nie odpala - trudności z uruchomieniem silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez trojeczkaGT » 15 gru 2012, o 21:37

ja bym sie zainteresowal silniczkiem krokowym. czujnikiem temperatury bo skoro przeklamuje ok 20 C to moga byc cyrki bo ten czujnik nie tylko wskazuje temperature ale tez dawkuje ilosc benzyny w ostatecznosci mogl TPS pasc ale najpierw kup dobry czujnik temp. ja kupilem ori i nie zaluje chociaz mnie kosztowal duzo.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Gofer » 16 gru 2012, o 00:16

KOLBE21818 napisał(a):Zakręci dwa, lub trzy razy i go coś zablokuje na kilka sekund.


Jeżeli trafi Ci się taki przypadek po raz kolejny to odepnij przewód wysokiego napięcia między cewką i kopułką i spróbuj zakręcic.

Daj znac jak kręci z odpiętym przewodem .
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Postprzez greg001 » 16 gru 2012, o 05:02

no tak jak przekłamuje to może kupiłeś nie do tego silnika czujnik. Teraz ustal czy oszukuje czujnik czy licznik. No świece byłoby dobrze sprawdzić a jak będziesz miał którąś świece wyciągniętą to odepnij ten kabelek co idzie od cewki do kopułki i włóż tam świecę ( po stronie kopułki) zobaczysz czy faktycznie idzie iskra od cewki. Zdejmij też kopułkę i palec i zobacz w jakim stanie jest - czy nie ma jakiś nalotów na stykach.

No i ustal jaki masz kod silnika - jak nie wiesz na forum jest temat gdzie są zdjęcia silników.
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 16 gru 2012, o 08:47

Wymień kolego kostkę stacyjki i po kłopocie będzie koszt ok 25 zeta :-)
Jak masz ori klucz do kół to z dłuższej stony masz rozm 21 na świece sprawdź :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez KOLBE21818 » 16 gru 2012, o 12:48

Witam!!!
Kopułka i palec są też nowe. Tulejka rozrusznika też wymieniona a stan wieńca? sprawdzę. Olej wymieniałem w czerwcu. Wlałem Mobil 1 10W40.
Z odpiętym przewodem kręci normalnie jak by nigdy nic. Aku mu założyłem 61Ah 580 trzy dni temu i nawet po tej tak do bani pali.
Pozdrawiam.
KOLBE21818
 

Postprzez pietrasiak2 » 16 gru 2012, o 12:57

Sprawdź zapłon i czy nie masz luzu na aparacie :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez slawek_89 » 16 gru 2012, o 15:35

Kod silnika ABU.

Mechanik mówił, że licznik oszukuje - odnosnie czujnika temp. przed wymianą było tak samo ale wymieniłem go i tak dla pewnośco.

Wczoraj na linke odpalił to go ostawiłem pod dom zgasiłem odpalilem ponownie, dzisiaj rano sprawdziłem świece są strasznie okopcone ale iskre dają jutro napewno je wymienie, cewka też daje iskre, kopułka wygląda też na sprawną. Próbowałem go odpalić i nie odpalił.

Jeśli chodzi o świece wydaje mi śie że i tak powinien odpalić skoro iskre dają i nie wygląda to na głowną przyczyne tego bałaganu.

pietrasiak2 - dlaczego kostka ze stacyjki? Wczesniej zauważyłem u mnie takie coś że po przekręceniu kluczyka nic się nie działo kontrolki świeciły tak jak by prąd nie szedł do rozrusznika ale za 2-3 razem odpalałem.
slawek_89
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 20:53
Lokalizacja: Opole - Gogolin

Postprzez pietrasiak2 » 16 gru 2012, o 15:47

jeszcze raz piszę o tej kostce jak kręcisz nie przygaszają się kontrolki?, a i napisałeś że musisz 2-3 razy przekręcić kluczykiem też objaw kostki.
Świece okopcone - złe spalanie żle ustawiony zapłon lub dawka , krokowy działa przy okazji zapytam :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez slawek_89 » 16 gru 2012, o 16:11

Co do kontrolek to nie widziałem żeby przygasały.
Nie mam pojęcia jak sprawdzic krokowy.
slawek_89
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 20:53
Lokalizacja: Opole - Gogolin

Postprzez pietrasiak2 » 16 gru 2012, o 16:16

po włączeniu zapłonu musi popchnąć dźwignię przepustnicy szczegulnie na zimnym , i słuchać go jak pracuje :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Gofer » 16 gru 2012, o 21:09

KOLBE21818 napisał(a):Z odpiętym przewodem kręci normalnie jak by nigdy nic.


Czyli normanie nie ma siły zakręcić , dławi sie , ledwo kręci rozrusznikiem ?
Po odpięciu przewodu w/n kręci jak nowo narodzony ?

Czytałem gdzieś o tym problemie w naszych kochanych AEE :-)
Jak znajdę temat to prześle Ci linka.

[ Dodano: 2012-12-18, 09:39 ]
KOLBE21818 napisał(a):i go coś zablokuje


Niestety , link mi zaginął.

Na chłopski rozum, skoro masz duży problem z zapaleniem silnika, coś go blokuje nie pozwala kręcic.
A po zdjęciu kabla w/n kręci dobrze to moim zdaniem następuje kolizja cyklu suwu tłoka z iskrą.
Wyglada na to że iskra pojawia się w momencie sprężania mieszanki dlatego nie ma siły kręcic rozrusznikiem.
To musimy się przyjrzec jakiemuś czujnikowi który powoduje przestawienie zapłonu.
Moim zdaniem może to byc czujnik spalania stukowego , on w niekożystnych dla silnika warunkach powoduje przestawienie zapłonu o kilka stopni.
Możesz podpiąc autko pod kompa ? Może wywali ten błąd ?

Pozdro

Gofer
Avatar użytkownika
Gofer
Gaduła
 
Posty: 607
Dołączył(a): 4 lut 2009, o 08:50
Lokalizacja: EL ... LX

Postprzez greg001 » 17 gru 2012, o 00:18

dokładnie kostka stacyjki masz do wymiany jak kilka razy musisz przekręcić kluczyk zanim zaskoczy.

kopułka wygląda na sprawną - heheh tzn.? koszt dobrego kpl. to ok. 35zł ( kopułka + palec )
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości