nie odpala - trudności z uruchomieniem silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez 1arturek1 » 24 paź 2012, o 16:44

Emiczka napisał(a):tez bym na twoim miejscu to przykręciła gdyż jak tego nie miałam przykręconego golf mi nie chciał palić


Miejmy nadzieje, że to to, zaraz przyjdzie znajomy mechanik, to oszacuje co jest nie tak. Jednak jak już wyżej pisałem, przy zapłonie nie słychać pompy paliwa. ;)
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

 

Postprzez Emiczka » 24 paź 2012, o 16:47

Ja mam przykręconą do silnika tą mase i jest ok ale jak jej nie miałam bo nie chciał za nic odpalić. A posprawdzałeś przy cewce wszystkie wtyczki czy sie nic nie poluzowało no i tą iskre. No ale jak specjalista przyjdzie to wiadomo zrobi :P
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez kamilgo » 24 paź 2012, o 18:25

Jak "chwytał" to proponuje sprawdzić co sie stanie po odpięciu kabla od czujnika temp. zasysanego powietrza. znajduje sie on z tylnej strony przepustnicy. o ile pamiętam gniazdo jest pod kątem więc łatwo znajdziesz. wypnij kabel i spróbuj odpalić. proponuje ci to sprawdzić bo kiedyś miałem właśnie taki problem. jeżeli odpali, ale nie będzie miał wolnych obrotów to wiesz już gdzie szukać. Jeżeli nie to nie mam do zaproponowania nic o czym moi zacni przedmówcy by już nie mówili...
powodzenia :!:
kamilgo
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22 paź 2012, o 23:35
Lokalizacja: Królówka | KBC

Postprzez 1arturek1 » 24 paź 2012, o 19:35

kamilgo napisał(a):Jak "chwytał" to proponuje sprawdzić co sie stanie po odpięciu kabla od czujnika temp. zasysanego powietrza. znajduje sie on z tylnej strony przepustnicy. o ile pamiętam gniazdo jest pod kątem więc łatwo znajdziesz. wypnij kabel i spróbuj odpalić. proponuje ci to sprawdzić bo kiedyś miałem właśnie taki problem. jeżeli odpali, ale nie będzie miał wolnych obrotów to wiesz już gdzie szukać. Jeżeli nie to nie mam do zaproponowania nic o czym moi zacni przedmówcy by już nie mówili...
powodzenia :!:


Zrobię to jutro, miejmy nadzieje, że pomoże. Czymajcie kciuki. ;)

P.S
Podłączenie masy od cewki nic nie dało.

[ Dodano: 2012-10-25, 17:40 ]
Sprawa wyjaśniona, tak jak napisał kamilgo, tak też zrobiłem - oczywiście pomogło. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. :hyhy:
1arturek1
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28 lip 2012, o 10:31
Lokalizacja: Lublin

Silnik traci moc, gaśnie i nie chce odpalić

Postprzez whatsup » 29 paź 2012, o 09:09

Witam wszystkich. Na początek z góry przepraszam jeśli umieściłem temat w złym miejscu. Nadmienię również, że przeszukałem forum (nie tylko to)i nie znalazłem rozwiązania swojego problemu.
A wiec, Golf III, silnik 1,6 benzyna. Problem zaczął się stosunkowo niedawno bo około miesiąc temu. W trakcie jazdy, silnik traci moc, obroty zaczynają spadać i po prostu nagle gaśnie, wszystko trwa góra 2-3 sekundy. Gdy chce go ponownie odpalić to mieli niemiłosiernie ale nie chce zaskoczyć, czasem pomaga ciągłe próbowanie i za którymś razem odpali, a czasem wystarczy dać mu trochę czasu do namysłu i odpala za pierwszym razem.
Po odpaleniu silnik pracuje ociężale i nierówno. Po podpięciu do VAG'a wysypało następujące błędy, w kolejności:

524- Czujnik spalania stukowego KS lub jego obwód (G61)
609- Stopień końcowy zapłonu 1
282- Czujnik położenia przepustnicy lub obwód ISC (V60)

Odnośnie 524 i 609 to szukałem na różnych forach i nie udało mi się znaleźć w miarę konkretniej odpowiedzi. Co do przepustnicy czyli błąd 609 to zaraz po zakupie Golfika (3 lata temu) miałem z nią problemy (falujące obroty, nie odpalanie w zimę) i dość długo z tym walczyłem u różnych "specjalistów", dopiero rok temu odwiedziłem niepozorny warsztat i okazało się że wystarczy wgrać nowe sterowniki gdyż na obecnych przepustnica nie otwierała się do końca co powodowało że w zimę silnik odpalał dopiero po dłuższym gazowaniu i nagrzaniu się.
Wracając do sedna, proszę o pomoc w rozpoznaniu i usunięciu usterki. Jestem raczej laikiem w tych sprawach i z portfela również mi się nie wysypuje więc nie chce jeździć po nastu mechanikach i wymieniać na ślepo co popadnie...
whatsup
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 paź 2012, o 00:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez pietrasiak2 » 29 paź 2012, o 09:50

Do poczytania podobny temat:
http://www.golf3.pl/topics9/skoki-obrotow-vt6154,60.htm
Moje sugestie
whatsup napisał(a):524- Czujnik spalania stukowego KS lub jego obwód (G61)

W momencie wystąpienia takiego spalania sterownik opóźnia zapłon o 4 stopnie
do sprawdzenia
whatsup napisał(a):609- Stopień końcowy zapłonu 1

nie jestem pewien ale to problem z zapłonem na którymś cylindrze
whatsup napisał(a):282- Czujnik położenia przepustnicy lub obwód ISC (V60)

Ja bym wyczyścił przepustnicę , sprawdził podstawę (szczelność) , sprawdził czy potencjometr nie ma przetarć , zrobił adaptację i potraktował jeszcze raz wagiem.
Rada moja jeszcze przed tym sprawdzaniem przejrzyj cały układ WN
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez whatsup » 29 paź 2012, o 11:30

Przytoczony wyżej temat dotyczy w głównej mierze falowaniu obrotów, u mnie tego problemu nie ma. Na zimnym silniku około 1100, po rozgrzaniu wchodzi na około 650. Tak jak napisałem wcześniej problem z przepustnicą miałem rok temu i poradziłem sobie z nim poprzez wgranie nowych sterowników/adaptacje. Teraz silnik po prostu gaśnie jakby ktoś wtyczkę z prądu wyciągnął,i to niezależnie do tego czy silnik jest ciepły czy zimny.
Kilka dni wcześniej wymieniłem tłumik i pompę paliwa która była głównym podejrzanym. Czujnik temperatury i sondę lambda miałem wymieniane jakieś dwa lata temu.
whatsup
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 paź 2012, o 00:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez pietrasiak2 » 29 paź 2012, o 11:48

Kostkę stacyjki sprawdź bo to może być jej wina Ma nadpalony styk i traci zasilanie , a to udręka mk3 :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez whatsup » 29 paź 2012, o 11:54

No proszę, kostka stacyjki. To jest info którego jeszcze nigdzie nie znalazłem,a znając moje szczęście to właśnie taki zonk mógł mnie spotkać. Powiedz mi jeszcze gdzie/jak ją znaleźć i jak poznać że jest uszkodzona?
Nie wykluczam żadnej ewentualności i nie pozostaje mi nic innego jak powoli eliminować wszystkie możliwe powody tej irytującej usterki.
whatsup
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 paź 2012, o 00:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez pietrasiak2 » 29 paź 2012, o 12:30

Kostka to element elektryczny stacyjki . do niej dochodzi wiązka . Niestety by ją wymienić musisz zdjąć kierę , Ale dla testu możesz kupić drugą kostkę ok 25zeta i wypiąć wtyczkę ze starej podpiąć nową i płaskim śrubokrętem ją sterować tak jak kluczykiem. To opcja dla testu. Są foto porady wymiany kostki jak byś miał jakieś pytania to daj na pw :-)
Defekty przejrzyj na forum - przeróżne sytuacje :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pablos » 29 paź 2012, o 17:14

jeżeli chodzi o czujnik stuku to sprawdź wiązkę do niego idącą ja miałem przerwane kabelki i auto odzyskało moc i nie strzela juz na lpg(ale Ty masz sama beznynę więc ciebie to nei dotyczy) bo na tej podstawie ECU reguluje zapłonem

jeżeli chodzi o bład 609 to może Ci świeca nie domaga albo przewód zapłonowy na 1 cylindrze to chyba bedzie pierwszy o ile sie nie myle po numerze błedu, bardziej obstawiałbym tutaj an rpzewody najlpeiej wymienic je wszystkie
pablos
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 01:18
Lokalizacja: Chełm

Nie chce palić? Nagle zgasł.

Postprzez jimmy18 » 11 lis 2012, o 11:47

Witam!
Koledzy mam problem. Wczoraj pojechałem zatankować Golfa i jak wracałem, skręcam w bramę wciskam sprzęgło i zgasł. Następnie kilka razy gasł, nie chciał odpalić, falowały obroty. Teraz już nie odpala, miga kontrolka od oleju. Co to może być? Golf III 1.6 75km
jimmy18
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 8 paź 2012, o 18:09
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Poprzednia stronaNastępna strona

- - - primitivo 62 anniversario



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości