Mrugająca kontrolka oleju na wolnych obrotach

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Mrugająca kontrolka oleju na wolnych obrotach

Postprzez zbrocha » 10 mar 2008, o 21:53

Witam wszystkich. ok 2 tyg temu kupilem w Niemczech Golfa 3 1.4 benzyna. na zimnym silniku wszystko jest ok ale po rozgrzaniu wolne obroty spadaja do ok 600. stan oleju jest prawidłowy. dodam ze po odkreceniu korka oleju na pokrywie klawiatury nie ma "swierzego" oleju tylko stary zaschniety. czy przyczyna moze lezec w pompie olejowej? (ile moze kosztowac taka pompa i wymiana?) czy moze filtr oleju wraz z olejem? (rzekomo byl wymieniany we wrzesniu i przejechane jest ok 5 tys km). a moze czujnik oleju po rozgrzaniu szwankuje? sam juz nie wiem. prosze o porade i z gory dziekuje. pozdrawiam wszystkich na forum
zbrocha
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Opoczno

Mrugająca kontrolka oleju na wolnych obrotach

 

Postprzez prezesik » 11 mar 2008, o 00:49

pierw radzę wymienić czujniki oleju, są dwie sztuki od strony świec (pojedyncze kabelki, czujnik zakryty gumowym kapturkiem). Koszt czujnika to ok. 20 zł/sztuka, są takie same. Jeżeli to nie pomoże to wymiana oleju, być może tamten co masz jest stary, a niby 5 tys. przejechane to może to być KIT jakich mało.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez qbic1983 » 11 mar 2008, o 08:14

prezesso ma racje ;-)
qbic1983
Czytacz
 
Posty: 132
Dołączył(a): 26 sty 2008, o 19:48
Lokalizacja: Witnica

Postprzez gczester » 11 mar 2008, o 16:52

600 obrotów to trochę mało powinno być ok. 900 a im wolniejsze obroty tym mniejsze ciśnienie tutaj bym szukał przyczyny
gczester
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 7 paź 2007, o 21:18
Lokalizacja: SKIERKI

Postprzez marko1967 » 11 mar 2008, o 20:27

gczester napisał(a):600 obrotów to trochę mało powinno być ok. 900 a im wolniejsze obroty tym mniejsze ciśnienie tutaj bym szukał przyczyny
ztym sie zgadzam 600 obrotów to stanowczo zamało :-)
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez malik » 11 mar 2008, o 23:37

Witam

Mam podobny problem z silnikiem 1.6 benzyna. Jak przejade 10 km zaczyna sie wycie i swieci kontrolka, ciekawostka ze przy obrotach miedzy 600 a 800 cisza, dopiero jak podkrece do 2K wyje i swieci sie kontrolka, przestaje wyc jak wejdzie na 2.8K i powrot na 600-800 cisza. Jesli nie czujniki co to moze byc ? pompa ? lozyska ?
malik
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 16:24
Lokalizacja: 3 Miasto

Postprzez prezesik » 12 mar 2008, o 01:38

malik napisał(a):Jesli nie czujniki co to moze byc ? pompa ? lozyska ?

pierw zacznij od wymiany czujników, jeżeli się nie poprawi to do sprawdzenia pompa
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez marko1967 » 12 mar 2008, o 08:20

malik napisał(a):Witam

Mam podobny problem z silnikiem 1.6 benzyna. Jak przejade 10 km zaczyna sie wycie i swieci kontrolka, ciekawostka ze przy obrotach miedzy 600 a 800 cisza, dopiero jak podkrece do 2K wyje i swieci sie kontrolka, przestaje wyc jak wejdzie na 2.8K i powrot na 600-800 cisza. Jesli nie czujniki co to moze byc ? pompa ? lozyska ?
jeżeli nie czujnik i nie pompa to może panewki a wyje między 2tyś obrotów a 2,8tyś obrotów dlatego że są dwa czujniki i wtym przedziale obrotów a właściwie ciśnienia oleju sie się włącza drugi czujnik i jeżeli cisnienie jest mniejsz to wyje jak dodasz gazu zwiekszysz ciśnienie oleju to przestaje wyć mam nadzieje że w miare jasno to wytłumaczyłem pozdrawiam ;-)
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Mati » 12 mar 2008, o 14:59

jaobstawiam na czojnik mialem podbnie i w zaleznosci od obrotow raz mi pikal raz nie wyminilem i mam z glowy
ps: jest troche postow na ten temat na forum
my name is kokaine i'll mess up your brain if you know what i know
Avatar użytkownika
Mati
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 21 lip 2007, o 13:34
Lokalizacja: konskie

Re: Mrugająca kontrolka oleju na wolnych obrotach

Postprzez munky81 » 12 mar 2008, o 17:35

Witam!mialem identyczny problem :-/ ale dosc szybko sobie z nim poradzilem:)wystarczy ze wymienisz dwa czujniki oleju i przy okazji termostat wody!kontrolka oleju juz nie mruga a silnik nie "wyje":)jednak wymiana termostatu nie wystarczyla,osad pod korkiem dalej sie zbiera i nie wiem co moze byc przyczyna?:/moze to ze przemierzam codziennie zbyt male odcinki drogi???
Avatar użytkownika
munky81
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 12 mar 2008, o 17:25
Lokalizacja: miasto

Postprzez prezesik » 12 mar 2008, o 19:59

munky81 napisał(a):osad pod korkiem dalej sie zbiera

ten osad "tzw kawa z mlekiem" to pyn z okładu chłodzenia zmieszany lub jak kto woli zważony z olejem silnikowym. Czeka cię kolego wymiana uszczelki pod głowicą. uszczelka puściła między płaszczem wodnym a olejowym, płyn dostaje się do oleju. Auto z czasem zacznie się robić słabsze, będzie wywalać płyn przez zbiorniczek itp. Radzę sie wziąć za wymianę uszczelki.
Miałem to samo. Wymieniłem uszczelkę i wszytsko lata ;-) .

Osad może się zbierać jeżeli jeździsz stale na krótkich odcinkach, silnik się nie dogrzewa. Powodem tego jest para wodna zbierająca się w komorze olejowej silnika (wilgoć z powietrza), która miesza sie z olejem i powstaje tzw. wyżej wspomniana "kawa z mlekiem". Zaradzić można poprzez przejechanie się autem gdzieś dalej, aby się porządnie rozgrzał silnik, przeciągnięcie na biegach itp.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

re

Postprzez munky81 » 13 mar 2008, o 13:17

dzieki za szybka podpowiedz:)prawdopodbnie masz racje jesli chodzi o " nie dogrzanie" silnika!ze wzgledu na to iz, pokonuje zbyt malo kilometrow:)Miarka oleju jest czysta, termostat jest nowy i powinien "tzrymac" wiec przyczyna tkwi w tych kilomatrach:)moje pytanie brzmi:jesli pozadnie rozgzreje silnik to usterka minie?
Avatar użytkownika
munky81
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 12 mar 2008, o 17:25
Lokalizacja: miasto

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości