Montowanie wspomaganie 1.4 jaki pasek?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Montowanie wspomaganie 1.4 jaki pasek?

Postprzez k-m-r1 » 9 sie 2013, o 18:48

a więc trafiło sie kompletne wspomaganie z regulacją kierownicy:)


narzazie jest w aucie
czytałem i wiem co potrzebuje jeśli idzie o wspomaganie
ale będę potrzebował pasek 6pk czy jakoś tak
pytanie jaka długość? silnik orgi był 1.6 abu montuje do 1.4 abd

pompa wspomagania napędzana jest mikro paskiem ktoś może sprawdzić jaka długość??

to i przy okazji zapytam o regulacje kierownicy
wychodzi że jak wezmę cały zestaw to zostaje tylko zamontować, 2 śruby zeszlifować i dać nowe pod kolumnie reszta by pasowała

jaki olej? bo wchodzi 0,7 L

czy posiada ktoś foto jak wygląda regulacja kolumny
auto będę rozbierał poniedziałek i jeszcze nie widziałem co jest pod tapicerką
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Montowanie wspomaganie 1.4 jaki pasek?

 

Postprzez Marus1233 » 19 sie 2013, o 12:10

Sam ostatnio wymieniałem przekładnie u siebie, więc może coś z moich doświadczeń ci pomoże. Zacznij od wyciągnięcia plastikowych osłon pod pedałami - są 2, następnie wypchnij na zewnątrz gumową osłonę (tą widzianą od góry harmonijkę). Twoim oczom ukażą się 2 przeguby krzyżakowe, które bardzo łatwo rozłączyć, i zdjąć mocowanie z wieloklinu na przekładni. Teraz zostaje rozebrać plastiki pod kolumną i łożyskowanie tejże - tego nie robiłem bo nie było potrzeby. Co do wyciągnięcia przekładni bez wspomagania z samochodu to nie ma potrzeby opuszczać sanek, podnosić silnika, ani robić niczego innego. Wystarczy odkręcić 2 obejmy które trzymają przekładnię, następnie lewą zwrotnicę skręcamy maksymalnie w prawo (końcówki drążków odłączone - to oczywiste więc nie pisałem), i teraz potrzeba było trochę sprytu - brakuje 1 cm żeby wylazła franca przez wnękę koła (śruba od regulacji przeszkadza). Więc łapiemy klucz w dłoń i wykręcamy 2 śruby (jedna nad, i jedna pod śrubą regulacyjną), i wyciągamy cały mechanizm wraz ze sprężyną pod spodem (środkowej nie ruszaj, to nie będzie później żadnego problemu z regulacją - nie jest do niczego przymocowana, tylko popycha sprężynę dociskającą zębnik, proste jak kij od miotły). Bez problemu się w całości przekładnia wysunie na lewą stronę. Teraz pozostaje złożyć, możesz spróbować wcisnąć w identyczny sposób przekładnie ze wspomaganiem, chociaż mam pewne obawy że jest grubsza i może się nie zmieścić (na pewno jest wyższa, ale to nie przeszkadza bo jest sporo miejsca od góry).
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez k-m-r1 » 19 sie 2013, o 15:09

ja rozłączyłem tak żę zostały krzyżaki rozpięte
jeden został przy kierownicy
drugi został przy wspomaganiu

odłączone koncóki i w sumie to już wyskoczyło mi wspomaganie ze śrub ale za chiny nie da sie ruszyć dalej< wyciągnąć w stronę pasażera> bo przeszkadza rura wydechowa i brakuje z 2-3 cm
próbowałem na breszki ale za mało

co z tymi śrubami bo zostały mi mocujące maglownice i nie można wybic a przeszkadzają ???
obracają sie i trochę luzu jest anie nie mogę wybić żadnej

węży też nie rozpinałem bo klucz nie dal rady

na razie dupa czekam aż chłopaki potną auto to maglownica sama wypadnie
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron