nie odpala - trudności z uruchomieniem silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez golf 1.4 » 30 lip 2014, o 13:29

Witam. W moim golfie 1.4 ABD 93r mam pewien problem a mianowicie, nie mogę go odpalić za pierwszym razem, kręci długo i nie łapie. Uda mi się go odpalić tak za 4-5 razem gdy bd miał gaz wciśnięty w podłogę. Za 3 razem gdy wcisnę pedał w podłogę to silnik niby załapie ale bardzo "buczy" tak jakby był zalany albo coś innego. Zmieniłem palec i kable WN firma Beru, kopułka Bosch, świece zmieniałem w marcu na NGK. Kable miały duże przebicie więc myślałem że ma problemy z odpaleniem przez kable ale to nic nie pomogło. Czujnik temp. też zmieniałem jakoś w marcu na Febi.

Wrzuciłem filmik z odpalaniem https://www.youtube.com/watch?v=IoALVKn8zzU
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez Gesiu_15 » 30 lip 2014, o 13:40

golf 1.4 spróbuj podmienić czujnik na oryginalny i zobacz czy coś pomogło . Słychać pompę paliwową ? może już siadła i daje liche ciśnienie i dlatego tak ciężko pali :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 30 lip 2014, o 13:47

Pompe słychać i słychać jak wtrysk paliwo daje do silnika. a czujnik stary padł mi więc nie wiem czy coś da jak podmienię?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 30 lip 2014, o 13:52

golf 1.4 napisał(a):a czujnik stary padł mi więc nie wiem czy coś da jak podmienię?


zamienniki jak nowe są zepsute, złe wartości podają , czujniki to najlepiej dołożyć i kupic oryginalny . Co do pompy to trzeba sprawdzić jakie dokładnie ciśnienie daje .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 30 lip 2014, o 13:57

W poniedziałek oddaje auto na sprawdzenie ciśnienia to podam tutaj jakie daje. A co do czujnika to jakiej firmy najlepiej kupić? do ASO jechać po niego?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 30 lip 2014, o 15:14

golf 1.4 napisał(a):do ASO jechać po niego?


tylko i wyłącznie ASO , ma być oryginalny .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 30 lip 2014, o 15:44

a Jaki jest koszt takiego czujnika wiesz może? w jakich granicach on stoi

[ Dodano: 2014-07-30, 14:57 ]
dodzwoniłem się do aso vw w łodzi i powiedzieli mi 151zł + 4,80zł za oring... pierw może mechanior niech sprawdzi ciśnienie na pompie a w ostateczności zmienię ten czujnik.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 30 lip 2014, o 16:09

golf 1.4, Nie ma sensu zmieniać czujnik w ciemno.
Miernik w łapę i zmierz opór czujnika.Tabelkę z oporem znajdziesz na forum,opis jak to zrobić też.
A i zrób reset ECU,bo jak zmieniłeś czujnik a nie zresetowałeś kompa to mogą być takie kwiatki.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 30 lip 2014, o 16:20

ale to wydaje mi się że to powinno od razu po wymianie być a nie po 4 miesiącach ma nagłe problemy z odpaleniem
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 30 lip 2014, o 16:55

golf 1.4, O tym nic nie pisałeś,że to po 4 miechach po wymianie masz problem z odpaleniem.Pomierz jaki masz opór na czujniku,a jak jest padnięty to zamiast kupować w ASO możesz iść a złom i wyciągnąć ori czujnik z jakiegoś rozbitka.
Idziesz z miernikiem,i od razu wiadomo,czy czujnik jest ok.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez golf 1.4 » 2 sie 2014, o 22:03

Dziś gdy nie mogłem go odpalić to odkręciłem kabel od wtrysku i przekręciłem na zapłon i ani kropli nie poleciało... a iskra jest bo sprawdziłem. Poczekałem 5 min i jakoś z trudem odpalił, pojechałem do marketu. Wracam, przekręcam kluczyk i nic, po 10 próbie odpalenia zaczął łapać, odpalił tak jakbym na trzech garach i zgasł i tak z 5 razy aż wreszcie załapał i odpalił. Pompa się już kończy czy może wyciągnąć ją jutro i jest tam coś do przeczyszczenia w niej? A jak nowa pompa paliwa to jaka? ori używka ze szrotu czy może cos z allegro?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 3 sie 2014, o 00:09

golf 1.4 napisał(a):Pompa się już kończy czy może wyciągnąć ją jutro i jest tam coś do przeczyszczenia w niej? A jak nowa pompa paliwa to jaka? ori używka ze szrotu czy może cos z allegro?


czyszczenie chyba nic nie da tylko wymiana . Przytarła się pompka i daje słabe ciśnienie , lub nie daje wcale :-)

golf 1.4 napisał(a): A jak nowa pompa paliwa to jaka? ori używka ze szrotu czy może cos z allegro?


Napewno używki bym nie kupił bo może być gorsza od twojej pompy . Najlepiej kupić samą pompkę paliwową nie najtańszą za 40 zł tylko dołożyć i kupić coś z lepszej półki :-) Za ori pompkę pewnie trzeba będzie bulić sporą kasę .. :-D
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości