najwyzej cos sie sypnie :) w ksiazce serwisowej pisze ze na zimnym silniku to normalne zjawisko wiec jezdze :lol:
Avatar użytkownika
Mexican
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 mar 2008, o 16:18
Lokalizacja: Jastrzebie

Postprzez pogo84 » 15 mar 2008, o 17:13

na zimnym to normalne ! ale jak na rozgrzanym to nie normalne no w zaleznosci jaki to jest odglos czy bardzo intensywny !
pogo84
Badacz tematu
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2 paź 2007, o 18:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rafi1.6 » 15 mar 2008, o 20:53

Olej mam Mobil 10w40. Na zimnym stuki są głośne. Z dalszej odległości nie słychać silnika tylko stukanie. Na wolnych obrotach jednostajne. Na wyższych obrotach jakby zmieniało swoją intensywność, płynnie, raz głośniej a raz ciszej. Wie ktoś może ile kosztuje uszczelka pod głowice?
rafi1.6
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 23:48
Lokalizacja: SWIETOKRZYSKIE

Postprzez Mexican » 16 mar 2008, o 09:00

uszczelka od 33 zl do 120 (oryginalna - metalowa) jesli moge ci cos poradzic to kup najtanszą ale SPRAWDŻ czy pasują otwory na blok silnika i na GŁOWICĘ ! bo ja kupilem taką co pasowala na blok otworami i po zlozeniu silnika okazalo sie ze uszczelka jest nieszczelna! i znowu rozbieranie silnika i co sie okazalo... otwor olejowy w glowicy byl wiekszy niz na bloku (paranoja- nie do pomyslenia) musialem kupic oryginalną za 120 - wiec lepiej od razu sprawdzic niz potem dwa razy rozbierac silnik :-(
Avatar użytkownika
Mexican
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 mar 2008, o 16:18
Lokalizacja: Jastrzebie

Postprzez Banzai » 16 mar 2008, o 20:52

Mnie tez stuka na zimnym a na cieply nie slysze nic z tego co mi wiadomo to ma tak byc bo jak masz zimny silnik olej jest gesty i nie dociera w gorne partie silnika dopiero jak troche popracuje zaczyna sie rozrzedzac i nic juz nie slychac
Banzai
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 17:18
Lokalizacja: Cze-wa

Następna strona

- - - zamykanie naczynek szczecin



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości