Migająca kontrolka oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Migająca kontrolka oleju

Postprzez sqizzy » 1 sie 2012, o 20:49

Witam was,

jestem nowy na forum i chciałem się serdecznie przywitać.



Ostatnio dostałem swój pierwszy samochód, mianowicie golfa3 z silnikiem 1.6. Mam jednak dość poważny problem z autem, którego sam nie potrafię rozwiązać i dlatego też piszę do was.


Mój problem polega na tym, że podczas dłuższej jazdy po około 30km zaczyna migać kontrolka oleju. Miganie trwa czasami dwie sekundy a czasami miga długo. Gdy kontrolka zaczyna migać zjeżdżam na pobocze, gaszę auto, samochód postoi chwilkę po czym mogę go odpalić i jechać dalej bez migającej już kontrolki oleju. Po pierwszym razie gdy zauważyłem migającą kontrolkę wymieniłem olej i filtr, lecz nic to nie dało. Wraz z kolegą podłączaliśmy auto pod komputer, ale vag nie wskazał żadnych błędów silnika. Moje pomysły związane z migającą kontrolką oleju już się skończyły. Może wy jesteście w stanie nakierować mnie w czym może tkwić problem.


Pozdrawiam.
sqizzy
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1 sie 2012, o 20:40
Lokalizacja: Warszawa

Migająca kontrolka oleju

 

Postprzez prezesik » 1 sie 2012, o 23:03

Ostateczność to wymienić czujnik, a jak nie przejdzie to sprawdzić ciśnienie oleju.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pietrasiak2 » 2 sie 2012, o 07:40

Dla pewności podjedź do mechanika niech zmierzy ciśnienie oleju manometrem.
Jak już będziesz wiedział jakie masz fizycznie , to wymiana czujników powinna załatwić sprawę (pamiętaj o kolorach) . :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez michaal » 2 sie 2012, o 09:49

Pierwszą czynnością jaką powinieneś zrobić jest wybranie się do mechanika lub stacji kontroli pojazdów w celu zmierzenia ciśnienia. Spowodowane jest to tym że w tych silnikach często siadają pompy oleju (wyciera się obudowa wewnątrz i jest niskie ciśnienie).
Jak będziesz miał pewność że ciśnienie jest dobre to wymieniasz czujnik. Czujnik znajduje się w głowicy. Masz 1 albo 2 czujniki, zależne jest to od oznaczenia silnika.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez Bonix » 5 sie 2012, o 20:43

Ile masz przejechane na oleju który masz teraz zalany w silniku ? U mnie też kontrolka migała, identycznie jak u ciebie, a na oleju zrobiłem jakieś 8 tys. km. Postanowiłem wymienić olej i jak ręką odjął kontrolka ani razu się od tamtej pory nie zapaliła. Oczywiście sprawdź tak jak koledzy wyżej piszą czujnik i ciśnienie.
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Postprzez Grzesiek2507 » 5 sie 2012, o 22:49

mialem to samo i nie pociesze Cie, bo u mnie ratunkiem byla wymiana walu...a tak samo...wymienialem pompe, zawor i inne...niby panewki mialem ok, ale cisnienie wrocilo po wymianie walu z panewkami. Zmierz na poczatek cisnienie, jesli bedzie ok to czujnik...a jesli nie...heh...sam wiesz
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez trollu » 6 sie 2012, o 00:00

Bonix napisał(a): Postanowiłem wymienić olej

a olej zalałeś tej samej firmy i klasy tak samo jak filtr?
zdarza się że przez lipny filtr kontrolka świruje.
Grzesiek2507 napisał(a): cisnienie wrocilo po wymianie walu z panewkami.

a co było nie tak z wałem? wiem że wyjechane panewki sa przyczyną nietrzymania ciśnienia ale wał raczej nie bardzo.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Grzesiek2507 » 6 sie 2012, o 00:04

sek w tym, ze wszystko wygladalo okej, ale dopiero po podmianie walu z panewkami na inne (mialem na stanie silnik na czesci) cisnienie wrocilo. Panewki na starym wale wygladaly swietnie.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez adams33 » 7 sie 2012, o 00:47

a moja pytanie do autora brzmi.?:)) Wymieniałeś może licznik?:)) Bo jeżeli zmieniałeś licznik i założyłeś nie od tego modelu ;)) Być może jest przyczyna tego iż założyłeś licznik od silnika z jednym czujnikiem:)) I przy 2000/2100 kontrolka będzie migać i piszczeć. Jeżeli niestety nie zmieniałes licznika sprawdź ciśnienie oleju.

Lub wymień poprostu czujnik oleju. Zacznij od białego. Tego od strony osłony rozrządu bo zapewne w 1.6 masz obydwa czujniki w głowicy.
Nie polecam kupowania czujnika firmy typu: Topran bo jest to największy szajs i mimo że nowy to i tak bedzie piszczeć.
Z zamienników najlepiej już kupić jest firmę EPS lepsza sporo od Topran-a
albo poprostu przejechać się do servisu VW i zakupić oryginalny czujnik oleju. Koszt 120 zł gdyż taki kupowałem. Pomogło:)

A teraz przekażę informację otrzymaną od pracownika autoryzowanego servisu VW Chylińscy Warszawa.

Problemy z migającą kontrolką po przejechaniu motoru powyżej 120 tysięcy. W silnikach 1.4 , 1.6 i 1.8 to stały temat i ciężko go zlikwidować. Najlepsze wyjście jest generalny remont wręcz z wymianą pompy olejowej. A żeby pozbyć się problemu z migającą kontrolką poprostu trzeba odpiąć BIAŁY CZUJNIK OLEJU i przewód przymocować do MASY. Problem zniknie. A uszkodzenie silnika lub brak oleju i tak będzie informowane z niebieskiego czujnika. Za tą informację zapłaciłem 50 zł :))

Mam nadzieje że pomogłem;))) Poprostu odpinamy biały czujnik przewód przykręcamy gdzieś do masy i po problemie:)
adams33
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 24 lip 2012, o 14:39
Lokalizacja: Łochów

Postprzez sqizzy » 7 sie 2012, o 22:39

W samochodzie nie był zmieniany licznik. Przed wymianą jak i po jest to samo. Chcę wymienić teraz te dwa czujniki w bloku biały i niebieski. Z tego co patrzyłem to niebieski jest jeszcze oryginalny. Jaki zakres ciśnień powinny mieć te czujniki. Bo te które mam teraz są w granicach 0,2-0,3 bar a w sklepie widziałem ok.1,2bara. Jakie były montowane w silnikach 1.6 ?
sqizzy
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 1 sie 2012, o 20:40
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Pajdus » 8 sie 2012, o 12:35

nowy olej i filtr i problem zniknie kup castrola
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Migająca kontrolka ciśnienia oleju

Postprzez Emilio83 » 8 sie 2012, o 13:41

Pajdus napisał(a):nowy olej i filtr i problem zniknie kup castrola


Z racji iż kolego poruszasz temat który mnie interesuje a jestem tez nowy na forum podpinam się pod temat mrugającej kontrolki ciśnienia oleju.
Otóż też jestem posiadaczem mk3 1.6 oznaczeniu silnika ABU.
Problem tkwi w tym iz po przekręceniu stacyjki w pozycję 1 pojawiają się kontrolki i dioda od oleju miga. Nie ważne czy to jest na zimnym silniku czy na rozgrzanym - efekt mrugania jest taki sam.

Jakieś 3000 km temu zmieniłem olej i filtr , oraz obydwa czujniki po wcześniej problem był o wiele gorszy. Już zaraz po odpaleniu golfa kontrolka migała nawet na wolnych obrotach a jak się zagrzał to i brzęczyk się pojawił. Po wymianie oleju i filtra + czujników problem jakby się zmniejszył , auto chodzi w miarę jak na swój wiek i moc. Mój mechanik twierdzi że ta kontrolka jak po odpaleniu gaśnie i nie pojawia się w czasie jazdy to jest oki. A ja już sam nie wiem
Pomóżcie , jaki macie pomysł na to ? Emilio
Emilio
Emilio83
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 25 lip 2012, o 23:32
Lokalizacja: Żarki

Następna strona

- - - http://www.bhp-ergon.pl/pl/Uprawnienia-UDT



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 23 gości