nadmierne zużycie oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

nadmierne zużycie oleju

Postprzez Przemas1792 » 6 cze 2009, o 13:53

witam
Chciałem się zapytać jaka może być przyczyna nadmiernego poboru oleju?i jakie muszą być świece do silnika 1,8 75 KM?
Proszę o pomoc :-)
Z góry dzięki
Przemas1792
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 20:19
Lokalizacja: Łódź

nadmierne zużycie oleju

 

Postprzez marcinkoz2910 » 6 cze 2009, o 14:23

Jeśli silnik gubi olej to może być gdzieś wyciek, korek spustowy, uszczelka misy olejowej lub uszczelka głowicy...

czuć w spalinach przepalony olej? lub kopci na jakiś nienaturalny kolor?


Przemas1792 napisał(a):i jakie muszą być świece do silnika 1,8 75 KM?
polecam świece firmy Bosch lub NGK w dobrym sklepie mają katalogi i wg. nich dobiorą Ci świece
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez KristoF » 6 cze 2009, o 22:38

Nadmierny pobór oleju:
1.Wyciek spod pokrywy głowicy, spod uszczlki głowicy, z uszczelnień itd.
2.Spalanie oleju zuzyte nieszczelne uszczelniacze zaworów, prowadnice.
Zuzycie pierścieni tłokowych lub pęknięcie, spowodowane dużym przebiegiem

Swiece jakie maja być to poszukam i podrzuce link

[ Dodano: 2009-06-06, 22:44 ]
katalog NGK
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... N&m=Golf+3
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez pawelek03576 » 6 cze 2009, o 23:13

świece to BUR5ET (według NGK)
tylko niech Ci nie wcisną do silnika 90 koni bo są inne (BUR6ET)
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez Legionista » 7 cze 2009, o 08:21

krissmysticblau napisał(a):Zuzycie pierścieni tłokowych


ja bym obstawiła własnie wypowiedz Kolegi.
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez moher » 7 cze 2009, o 19:24

Legionista napisał(a):ja bym obstawiła własnie wypowiedz Kolegi

ja najpierw bym wymienił uszczelniacze zaworów, można to zrobić bez ściągania glowicy czyli dość niskim kosztem, jeśli robi się samemu :-)
mój żarł ok 0,7 litra oleju na 1000 km, po wymianie uszczelniaczy jak ręką odjął ;-)
daj Panie nisko i szybko
Avatar użytkownika
moher
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 7 cze 2009, o 19:02
Lokalizacja: z bankomatu

Postprzez Przemas1792 » 8 cze 2009, o 10:17

witajcie
te wszystkie wypowiedzi zawiały trwogą :-) tylko podczas odpalania zadymi taką białą chmura to potrwa może 2 s i jest normalnie.tzn jak samochód stoi przez całą noc to zadymi a później jest już normalnie.czyli silnik do remontu tak???

[ Dodano: 2009-06-08, 10:20 ]
dodam jeszcze że koło uszczelki głowicy, koło świec widać drobne plamy oleju ale to nie możliwe aby aż tak dużo go zeszło.
Przemas1792
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 20:19
Lokalizacja: Łódź

Postprzez moher » 8 cze 2009, o 10:29

wiesz takie opieranie się na naszych przypuszczeniach może cię drogo kosztować ;-)
najlepiej jakbyś zmierzył ciśnienie na cylindrach raz na sucho i z próbą olejową, wiele ci to wyjaśni i pozwoli już na prawie 100 procentowe określenie co padło, czy pierścienie czy same uszczelniacze
daj Panie nisko i szybko
Avatar użytkownika
moher
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 7 cze 2009, o 19:02
Lokalizacja: z bankomatu

Postprzez Przemas1792 » 8 cze 2009, o 10:45

właśnie kolega też mi tak radził jak Ty bo tak to działam na wyczucie a to i tak może nie przynieść żadnego efektu.dzięki wielkie
Przemas1792
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 20:19
Lokalizacja: Łódź

Postprzez moher » 8 cze 2009, o 10:55

Przemas1792 napisał(a):tak to działam na wyczucie a to i tak może nie przynieść żadnego efektu.

dokładnie, jak pomiar "na sucho" czyli pierwszy będzie w miarę dobry czyli mniej więcej jednakowe ciśnienie, to nie ma sensu robić drugiego tylko od razu rwać stare uszczelniacze i zakładać nowe. na 100% pomoże
daj Panie nisko i szybko
Avatar użytkownika
moher
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 7 cze 2009, o 19:02
Lokalizacja: z bankomatu

Postprzez mani51 » 8 cze 2009, o 11:10

Przemas1792, , ten objaw jaki opisałeś czyli dym chwile po odpaleniu to objaw zużytych uszczelniaczy...u mnie też wymiana uszczelniaczy pomogła bo brał około litr od wymiany do wymiany a teraz nie bierzeprawie nic bo nie muszę dolewać przez 10 000. Tyle że ja robiłem całą głowicę i te uszczelniacze przy okazji zmieniłem :-)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Przemas1792 » 14 cze 2009, o 18:12

witajcie
byłem wczoraj na pomiarze ciśnienia w cylindrach bo zauważyłem że znika mi dość szybko olej i dymi przy odpalaniu. pomiar wykazał że na 1 cylindrze mam 12,2 bar na 2 - 10.0; 3-11,0;
4-10,2. facet od tego pomiaru stwierdził że to wina uszczelniaczy i że trzeba je wymienić.moje pytanie jest może głupie ale czy po wymianie uszczelniaczy i skrobaniu głowicy ciśnienie na cylindrach wzrośnie?
Przemas1792
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 sie 2008, o 20:19
Lokalizacja: Łódź

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 53 gości

cron