Nastawnik przepustnicy pytania

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Nastawnik przepustnicy pytania

Postprzez pulsdriver » 16 sty 2013, o 12:58

Witam mam pewien problem z golfikiem otóż ma bardzo niskie wolne obroty ok 500,po podpieciu pod polskiego vaga 4.9 wyskoczył błąd nastawnika przepustnicy v60 i tu chciałbym zadać pare pytań które mnie nurtują:
1.Jak wygląda ten nastawnik i gdzie przy przepustnicy sie znajduje
2.jaka ma być oporność na wtyczce i napięcie jeśli ktoś ma prosiłbym o podanie by mogłbym sprawdzić czy jest dobry ten nastawnik
3.Czy może wystarczy przeprowadzić adaptacje przepustnicy w vagu i bedzie ok?
pulsdriver
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 sty 2013, o 12:40
Lokalizacja: kęty

Nastawnik przepustnicy pytania

 

Postprzez pietrasiak2 » 16 sty 2013, o 13:36

Tak pokrutce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:

Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5

Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
:-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pablomed » 18 sty 2013, o 22:43

Jednakże kolega pytał o nastawnik czyli tzw silniczek krokowy a nie TPS
pulsdriver, znajdziesz opis na tym czy innym forum, ale musisz znać typ silnika, były trzy o tej mocy dwa na wtrysku jednopunktowym i jeden na wielopunktowym
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez gello1 » 19 sty 2013, o 01:54

napewno chodzi o słynny AEE
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez pulsdriver » 19 sty 2013, o 19:21

Dokładnie gello1 jest silnik AEE sory że nie napisałem odrazu, znalazłem gdzieś na forum rozwiązanie i podobno jest to "zaworek elektromagnetyczny od filtra EVAP" czyli od oparów benzyny gdy odłącze od niego wężyk który idzie do przepustnicy to auto ma fajne obroty ok 1200,tyle że teraz są za duże tak więc chyba to jest to,tylko teraz moje pytanie jak kupie nowy czy będe musiał go jakoś zaadaptowac vagiem czy wystarczy go załozyć i bez podłączania auta pod vag.
pulsdriver
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 sty 2013, o 12:40
Lokalizacja: kęty


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości