Mgła, deszcz --> falujące obroty i problemy z rozruchem

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Mgła, deszcz --> falujące obroty i problemy z rozruchem

Postprzez Digifant » 24 sty 2009, o 21:14

Mam następujący problem z autem:
Podczas deszczowej pogody, podczas mgły i dużej wilgoci w powietrzu pojawia sie problem z praca silnika.
Czasami samochód nie daje się uruchomić pomimo wielu prób, a kiedy zrobi się "sucho" zapala bez problemu.
Zdarza się też, iż mimo wilgoci samochód zapala bez problemu, ale po nagrzaniu silnika zaczyna się szarpanie i falowanie obrotów, szczególnie uciążliwe podczas jazdy na niskich obrotach lub na biegu jałowym. Także podczas hamowania obroty gwałtownie spadają do 600 obr./min/ i samochód gaśnie. Zdarza się też, że jak już zgaśnie to jest problem z ponownym uruchomieniem. Silnik zaskakuje i zaraz gaśnie, strzela w tłumik. Jak postoi kilka minut to zapala bez problemu i jest ok aż do następnego dnia.
Dodam, że auto chodzi wyłącznie na benzynie. Analiza spalin wykazała, że wszystkie składniki spali są w normie. Badanie za pomocą interfejsu nie wykazało błędów.
Rafał Ł.
Digifant
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 maja 2007, o 21:33
Lokalizacja: Lublin

Mgła, deszcz --> falujące obroty i problemy z rozruchem

 

Postprzez marcinkoz2910 » 24 sty 2009, o 21:19

w takim przypadku zaczynamy od wymiany elementów zapłonowych

--> świece
--> przewody WN (to na pierwszym miejscu wymień)
--> palec + kopułka
--> ewentualne cewka zapłonowa ale to rzadkość i ostateczność

warto się też przyjrzeć i przypomnieć sobie kiedy był wymieniany filtr powietrza i paliwa

ale najczęściej jest to wina uszkodzonych kabli WN które po kontakcie z wilgotnym powietrzem powodują przebicia na przewodach lub względem masy to też napisałem że kable na pierwszym miejscu wymieniamy (możesz na początek zdjąć z fajek metalowe obejmy bo tam też się lubią robić przebicia)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez seb » 24 sty 2009, o 21:58

100% przewody wysookiego napiecia i od tego bym zaczal,

p.s.
niesamowity widok te wyladowania gdy jest wilgotno;)
seb
 

Postprzez 1sweter » 13 lut 2009, o 21:18

ja wymieniłam u sibie przewody, kopułkę i palec... i nic... dalej mam problemy jak jest mokro... może Tobie ktos sensownie podpowie to i ja skorzystam z porady...
pozdrawiam
Golfinka
Avatar użytkownika
1sweter
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 19:57
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez marcinkoz2910 » 13 lut 2009, o 22:16

1sweter,

Kod: Zaznacz cały
w takim przypadku zaczynamy od wymiany elementów zapłonowych

--> świece
--> przewody WN (to na pierwszym miejscu wymień)
--> palec + kopułka
--> ewentualne cewka zapłonowa ale to rzadkość i ostateczność

warto się też przyjrzeć i przypomnieć sobie kiedy był wymieniany filtr powietrza i paliwa

ale najczęściej jest to wina uszkodzonych kabli WN które po kontakcie z wilgotnym powietrzem powodują przebicia na przewodach lub względem masy to też napisałem że kable na pierwszym miejscu wymieniamy (możesz na początek zdjąć z fajek metalowe obejmy bo tam też się lubią robić przebicia)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez SotoM » 13 lut 2009, o 23:41

he ee :-) ja z kolei mam rozkminę ale nad fiatem punto - jak stoi na dworze to ciężko pali jak go klientka schowa do garażu to pali na dotyk... co najlepsze - AQ nówka , rozrusznik po naprawie, nowe swiece i przewody(brak aparatu - cewka zespolona), alarm nawet odpięty... i nie wiem... myślę ze może wina będzie czujnika temperatury płynu chłodzącego...ale chwilowo klientce skończyły sie fundusze na wkład samochodowy...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez KristoF » 14 lut 2009, o 00:34

Digifant, problemy z układem wysokiego napięcia->przewody kopólka, palec i cewka(zacznij od przewodów),
1sweter, prawdopodobnie cewka ma przebicia( w sumie tylko to pozostało), ewentualnie przydałoby sie sprawdzić wiązke elektryczną masy(przymocowana wtyczka do skrzyni biegów od przodu ją widac),kiedyś widziałem taki...wynalazek...auto przerywało nad morzem, winna była wiązka i wtyczka wtryskiwacza przy obudowie monowtrysku, warto psiknąc jakimś odrdzewiaczem w złącza żeby z nich wilgoś wyprzeć i przy okazji poprawić przewodzenie.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez djdiabel666 » 14 lut 2009, o 07:19

{1sweter, prawdopodobnie cewka ma przebicia( w sumie tylko to pozostało), ewentualnie przydałoby sie sprawdzić wiązke elektryczną masy(przymocowana wtyczka do skrzyni biegów od przodu ją widac),kiedyś widziałem taki...wynalazek...auto przerywało nad morzem, winna była wiązka i wtyczka wtryskiwacza przy obudowie monowtrysku, warto psiknąc jakimś odrdzewiaczem w złącza żeby z nich wilgoś wyprzeć i przy okazji poprawić przewodzenie.}



Nie odrdzewiaczem tylko specjalnym plynem do styków lub przewodów elektrychnych i szczotka druciana do przeczyszczenia , bo odrdzewiaczem tylko popieprzysz sobie bardziej. Sprawdz kopulke świece i kable ewentualnie odkrec gluwny kabel od masy od nadwozia i go przeczysc pozadnie i zabezpiecz jakims smarem najlepiej grafitowym. Pozdro!
Avatar użytkownika
djdiabel666
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 10 lut 2009, o 22:27
Lokalizacja: szczecin

Postprzez KristoF » 14 lut 2009, o 22:55

djdiabel666, wiesz zaksze robie CX80 ale jesli masz lepszy środek do takich celów to poleć coś konkretnie-> nazwa, producent chętnie bym skorzystał jęsli jest lepsze jak twierdzisz.
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez GHost86 » 27 lut 2009, o 18:17

Miałem ten sam problem wymieniałem wszystko po kolei kable,palec, kopułkę a okazało się ze cewka zapłonowa jest do bani wiozłem WD40 i popsikałem na cewkę zapłonową i problem mi zniknął borykałem się z tym problemem 3 miesiące i już wszystko jest ok :)

:) 16.8V 75 km ABU :)
GHost86
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 4 sty 2009, o 17:12
Lokalizacja: Śląsk


- - - taką lawetę Tomasza z Krakowa



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości