nie odpala - trudności z uruchomieniem silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez greg001 » 27 gru 2012, o 07:08

bardzo możliwe że to cewka. możesz sprawdzić tak że jeśli nie będzie problemu z odpalaniem do weź wlej wodę do pojemnika po płynie do szyb i zroś samą cewkę, jeśli to ona powinno zacząć falować. Może to też być kopułka i palec ( koszt ok 35zł ) lub przewody Wysokiego Napięcia - jeśli zrosisz je i na odpalanym silniku będą widać w ciemności iskry to one do wymiany.
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez PiJey88 » 27 gru 2012, o 11:01

trollu napisał(a):nie ma takiego czegoś jak mk3 1.8 GTI

reset1990 napisał(a):taki tepy nie jestem i wiem co pisze !

no chyba nie do końca bo nie ma 1.8 GTI, a jeśli jest wg ciebie to napisz łaskawie o jaki silnik chodzi bo nikt się tu nie domyśli czy masz 75 czy 90 KM czy może 150 KM, szczególnie że pod zdjęciem masz opis że posiadasz 1.9 TDI, najlepiej podaj symbol silnika
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: ciężko zapalic na mrozie

Postprzez maxpawel2007 » 27 gru 2012, o 11:48

KOLBE21818 napisał(a):Witam!!!
Posiadam Golfa 1.6 AEE. Drugą zimę mam problem z odpaleniem golfika na mrozie. Zakręci dwa, lub trzy razy i go coś zablokuje na kilka sekund. Potem znowu to samo. I tak w koncu zapali o ile wcześniej nie padnie aku. Wymieniłem aku, kable, świece, cewkę rozrusznik i dalej to samo. Podejrzewam zapłon albo rozrząd. Może ktoś z Was miał podobny problem. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.


Witam!!!
Mam ten sam problem z tym silnikiem. Nawet po wymianie świec , przewodów w\n , cewki , kopułki i palca na rozdzielaczu problem pozostawał ten sam.
Jednak mam sposób na uruchomienie silnika i to bez problemu , a wygląda to tak:
1 włączam zapłon i czekam aż pompka paliwowa przestanie działać
2 wyłączam zapłon i ponownie powtarzam tą czynność ze dwa a nawet cztery razy
3 po czwartym razie włączenia zapłonu czekam aż pompka się wyłączy wciskam pedał gazu ze dwa razy i puszczam go po czym uruchamiam silnik (odpala bez problemu).
Ale jest jeszcze inny problem , po włączeniu zapłonu gdy pompka paliwowa się wyłącza słychać na kolektorze wyraźne syczenie tak jakby zasysał lewe powietrze i może to być powód z uruchomieniem zimnego silnika (UWAGA NIE JESTEM MECHANIKIEM ANI WRÓŻBITĄ).
I tak na chłopski rozum myślę że trzeba będzie wymienić uszczelkę pod kolektorem a także wymienić czujnik temp. powietrza i płynu chłodniczego. Problem powinien zniknąć. :-o
POZDRAWIAM!!!!
maxpawel2007
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8 paź 2012, o 14:51
Lokalizacja: Sieniawa

Postprzez KOLBE21818 » 27 gru 2012, o 21:15

MAXPAWEL2007
Witam!
Może i masz kolego rację. Chycę sie już każdego pomysłu bo mnie ich już zabrakło. Sprawdzę ten kolektor i te czujniki. Napiszę czy było to tym, czy nadal to samo.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2013-01-14, 14:28 ]
Witam ponownie!!!
Niestety żaden z pomysłów tutaj opisanych nie poskutkował. Golfik dalej nie chce zapalić na mrozie. Ale zauważyłem coś dziwnego a mianowicie jak rano przekręce kluczyk w stacujce to bardzo długo trzeba czekać żeby przestała pracować pompka paliwa (10 sekund). Przy zagrzanym silniku tego czekania nie ma. Ale jeszcze jest druga sprawa po przekręceniu kluczyka wystarczy podpompować kilka razy pedałem gazu to golfik odpala przy puszczaniu kluczyka bez problemu. Może to blokowanie rozrusznika i reset zegarka i dziennego przebiegu może zależeć od jakiejś nieszczelności w układzie paliwowym albo wadliwą pompką paliwa??
Proszę o jakąś pomoc w tej sprewie.
Pozdrawiam.
KOLBE21818
 

1.4 - NIE ODPALA, cewka daje prąd.

Postprzez przezol@o2.pl » 29 gru 2012, o 18:37

Nie wiem co się dzieje, ale silnik po prostu zgasł. Próbowałem zapalić po długiej próbie coś lekko zaskoczyło na 2-3 garki i zgasł. Teraz już kompletnie nic. Sprawdzałem prąd i cewka podaje bo na kablu od cewki jest iskra podczas kręcenia. Nie ma prądu na kablach zapłonowych do świec. POMOCY ! SILNIK 1.4
przezol@o2.pl
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 18:33
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez danny.tcz » 29 gru 2012, o 18:58

kopulka palec na koniec przewody mialem podobnie po wymianie przewodow wn palca i kopulki przeszlo mu :)
to nie jest zwykłe 1,4 zawsze to powtarzałem :P
Avatar użytkownika
danny.tcz
Gaduła
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lut 2010, o 17:05
Lokalizacja: gtc

Gaśnie przy zmianie biegów 2.0 2e

Postprzez Gucci » 29 gru 2012, o 19:20

Golf gaśnie mi przy zmianie biegów, zazwyczaj dzieje się tak kiedy kręce go powyżej 2500obr.
Wtedy sprzęgło i silnik gaśnie, muszę go odpalać na pych.
Dzieje się tak zarówno na gazie jak i na benzynie. Dolot jest raczej szczelny, jedynie uszczelka odmy jest pęknięta.jedynie uszczelka odmy jest pęknięta./
Jeszcze jedno, z nawiewów śmierdzi mi gazem ale benzyną już nie więc chyba nie ma to tutaj nic do rzeczy.
Ostatnio edytowano 29 gru 2012, o 19:53 przez Gucci, łącznie edytowano 1 raz
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez pietrasiak2 » 29 gru 2012, o 19:26

Gucci napisał(a):. Dolot jest raczej szczelny, jedynie uszczelka odmy jest pęknięta.

Sam sobie odpowiedziałeś raczej na niedomaganie /podciśnienie ważna rzecz/ :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Gucci » 29 gru 2012, o 19:33

Czym to uszczelnić? Taką uszczelkę będzie ciężko znaleźć na szrocie.
Jakbym nałożył uszczelkę na odmę tak jak tutaj i wtedy silikonem to potraktować i włożyć tak na miejsce?
Silikon jakiś specjalny do tego będzie potrzebny?
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez greg_117 » 29 gru 2012, o 21:32

u mnie to samo ... tylko,że ja jak kręce to załapie lecz na 2-5 sekund i gaśnie... cewka tez nowa u mnie, kable sa oki, kopułka takze.... chyba czujnik HALLA w aparacie zaplonowym padł ....
greg_117
Gaduła
 
Posty: 514
Dołączył(a): 23 sty 2010, o 01:30
Lokalizacja: Bieżuń

Postprzez mateusz_918 » 29 gru 2012, o 22:23

czujnik halla jak niema prądu na kablach bądź palec zapłonowy
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez mateusz_918 » 29 gru 2012, o 22:29

jedź na stacje kup silikon silnikowy wyczyść silikonuj tylko bez przesady a na koniec włóż jakiś 5centymetrów rurke na scisk z uszczelką i bedzie si
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości