Nie odpala

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Nie odpala

Postprzez l.ptutaj » 6 kwi 2009, o 20:47

Witam Ponownie.

Wcześniej pisałem o problemach z gaśnięciem podczas jazdy a teraz mam problem z odpaleniem. Na początku gasł po 2 czy 3 sekundach od odpalenia a teraz nie można go wcale odpalić. Sąsiad sprawdził, i tester pokazuje błąd czujnika halla i nie da rady go skasować. Mimo to uważa że jest sprawny. Ogólnie to podobno jest słaba iskra i nie wiemy dlaczego. Sąsiad obstawia na cewkę. Kable i paluch zostały wymienione na nowe. Macie jakieś pomysły co to może być??

Pozdro
l.ptutaj
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:47
Lokalizacja: Rzeszów

Nie odpala

 

Postprzez marcinkoz2910 » 6 kwi 2009, o 21:13

czujnik halla zawsze będzie na zgaszonym silniku i tu sąsiad ma rację ;-)

zmierz oporność cewki zapłonowej omomierzem

[ Dodano: 2009-04-06, 21:20 ]
Pomiędzy pinami 1 a 3 wtyczki zasilania cewki powinno być napięcie równe napięciu na akumulatorze podczas włączonego zapłonu


Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez l.ptutaj » 6 kwi 2009, o 21:21

A jaka powinna być oporność?? W sumie mierzyliśmy ale nie wiedzieliśmy czy taka jest prawidłowa (nie pamiętam już jaka). A to może być przyczyną faktycznie że słaba iskra dochodzi??
l.ptutaj
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:47
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez marcinkoz2910 » 6 kwi 2009, o 21:24

l.ptutaj, masz dałem foto z opisem co i jak

Słaba oporność = słaba iskra możliwe że kończy się cewka

Wejdź na dział porad i poszukaj "Podstawowe czynności sprawdzające" sassaj rozpakuj w winrar i poczytaj tam też pisze jak sprawdzić cewkę, jak zmostkować halla aby sprawdzić czy to on nie wysiada i inne

[ Dodano: 2009-04-06, 21:27 ]
Tu masz linka do tego sposobu obejścia halla

--> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/081 ... 12a13.html
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez l.ptutaj » 26 kwi 2009, o 08:22

Przyczyną był wkład stacyjki. Temat do zamknięcia.
l.ptutaj
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:47
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Pro100 » 26 kwi 2009, o 09:08

czujnik halla zawsze będzie na zgaszonym silniku i tu sąsiad ma rację ;-)

Właśnie :) Słuchaj miałem ten sam problem u siebie... Byłem u jednego mechaniora powiedział mi że mam do wymiany aparat zapłonowy i że jest to koszt 700zł... Pojechałem do 2 dał mi cewkę na podmianę i sobie jeździłem kilka godzin... Wydawało mi się że skoro wszystko jest ok to od cewki trzeba zacząć. Wiec kupiłem nową cewke... Na jakiś czas było ok później znów lipa... :-| wymieniłem czujnik halla, i problem znikł raz mi się zdarzyło po wymianie tych 2 elementów że auto zgasło musiałem poczekać z 15 min odpaliłem i jeździło tak jak powinno...
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron