nie odpala - trudności z uruchomieniem silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez greg001 » 24 lis 2012, o 01:29

podobny problem miałem właśnie z cewką, można ją kolejny raz sprawdzić tak odpinasz ten pojedynczy kabelek idący od cewki do kopułki (środkowy) , wykręcić jedną ze świec, trzymając przez kombinerki świece wciśniętą w ten przewód , przykładając do metalowego elementu świece obserwować czy daje iskrę. Jeśli nie ma to możliwe że cewka jest zdrowa a np. ten kabel Wysokiego Napięcia jest uszkodzony. Jeśli daje to dalej szukaj. Złóż jak było pierwotnie i po kolei wykręcaj świece i sprawdzaj czy jest iskra.

Najbardziej bym obstawiał uszkodzoną kopułkę + palec - ostatnio kupowałem z b.dobrej firmy 50zł kpl. ew. można ściągnąć kopułkę i przeczyścić styki oraz styk na palcu papierem ściernym o średniej granulacji ale to nie to samo.
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez pablomed » 24 lis 2012, o 10:53

z czujnikiem wątpliwe i to bardzo. Ale kolego na początek to napisz co już zrobiłeś. Np czy masz absolutnie pewne świece kable kopułke. Obejrzyj mikser - za mała średnica poważnie zmniejsza moc na benzynie również bo stanowi zwężkę, tego nie obejdziesz ale można zadbać o to żeby średnica miksera była możliwie jak największa, nie znam konkretnych wymiarów do ABF ale myślę że co najmniej 40 mm przelotu powinien mieć, a jak podchodzisz do auta bardzo poważnie to albo sekwencja ew. blos
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Opik » 24 lis 2012, o 11:44

Najtaniej wyjdzie go wsadzenie Blosa, a różnica jest kolosalna po prostu, nieco drożej sekwencja (i wcale nie musi być lepiej). Ale podstawowa sprawa to ogarnij mechanikę, co tam żyć nie daje. Świece, przewody, sprawdź kompresje, zobacz czy wydech nie jest gdzieś przytkany itp rzeczy
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pawełgolfgreen » 24 lis 2012, o 13:00

U mnie kolego to samo jest tylko ze na ciepłym silniku długo kręci wszystko wymieniłem,oprócz cewki zapłonowej tylko nie wiem jak sprawdzic czy ona działa w 100%
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez netka22 » 24 lis 2012, o 16:37

Wielkie dzięki za odpowiedź.
Przyjęłam wskazówki, usiłowałam dziś coś znaleźć, coś do czego można by było się przyczepić. Jak na złość dziś odpala elegancko, nawet zorganizowałam mu kanał, ale wszystko wydawałoby mi się być ok. Stąd mam pytanie, czy mogę jakoś "wymusić" tą usterkę? Bo nie wiem jak go sprawdzić, kiedy wszystko nagle działa, a nie chciałabym mieć znów niespodzianki przed wyjazdem, puki co dziś mam jeszcze czas.
Avatar użytkownika
netka22
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 23 lis 2012, o 23:17
Lokalizacja: kraków

Postprzez oulu » 24 lis 2012, o 16:53

Bardzo prawdopodobne, ze to czujnik halla w aparacie zapłonowym lub cewka. To, że jest iskra nie znaczy, że cewka działa poprawnie, moze być iskra w niewlasciwym momencie. Na 90% to jedna z tych przyczyn, żaden pasek nie przeskoczył skoro zapalił ponownie. Miałem tak 2 razy w golfie 1.6 AEA i raz była to wina cewki, mimo, że była iskra to w niewłaściwym momencie, a drugi raz to była wina czujnika halla.
oulu
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 21 lip 2012, o 09:35
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez dawidek1991 » 24 lis 2012, o 19:28

Może to przez wilgoć się dzieje :)
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez greg001 » 24 lis 2012, o 20:38

hm... pojemnik po płynie do mycia szyb i obficie spryskiwać silnik , na początku miejsce kopułki potem przejść na przewody wysokiego napięcia a potem na cewkę
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 24 lis 2012, o 21:43

to ja poprosze filmik z tego felernego odpalania

jak to przewody świece to by nie palił na jeden 2 gary i poznał byś

może świeca zle dokrecona może to wytarta scieżka możę problem z sondą lambda
może to czujnik płynu daje fałszywe informacje
może jest przepustnica do adaptacji
może reset ECU wypinasz aku na 1 godz podpinasz odpalasz i czekasz ażzagrzeje sie i włączy wentylator chłodnicy

1.4 jakie masz to nie jest skomplikowane
2 czujniki od oleju
czujnik temp płynu
czujnik połorzenia przepustnicy
czujnik spalania skutkowego

może odczytaj kody migowe jak niemożesz podpiac sie vagiem

możliwe że to czerwony przewó idący z ecu w podszybiu do ukłądu iskrowego czasem butwieje i jest problem cewka sie pali jedna po drugiej lub gasnie

OK koniec gdybania
Ostatnio edytowano 24 lis 2012, o 22:08 przez k-m-r1, łącznie edytowano 1 raz
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez netka22 » 24 lis 2012, o 21:52

k-m-r1 napisał(a):to ja poprosze filmik z tego felernego odpalania

jak to przewody świece to by nie palił na jeden 2 gary i poznał byś

może świeca zle dokrecona może to wytarta scieżka możę problem z sondą lambda
może to czujnik płynu daje fałszywe informacje
może jest przepustnica do adaptacji
może reset ECU wypinasz aku na 1 godz podpinasz odpalasz i czekasz ażzagrzeje sie i włączy wentylator chłodnicy

1.4 jakie masz to nie jest skomplikowane
2 czujniki od oleju
czujnik temp płynu
czujnik połorzenia przepustnicy
czujnik spalania skutkowego

może odczytaj kody migowe jak niemożesz podpiac sie vagiem

możliwe że to czerwony przewó idący z ecu w podszybiu do ukłądu iskrowego czasem butwieje i jest problem cewka sie pali jedna po drugiej lub gasnie

OK koniec gdybania



Sytuacja jest dokładnie sama jak tutaj przedstawiona w VW POLO.
http://www.youtube.com/watch?v=w5Ip0-QXYn4

Z tego co napisałeś trochę rozumiem, ale nie liczmy na cudy - jestem kobietą i trochę mnie zagmatwałeś.
Ostatnio edytowano 24 lis 2012, o 22:10 przez netka22, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
netka22
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 23 lis 2012, o 23:17
Lokalizacja: kraków

Postprzez antonio » 24 lis 2012, o 23:00

kolega ma dobrą opowieść,jedz na vag i wymiana podstawowych pod zespołów ,bo z tego co wynikło to Emeryta kupiłeś bliskiego śmierći,chyba każdy się zgodzi z moją opinią bez obrazy dla właściciela oczywiście :lol:
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez netka22 » 24 lis 2012, o 23:06

antonio napisał(a):kolega ma dobrą opowieść,jedz na vag i wymiana podstawowych pod zespołów ,bo z tego co wynikło to Emeryta kupiłeś bliskiego śmierći,chyba każdy się zgodzi z moją opinią bez obrazy dla właściciela oczywiście :lol:


Widać, że tak dokładnie czytałeś moją wypowiedź, zinterpretowałeś ją bezbłędnie, gdyby nie to, że nie zwróciłeś uwagi na "byłAM, zrobiłAM". Nie jestem facetem to po pierwsze, a po drugie każdy ma auto takie, na jakie go stać. Ja się jeszcze uczę i potrzebowałam auta taniego, do podszkolenia jazdy. Następnym razem napiszę do kolegi znawcy, żeby poradził w kupnie, bo widzę, że wyśmiewać się umiesz, a nie tego szukam. Kupiłam i chcę naprawić, nie Twoja sprawa czy auto ma 10, 20 czy 30 lat. Sam (wnioskuję) masz trójkę, a to nawet najmłodszy rocznik możesz nazwać emerytem gdybyś chciał się przyczepić. Takie uwagi zachowaj dla siebie.
Avatar użytkownika
netka22
Czytacz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 23 lis 2012, o 23:17
Lokalizacja: kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości