Mineralny olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Mineralny olej

Postprzez krygon » 26 kwi 2012, o 15:37

Witam mam zalany olej mineralny

http://moto.allegro.pl/olej-castrol-15w ... 26243.html

i mam spory brak czy znow musze kupic ten olej czy moge poprostu dolac syntetyczny lub pol syntetyk ?
krygon
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 31 paź 2011, o 09:51
Lokalizacja: Lubin

Mineralny olej

 

Postprzez zybi » 26 kwi 2012, o 15:46

Nie nie możesz dolac syntetyka do minerala,na upartego to mozesz zmienic olej na pol syntetyk,albo dolewac minerala ale nie mozna ich mieszac
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 26 kwi 2012, o 15:46

lepiej nie mieszaj olejów tzn minerału z półsyntetykiem czy syntetykiem. zalej minerał 15w40
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Re: Mineralny olej

Postprzez K@mil » 26 kwi 2012, o 15:51

krygon napisał(a):Witam mam zalany olej mineralny

http://moto.allegro.pl/olej-castrol-15w ... 26243.html

i mam spory brak czy znow musze kupic ten olej czy moge poprostu dolac syntetyczny lub pol syntetyk ?


A jak myslisz dlaczego ktos wymyslił oleje Syntetyczne, Półsyntetyczne i Mineralne ? :)

Dlatego ze kazdy z nich ma inne wlasciwości smarowania ...itp :) Musisz dolać taki jak masz zalany tak bedzie najlepiej dla silnika itp
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez pablomed » 29 kwi 2012, o 09:27

Wszystkie oleje sa mieszalne możesz lać jaki chcesz byleby spełniał normy producenta auta. Rozsądnie ze wględu na cenę będzie lać półsyntetyk, wiedz że tzw półsyntetyk zawiera tylko 15-20 procent dodatków syntetycznych a reszta to minerał, więc aż takich wielkich różnic na plus półsyntetyk w stosunku do minerału niema.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez prezesik » 29 kwi 2012, o 14:35

pablomed napisał(a): wiedz że tzw półsyntetyk zawiera tylko 15-20 procent dodatków syntetycznych a reszta to minerał
ło kurcze :shock: Czyli jak przy 352 tys.km zmienię na minerał to nic się nie stanie :)
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez krygon » 29 kwi 2012, o 17:21

dobra juz zalazlem mineral ;) dzieki za pomoc
krygon
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 31 paź 2011, o 09:51
Lokalizacja: Lubin

Postprzez trollu » 30 kwi 2012, o 00:19

prezesik25 napisał(a): Czyli jak przy 352 tys.km zmienię na minerał to nic się nie stanie

zawsze można mieć taką nadzieję chociaż wiadomo co mówią o nadziei :lol: ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 1 maja 2012, o 10:34

prezesik25, minerał nie jest najlepszy tylko ze względu na szklanki, teoretycznie, ja mam dwa auta po 350 tysięcy i przestałem się już olejami przejmowac ale jednak zawsze leję półsyntetyk tyle zę z terminami zmian mi już nie bardzo wychodzi staram się tych 20 tysięcy nie przekraczać. Temat oleju w naszych silkach jest wyolbrzymiony. To nie mazdy ani diesle na pompowtryskiwaczach
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez trollu » 1 maja 2012, o 10:40

pablomed napisał(a):Temat oleju w naszych silnikach jest wyolbrzymiony.

to tez można się zgodzić, jakby nie było to nasze silniki do jakichś super highendowych konstrukcji nie należą :lol:
pablomed napisał(a):staram się tych 20 tysięcy nie przekraczać.

no ale tutaj trochę już chyba przesadzasz :-| wg mnie absolutny max to 15kkm, jak jeszcze auto na LPG to dodatkowo zabija olej.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 1 maja 2012, o 11:19

Ja zmieniam co 10-12 tys.km, ale już po 13 tys. silnik zaczyna dość głośno chodzić i się bardziej poci spod korka, wtedy dla mnie dodatkowy znak, że potrzebna zmiana oleju.
W sumie dużej różnicy w cenie nie ma, zostanę przy półsyntetyku.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości