Moment dokręcania wału oraz głowicy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Moment dokręcania wału oraz głowicy

Postprzez Pro100 » 29 gru 2009, o 22:04

Jak w temacie potrzebuje jakąś książkę najlepiej z opisem jakimi momentami to dokręcić.
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Moment dokręcania wału oraz głowicy

 

Postprzez K@mil » 29 gru 2009, o 22:21

znalazlem nastepna ksiazke.. jak nie znajdziesz ksiazki bezposrednio z 2.0 to dokrec z takim momentem na 3fazy

Obrazek
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez SotoM » 29 gru 2009, o 23:49

1E. 40Nm
2E.60Nm
3E. 2x 90stopni.
Sruba głowna wału korbowego czyli chodzi o koło rozrządu wału korbnowego(śruba centralna) - 200Nm.
te 4 śruby M8 - na 20Nm
koło zębate wału rozrządu 65Nm.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pro100 » 30 gru 2009, o 00:15

SotoM Prosiłbym o dokładniejsze objaśnienie :P Pierw dokręcam głowice tymi 2 momentami 40Nm pozniej 60Nm i jeszcze każdą 2x90stopni tak?

Później cały wał dokręcam takimi jak by to powiedzieć obrączkami na 2 śruby 4 obrączki z siłą 200Nm?
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez SotoM » 30 gru 2009, o 07:41

głowica - 40 , 60,Nm potem kazdą 90st.według kolejnosci , poczekaj z 5 min i 2gi raz po90st według kolejności.
przy wale - jest duza śruba centralna i 4 szt małe, to jesli odkrecałeś to centralna to ja musisz przykręci na 200Nm
a te małe 4sztuki na 20Nm.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pro100 » 5 sty 2010, o 17:44

Panowie takie pytanie dorwałem jakiś klucz dynamometryczny do głowicy ale jednostki ma w kpm i tak pierw dokręciłem głowice na 5kpm poczekałem później na 9kpm. I tu pytanie czy dokręcać jeszcze te 90 stopni czy zostawić?

Przelicznik pokazuje: 9kpm = 88.25985 [Nm]
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez SotoM » 5 sty 2010, o 20:25

czyli 1kpm = 9,80 Nm. czyli 60Nm to na te kpm to bedzie 6kpm = 58,8Nm. dobra.... to dokręc tylko raz na 90st kazdą i zostaw. zakładaj wałek, spinaj rozrząd itd i odpalaj.... :super:
ale bedezie zaganiacz ładnnie ryczał.... odzyska swoje źrebaki... ;-) rób pomału i z ghlowa co byś cos nie popierniczył.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pro100 » 5 sty 2010, o 20:45

SotoM hehe ja już jeżdżę golfikiem :P na razie po woli nie męczę go ale właśnie dokręciłem z taką siła głowicę i się zastanawiam czy np nie dokręciłem jej za słabo czy za mocno, i czy po przejechaniu tych 1000km nie dokręcić głowicy bo są różne szkoły i jedni mówią by dokręcić inni zaś by nie ruszać. Więc robię się :mrgreen:
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez SotoM » 6 sty 2010, o 11:10

dokrecanie głowicy wystepuje w starch silnikach francuskich z tego co pamietam ale w VW nie ma czegos takiego jak dokrecanie głowicy po jakimś czasie. dokreca sie odrazu i nic wiecej.
A co robiłeś w motorku...?? tylko uszczelka pod czapka czy coś wiecej..?? bo jak tylko uszczelka to normalnie mozesz latać nic sie nie układa ani nie dociera...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pro100 » 6 sty 2010, o 11:51

Tylko uszczelka a co za tym idzie od razu poczyściłem trochę tłoki planowanie głowicy uszczelki pod ssacy i wydechowy.
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez SotoM » 7 sty 2010, o 16:11

tzn denka tłoków - nie wyjmowałeś tłoków z cylindrów..??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pro100 » 7 sty 2010, o 16:23

Nie nie wyjmowałem tylko górę to co widać po zdjęciu głowicy.
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości

cron