Moc Silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Moc Silnika

Postprzez papson10 » 15 mar 2015, o 21:58

Witajcie. Jeśli było przepraszam, jeśli w złym dziale to proszę o przeniesienie.
Posiadam od niedawna golfika i zauważyłem pewną zależność w mocy silnika.
Chciałbym się dowiedzieć czy u Was jest podobnie bo nie miałem okazji stykać się z tym autem wcześniej podczas eksploatacji.
Moc silnika na pierwszych 3 biegach jest normalna ( trójka normalnie da się przeciągnąć do 90 :P ) Lecz 4 i 5 to tragedia. O ile na 4 da się jeszcze rozpędzić pod górkę to na 5 mogę o tym zapomnieć a wręcz jeszcze zwalniam.

Czy to jest normalne w Golfach.
Rozumiem że mam LPG i nie mogę liczyć na super osiągi ale to troszkę przesada bo problem na benzynie też est taki sam.
Czy da się ewentualnie to wyeliminować.

Moje auto jest z LPG.
3 drzwi, 1992 rok 1.8 KAT

Pozdrawiam
papson10
Czytacz
 
Posty: 114
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 17:25
Lokalizacja: Wasilków
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 55 KW
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Moc Silnika

 

Postprzez k-m-r1 » 15 mar 2015, o 22:02

Moc jest odpowiednia Pytanie jest nieodpowiednie.

Tak to normalne w każym aucie
Tak rodzaj paliwa nie ma znaczenia
Tak da sie to wyeliminować jakieś VR6
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Opik » 15 mar 2015, o 22:53

papson10, nie ma czegoś takiego jak moc silnika na poszczególnych biegach, ona jest zawsze taka sama. Różni się za to przełożenie (obrotów silnika na koła) i gdy jadąc na 3ce łapiesz się na zakres 3000-4500 obrotów, kiedy to silnik ma najlepsze osiągi (najpierw najwyższy moment, później najwyższa moc) to jedzie ok. Ale przy wyższych przełożeniach nie dość że masz dużo niższe obroty, gdzie silnik osiąga bardzo mało mocy i momentu, to jeszcze przełożenie jest dużo gorsze dla niego. Zobacz czy łatwiej podnosić ten sam ciężar kołowrotkiem który ma metr długości, czy tym który ma 10cm :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez papson10 » 15 mar 2015, o 23:04

Dzięki za odpowiedz.
Już wiem że to żaden problem :)
Po prostu długo jeździłem wcześniej Fordem Scorpio 2.3 a tam różnica nie była tak widoczna.

Może temu uznałem że istnieje jakiś problem :)

Pozdrawiam
papson10
Czytacz
 
Posty: 114
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 17:25
Lokalizacja: Wasilków
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 55 KW
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Rockstar » 16 mar 2015, o 08:17

Jaki to silnik? 75 czy 90km? Mam tez w domu drugiego 1.8 90km i zbiera się ładnie a przedewszystkim jest elastyczny. Jeździ oczywiście na LPG ale różnicy w mocy nie widać ;-)
Rockstar
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 lut 2015, o 23:54
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez papson10 » 16 mar 2015, o 11:50

55 kw więc chyba 75 koni z tego co mi się wydaje :)
papson10
Czytacz
 
Posty: 114
Dołączył(a): 13 mar 2015, o 17:25
Lokalizacja: Wasilków
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 55 KW
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 16 mar 2015, o 12:43

papson10, tak, 55kw to 75km
Rockstar, uwierz mi że wierzę w to co mówisz, miałem wcześniej taki silnik dokładnie model RP bodajże i ciągnął jak dziki. Fakt że było to w budzie mk2 ale w mk3 też umie się odpychać.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości