Napiecie na sondzie lambda

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Napiecie na sondzie lambda

Postprzez johnye » 8 lis 2009, o 20:19

Mam Pytanie, jakie powinno byc prawidlowe napięcie na sondzie lambda? Mój silnik to 1.6 AEK.
johnye
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 19:48
Lokalizacja: Turbia

Napiecie na sondzie lambda

 

Postprzez marcinkoz2910 » 8 lis 2009, o 20:32

Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez johnye » 8 lis 2009, o 21:53

Pytam ponieważ spotkalem sie z opiniami że napiecie na sondzie powinno oscylowac od 0 do 1 V, a w moim golfie zmienia sie w zakresie 0.97V do 1.03V. Czy tak powinno być??
johnye
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 19:48
Lokalizacja: Turbia

Postprzez mani51 » 8 lis 2009, o 22:44

johnye napisał(a):Pytam ponieważ spotkalem sie z opiniami że napiecie na sondzie powinno oscylowac od 0 do 1 V


i dobrze słyszałeś, napewno nie około 1V więc tak jak jest u Ciebie być nie powinno

ciekawy jestem jak Ty to zmierzyłeś bo to nie jest tak że chyc na krowę i już ciele i coś mi się wydaje że gdybyś trochę poczytał o sondach a teoretycznie chyba coś przeczytaleś skoro zierzyłeś napięcie to zapewne wiedział byś jakie to napięcie być powinno i tak mi się nasuwa jeden wniosek że coś tu się kupy nie trzyma ale ja to w ogóle dziwny czasem jestem :lol:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez pablomed » 9 lis 2009, o 10:00

johnye, napięcie sondy ma skakać w zakresie około 0,1 do 0.9 Volta. Na wolnych obrotach to skakanie jest na tyle wolne że coś tam mniej więcej zwykłym miernikiem zobaczysz, ale napewno nie nadaży on ze wskazaniami za tymi zmianami. Trzeba użyć testera AFR, albo oscyloskopu.
A to co piszesz 0.97 do 1,03 to albo jest współczynnik lambda który odczytałeś z komputera i taki jest ok, albo jeśli to faktycznie napiecie to sonda nie żyje, albo z innych przyczyn mieszanka jest przebogacona i sonda nie jest w stanie zapewnić korekcji mieszanki
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez johnye » 9 lis 2009, o 16:09

Pomiar robiłem vas'em, i to jest napięcie na sondzie. Sonda raczej żyje ponieważ założyłem strumiennicę razem z sondą od kolegi który ma 1.6 AFT. U kumpla napięcie ładnie skakało od 0 do 1V A u mnie jego sonda pokazywała dokładnie tak samo jak moja. Co może być przyczyna zbyt bogatej mieszanki? Dodam, że: świece maja jakieś 5 tys (NGK), kable są nowe (Beru), kopułka i palec są nowe, miernik masy powietrza też. Czas wtrysku wynosi ok 4ms na ciepłym silniku.
johnye
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 19:48
Lokalizacja: Turbia

Postprzez pablomed » 9 lis 2009, o 22:23

trzeba by myśleć co powoduje taki nadmiar benzyny w mieszance że regulacja Lambda wysiada. żadnych błędów niema rozumiem? Może czujnik temperatury, regulator ciśnienienia paliwa. Nie wiem też jaką masz tam sondę ale jeśli bez grzałki to wsadzona do strumienicy może nie działać bo jej za zimno.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez johnye » 9 lis 2009, o 22:58

Sondę mam 4 pinową, czyli z podgrzewaniem. U mnie normalnie jest katalizator, a strumiennicę założyłem od kolegi razem z jego sondą żeby wykluczyć ewentualne zapchanie katalizatora. Czujnik temperatury wymieniłem na nowy z serwisu vw. Regulator ciśnienia paliwa tez jest raczej dobry ponieważ na wpiętym wężyku pokazuje 2.5 bara a na wypiętym 3 bary. Objawy jakie występują to na zimnym silniku przy małych obrotach szarpie przy przyspieszaniu, na ciepłym jest ok, mocy na ciepłym tez mu raczej nie brakuje, no i spalanie dochodzi do 11 l/100km po mieście. Jedyny błąd jaki czyta to na zgaszonym silniku czujnik liczby obrotów G28, niewiarygodny sygnał, ale to podobno w tych golfach normalne, na zapalonym silniku nie ma żadnego błędu. Zastanawiałem się nad uszkodzeniem sterownika silnika jednak nie mam jak tego sprawdzić, a znaleźć inny na podmiankę tez nie dam rady bo to raczej rzadki silnik jest. Już od dłuższego czasu z tym walczę, wpakowałem kupę pieniędzy i już mi ręce opadają.
johnye
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 paź 2008, o 19:48
Lokalizacja: Turbia


- - - https://www.extrarusztowania.pl/slask/



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości